PS Audio DirectStream DAC - Testet!

PS Audio DirectStream DAC er nå blitt testet hos Audiophilestyle!

En grundig og interessant test hvor den sammenlignes mot Chord Hugo M Scaler, Chord Hugo TT 2, Ayre QX-5 Twenty og Ayre QX-8.

Testen kan leses her:
https://audiophilestyle.com/ca/reviews/ps-audio-directstream-dac-snowmass-full-review-r819/

Ønsker du å teste hva en virkelig god DAC kan gjøre i ditt oppsett? Ta kontakt med oss for å få prøve ut PS Audio DirectStream DAC selv.

PS Audio DirectStream DAC er en ganske spesiell DAC sammenlignet med de fleste andre. Det er en såkalt FPGA basert dac som kjører på Firmware som PS Audio lager. Denne styrer det meste i DACen og ved å stadig oppgradere firmware holder man den til en hver tid oppdatert til å støtte de siste formater og standarder, i tillegg til å forbedre lydkvalitet. Dette gjør at DirectStream DACen er en fremtidsrettet dac som ikke vil gå ut på dato med det første!

DirectStream DACen leveres enten som ren DAC eller med Bridge 2 streamkort(slot-in kort på baksiden). Med Bridge 2 har man en førsteklasses streamingmulighet fra Tidal, Spotify, Roon, NAS m.m.

DACen leveres i både sølv og sort farge.

Les mer om den her:
[/B]https://www.psaudio.com/products/directstream-dac/#tab-description
[url]https://www.psaudio.com/products/directstream-dac/#tab-description
[/URL]

Ønsker du mer informasjon om denne eller andre PS Audio produkter?
Epost: sveinung@malaaudio.no
Tlf: 90953801
www.malaaudio.no

PSAudioDirectStream5.jpg

1000062 2.jpg

Kommentarer

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.588
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Tja, jeg har aldri greid å høre noen forskjell om jeg bruker en tilfeldig audio RCA-kabel som RCA digitalkabel. Tingen er at nesten ingen RCA-kontakter har kontrollert impedanse, så selv om kabelen er aldri så nøye 75 ohm er impedansen for apparatene fortsatt «fåglarna vet».

Det eneste unntaket jeg vet om er Canare RCAP:

Om ikke annet viser det at nesten ingen produsenter av digitalkabler for audio bryr seg om dette at båndbredden på digitalsignalet i S/PDIF er såpass lav at karakteristisk impedans ikke har så mye å si. For høyere datarater blir det ganske viktig, eksempelvis USB eller Ethernet.

Riktig måte å gjøre en S/PDIF-forbindelse på er forøvrig AES3id, dvs 75 ohm coax og BNC-kontakter. Sist jeg behøvde en slik kjøpte jeg den i en fotobutikk for et par hundrelapper.
Her er vel kabel med de pluggene på, så kanskje jeg får gå for en slik når jeg må ha en coax-kabel fra streamer til DAC etter hvert.

Sist redigert:

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.780
Link til alle artikler
1114
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
Ø Audio Frigg 02 - BEST OF SHOW GOLD AWARD!

Ø Audio Frigg 02 - BEST OF SHOW GOLD AWARD!

• 0
We’re thrilled and honored to announce that Ø Audio has been awarded the Best of Show at one of the world’s largest audio exhibitions! This recognition is a testament to our team’s dedication to...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev bruktmakedet hos Mala Audio!

Opplev bruktmakedet hos Mala Audio!

• 0
Selv om vi elsker ny teknologi og det aller siste innen hi-fi, er det noe helt spesielt med bruktmarkedet hos Mala Audio. Vi har et stort og variert utvalg, hvor du kan finne alt fra nyere...
Fortsett
Bransjenyheter
Børresen C1 – kompromissløs lyd i et kompakt format!

Børresen C1 – kompromissløs lyd i et kompakt format!

• 5
Opplev Børresen C1 – en high-end kompakthøyttaler som kombinerer moderne design med enestående lydkvalitet. Utstyrt med Børresen sin unike bånddiskant og spesialutviklede bass/mellomtone drivere...
Fortsett
Bransjenyheter
Endelig er JL Audio Home tilbake i Norge

Endelig er JL Audio Home tilbake i Norge

• 1
https://malaaudio.no/jl-audio Det er med både stolthet og glede vi annonserer at JL Audio Home nå representeres i Norge av Mala Audio Analogsenteret AS I forbindelse med vår nye satsing på...
Fortsett
Bransjenyheter
DS Audio DS-E3

DS Audio DS-E3

• 0
Optiske pickuper fra DS Audio er i bunn og grunn analoge, men i stedet for magnetisme bruker de lys for å generere lyd. Dette gir en unik ytelse, med dyp og kraftfull bass, sort bakgrunn og...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio Analogsenteret AS lanserer BassSolutions

Mala Audio Analogsenteret AS lanserer BassSolutions

• 38
Mala Audio Analogsenteret AS lanserer BassSolutions Bass er et vanskelig, tidkrevende og ofte kostbart område å få virkelig bra. Det å kun legge til en vilkårlig subwoofer har vært forsøkt i mange...
Fortsett
Topp Bunn