Hvis noe er nyttig, så er det vel brukererfaringer fra de som har levd med en løsning en stund.Jeg kjøpte for to år siden Epson TW3200. Har satt opp denne i stua, og har et rimelig motorisert lerret på 92". Kostet til sammen 11K.
Må vel nevne at jeg ikke har noen spesielle preferanser eller krav til bildet, men jeg ble veldig positivt overrasket over kvaliteten. Bildet er klart og fint med gode farger, og det fungerer greit selv om det er relativt lyst i stua.
Helt sikkert ikke noe for bildefreaken. Hadde jeg hatt samme preferanser på bilde som lyd hadde jeg sikkert ikke blitt fornøyd.
Vet ikke om noen får noe nyttig ut av dette men...
Hei!Hei
Lurer på å kjøpe projektor. Kan lite om dette så har dere noen gode tips å komme med?
Noen spesielle projektorer dere anbefaler?
Når det kommer til lerret, er det litt det samme hva man kjøper der?
Jeg er litt kresen, og har hatt trerørs prosjektor før for en god del år siden. Sortnivå er litt viktig, men er det andre ting du mener man har igjen for ved å gå opp i pris?For skikkelig kvalitet må man gjerne opp et stykke i pris, men det avhenger jo hvilke kriterier man stiller. Et tips kan være at man ser etter brukte Sony projektorer fra VPL-HW serien. De har bl.a. klart bedre kontrast (så sant de ikke er for gamle), og de er også veldig godt støyisolerte.
Helt klart et alternativ, en rute jeg gjorde selv for 3 år siden. Er veldig fornøyd med min Sony VPL-50VW ifht bilde, ingen regnbuepotensial pga chipløsningen, høy tetthet av pikslene (DVs veldig lite svarte mellomrom mellom piksel/piksel) og lavt viftevolum.For skikkelig kvalitet må man gjerne opp et stykke i pris, men det avhenger jo hvilke kriterier man stiller. Et tips kan være at man ser etter brukte Sony projektorer fra VPL-HW serien. De har bl.a. klart bedre kontrast (så sant de ikke er for gamle), og de er også veldig godt støyisolerte.