Fosse skrev:
Noen der ute som har sammenlignet nye Power Plant Premiere med P500 (eller liknende modeller) og kan si noe om lydmessige forskjeller?
Har en P500 på besøk og er imponert over effekten. Etter hva jeg forstår har Premiere noen færre funksjoner men fungerer ellers som en langt kraftigere utgave av de eldre modellene.
Er det noe P500 gjør bedre enn Premiere, eller er det samme greia bare uten særlig begrensning med hensyn til effekt?
Den som nå står i systemet er kun på lån, men jeg må ha noe slik på sikt. Det egentlige spørsmålet er om jeg kan risikere å bli mindre fornøyd med Premiere enn med P500.
Hei Fosse!
Det er ikke forskjell på effekten av selve regenereringen (selvfølgelig), men det er forskjell på hvor effektiv de to typene er.
Eldre typer har litt over 50% effektivitet (resten blir til varme av strømforbruket)
PPP har en effektivitet på ca85% og da blir ca 15 % til varme av strømforbruket.
Dersom du (også) har tanker om å bruke denne til (dine) to røreffekter, så vil jeg si to ting, jeg tror bestemt at det vil forbedre lyden, men PPP vil bli ganske varm :
Nå er jo jeg ei pingle i for varme omgivelser
det er kanskje ikke du, men det går jo an å kutte ut og kjøre røreffekt i PPP på de
varmeste sommerdagene.
Høy tomgangstrøm vil jo belaste PP(P) konstant mer enn f.eks. klasse D eller transistor (AB) med eventuelt liten del i klasse A.
De eldre har flere innstillingsmuligheter, som behovet av sikkert kan diskuteres.
Variere hz kan være en forbedring under gitte forhold.
Alternative multiwave, ja de gjør kanskje forskjeller på lyden, men like greit med kun et alternativ imo.
Det PPP gjør anderledes er jo adskilte soner, for å forhindre at eventuell støy påvirker alternativt minsker problemene fra apparat til apparat.
PPP kan belastes med trekk opp til 1500watt, over dette så svitsjes det hyperraskt over til trekk fra veggen og like raskt tilbake (kan
kanskje forklares som noe liknende som tilsvarende svitsjing fra klasse A til B i en klasse AB forsterker)
Jeg kjenner ikke 500 for godt, men sammenliknet med min 600 så får du muligheten til å forbedre kvaliteten på tvsignal (ut og inn i PPP)
En 4-5 sekunders sveip med funksjon som Densen Demagic f.eks. gjør.
Alt i alt så er effekten av selve reg. den samme, driftseffekten forskjellig, større kapasitet på PPP, egne soner for tilsluttede apparater på PPP, ingen begrensning på oppstartstømbehov for effekttrinn som krever mye strøm der.
Ser for meg mulighetene for at dette fort kan bli en varm tråd ;D
Du får bare sile ut det du er interessert i å få vite, effekten har du vel allerede enset, hvorvidt det er reelt eller placebo er du voksen nok til å avgjøre sjøl
Edit; eller ta konsekvensen av.
Mvh.KW