PS Audio Power Plant.

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
156
Antall liker
0
Hei KW,

Takker for informasjonen. Da ser det ut til at begge fungerer helt likt. Bare lurte siden den ikke sendte flatt ut 230V. Det merklige i min "test" var volt endringen ved kabelbytte. Skal gjøre noen fler forsøk, da jeg aldri har målt endringene ved kabelbytte tidligere. (PPP´n sender forresten mye støy tilbake på nettet, da Noice Harvesteren begynner å blinke kraftig når man skrur den på. Er vel ikke så heldig om man har annet utstyr tilkoblet samme kurs utenom PPP´n, men her har jeg ikke gjort noen forsøk)

Utover dette har PPP´n gitt et Fantastisk lydmessig løft hos meg :D

Sender PS Audio en mail bare for å få litt mer info rundt dette.

PS! Ikke mening å kuppe trådstartes innlegg.

Mvh
Knut
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.448
Antall liker
26.386
Torget vurderinger
24
Er interessert i all info rundt produktet jeg, så kjør på med alt av erfaringer og spørsmål KAS.
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
889
Går det an å si noe fornuftig om PPP vs. Purepower? Ren strøm er jo ren strøm liksom. Kan det ene produktet likevel være bedre enn det andre, gi bedre lyd?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
KAS skrev:
Hei KW,

Takker for informasjonen. Da ser det ut til at begge fungerer helt likt. Bare lurte siden den ikke sendte flatt ut 230V. Det merklige i min "test" var volt endringen ved kabelbytte. Skal gjøre noen fler forsøk, da jeg aldri har målt endringene ved kabelbytte tidligere. (PPP´n sender forresten mye støy tilbake på nettet, da Noice Harvesteren begynner å blinke kraftig når man skrur den på. Er vel ikke så heldig om man har annet utstyr tilkoblet samme kurs utenom PPP´n, men her har jeg ikke gjort noen forsøk)

Utover dette har PPP´n gitt et Fantastisk lydmessig løft hos meg :D

Sender PS Audio en mail bare for å få litt mer info rundt dette.

PS! Ikke mening å kuppe trådstartes innlegg.

Mvh
Knut
Jeg har også annet utstyr på samme kurs og til alt det (andre) utstyret kjører jeg en eldre PS Audio outlet foran et svaktvirkende filter/padde fra Supra.
Dette andre er til DVD,Plasma,Digitaldecoder, platespiller og riia.
Bare jeg får lang nok netkabel så blir også Riia koblet til PPP, som har adskilte soner tre i tallet.
En med to uttak bruker jeg til drivverk og dac , en annen til Linestage og en tredje til effekt (som ikke brukes nå i sommer) Riia vil jeg koble sammen med Linestage på den sonen på PPP.
PP600 har 8 uttak 4 med vanlig kontakt + 4 med Powercon.
Mvh.KW
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Ketil skrev:
Går det an å si noe fornuftig om PPP vs. Purepower? Ren strøm er jo ren strøm liksom. Kan det ene produktet likevel være bedre enn det andre, gi bedre lyd?
Hei!
Jeg kjenner ikke til Purepower, men går ut i fra at selve effekten av regenerering vil være lik.
Så kan det være løst på forskjellige måter rent teknisk for å få utført regenereringen opp mot effekten apparatet
kan gi videre Dette dersom Purepower regenerer.
PP 600 som jeg har ved siden av PPP gjør det på to forskjellige måter, langt mer effekt fra et mye mindre apparat på sistnevnte og PS Audio sjøl hevder at effekten av denne måten å frembringe renere strøm og jevnere,mer stabil spenning er helt lik mellom ny og gammel.
Ny har fått disse adskilte sonene,som nevnt større effektivitet i (praksis uten strømtilførselbegrensning) + litt annet (og minus litt annet igjen).

Glem heller ikke at det også er en god (dog ikke billig padde/grenuttak ;D ) samt beskyttelse av utstyret.


Mark Levinson har vel innebygd regenerering i noen av sine produkter.
Mvh.KW
 

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
156
Antall liker
0
Hei igjen KW,

Høres ut som du renser etter beste evne. Hadde vært gøy om du kunne komme med en tilbakemelding når du kobler til Riaa´n. Kanskje du ikke vil kjenne den igjen ;D

Har ingen erfaring med andre regenererings systemer, men tror PPP kun er starten til seriøs strømrensing.


Mvh
KAS
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.627
Antall liker
789
Torget vurderinger
8
KW skrev:
KAS skrev:
Hei,

Jeg gikk til innkjøp av en PS Audio Power Plant Premier, og bruker den på samtlig utstyr.
Merkbart økt ro, dynamikk, seperasjon og dybde i lydbildet( har hatt Hydra 8 og Isotek minisub G2).

Ser at noen skriver dere har stabil 230 V ut fra PPP´n. Hos meg varierer den noe, men ligger rundt 236 V +/- 1V. Inn strømmen variere også, men ligger rundt 244-247V. Støyen dempes fra 0,9-1 til 0,3. Viften har aldri gått.

Gjorde et forsøk med bytte av nettkabel inn til PPP´n. Bruker Crystal Cable standard, og inn volt 244-247. Byttet til Burmester kabel, og inn volt ble 237V mens ut fra PPP´n økte til 238V ?

Noen som har sjekket liknende? Er det noe galt med min Power Plant da den ikke sender ut stabil 230V ?

Håper å høre fra andre med erfaring.

Mvh
Knut, Stavanger
Hei!
Jeg har også (måle/visningsmessig) ca. 1,0 inn og 0,2-0,3 ut støymessig.
Strømmessig så varierer det noe mellom 238-9 til 243-4 og ofte ca. 7-9 ned.
Jeg trodde også at det skulle havne på 230. ut fast, men det virker ikke til å være så nøyaktig.
Om dette skyldes hva som vises i displayet og ikke det reelle (om det vitterlig er nøyaktig 230 vet jeg ikke)

Jeg bruker ikke denne til effekttrinnet nå i sommermånedene, men fra slutten av august så kobler jeg den til også effekten.
Det ble en viss varmeutvikling på de varme dagene, noe jeg ikke er glad i ;)

Ellers bruker jeg PS Audio netkabler også til PPP fra veggkontakten, noe som ikke går med min PP 600 siden den benytter seg av Powercon kontakt.

Ellers kan jeg si at min har oppført seg helt lytefritt fra jeg kjøpte den, heller aldri noe problem med PP600.

Mvh.KW
Det en liten bryter eller ratt i bunnen på venstre side der en kan stille spenning ut slik at den blir den ideelle 230V +- 1-2V.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Endre Askeland skrev:
Hei

Har hatt min PPP i over 1 år nå. Den har fungert utmerket fra dag 1. Ikke ett feilslag. Har eid Burmester 948, Transparent Audio Powerisolator XL, prøvd i eget oppsett Shunyata research Hydra 8. Ingen av dem er i nærheten av å gi samme positive effekt som PPP. Powerisolator XL er det beste passive filteret som jeg har prøvd. Felles for alle filterene som jeg har prøvd, er at de dreper dynamikk. Med PPP er det motsatt. Økt dynamikk, knallsvart bakgrunn, mer luft i lydbildet, enda flere detaljer i musikken står sylskarpt frem, kommer aldri til å selge PPP.

mvh
Spennende det du sier om dynamikk (som jeg personlig synes er en meget viktig hifi egenskap)
Jeg solgte nettopp mitt isotek filter.
Kommer til å bestille meg en PPP etter ferien jeg også.
 

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Innlegg
412
Antall liker
27
JK skrev:
KW skrev:
KAS skrev:
Hei,

Jeg gikk til innkjøp av en PS Audio Power Plant Premier, og bruker den på samtlig utstyr.
Merkbart økt ro, dynamikk, seperasjon og dybde i lydbildet( har hatt Hydra 8 og Isotek minisub G2).

Ser at noen skriver dere har stabil 230 V ut fra PPP´n. Hos meg varierer den noe, men ligger rundt 236 V +/- 1V. Inn strømmen variere også, men ligger rundt 244-247V. Støyen dempes fra 0,9-1 til 0,3. Viften har aldri gått.

Gjorde et forsøk med bytte av nettkabel inn til PPP´n. Bruker Crystal Cable standard, og inn volt 244-247. Byttet til Burmester kabel, og inn volt ble 237V mens ut fra PPP´n økte til 238V ?

Noen som har sjekket liknende? Er det noe galt med min Power Plant da den ikke sender ut stabil 230V ?

Håper å høre fra andre med erfaring.

Mvh
Knut, Stavanger
Hei!
Jeg har også (måle/visningsmessig) ca. 1,0 inn og 0,2-0,3 ut støymessig.
Strømmessig så varierer det noe mellom 238-9 til 243-4 og ofte ca. 7-9 ned.
Jeg trodde også at det skulle havne på 230. ut fast, men det virker ikke til å være så nøyaktig.
Om dette skyldes hva som vises i displayet og ikke det reelle (om det vitterlig er nøyaktig 230 vet jeg ikke)

Jeg bruker ikke denne til effekttrinnet nå i sommermånedene, men fra slutten av august så kobler jeg den til også effekten.
Det ble en viss varmeutvikling på de varme dagene, noe jeg ikke er glad i ;)

Ellers bruker jeg PS Audio netkabler også til PPP fra veggkontakten, noe som ikke går med min PP 600 siden den benytter seg av Powercon kontakt.

Ellers kan jeg si at min har oppført seg helt lytefritt fra jeg kjøpte den, heller aldri noe problem med PP600.

Mvh.KW
Det en liten bryter eller ratt i bunnen på venstre side der en kan stille spenning ut slik at den blir den ideelle 230V +- 1-2V.
PPP gir best resultat når spenningen ut er mest mulig lik spenningen inn.
 

HKviking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
120
Antall liker
14
Min PPP fungerer 100% problem fritt. Topp med enn strømbryter for de fleste av komponentene. Merkbart mere dynamik etc. Jeg hadde et kraftig tordenvær siste måned og min PPP koblet ut lynraskt :p og koblet tilbake igjenn. Meget fornøyd med det! Harmonisk støy hos meg blir redusert fra ca 2.3% til 0,3%. Spennings korrigering varierer fra +9 til -3 volt. Jeg har ikke opplevet noen forskjell i ut spenning. Min Jeff Rowland er koblet utenom. Ble ikke anbefalt å ha den koblet via PPP.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
mls skrev:
JK skrev:
KW skrev:
KAS skrev:
Hei,

Jeg gikk til innkjøp av en PS Audio Power Plant Premier, og bruker den på samtlig utstyr.
Merkbart økt ro, dynamikk, seperasjon og dybde i lydbildet( har hatt Hydra 8 og Isotek minisub G2).

Ser at noen skriver dere har stabil 230 V ut fra PPP´n. Hos meg varierer den noe, men ligger rundt 236 V +/- 1V. Inn strømmen variere også, men ligger rundt 244-247V. Støyen dempes fra 0,9-1 til 0,3. Viften har aldri gått.

Gjorde et forsøk med bytte av nettkabel inn til PPP´n. Bruker Crystal Cable standard, og inn volt 244-247. Byttet til Burmester kabel, og inn volt ble 237V mens ut fra PPP´n økte til 238V ?

Noen som har sjekket liknende? Er det noe galt med min Power Plant da den ikke sender ut stabil 230V ?

Håper å høre fra andre med erfaring.

Mvh
Knut, Stavanger
Hei!
Jeg har også (måle/visningsmessig) ca. 1,0 inn og 0,2-0,3 ut støymessig.
Strømmessig så varierer det noe mellom 238-9 til 243-4 og ofte ca. 7-9 ned.
Jeg trodde også at det skulle havne på 230. ut fast, men det virker ikke til å være så nøyaktig.
Om dette skyldes hva som vises i displayet og ikke det reelle (om det vitterlig er nøyaktig 230 vet jeg ikke)

Jeg bruker ikke denne til effekttrinnet nå i sommermånedene, men fra slutten av august så kobler jeg den til også effekten.
Det ble en viss varmeutvikling på de varme dagene, noe jeg ikke er glad i ;)

Ellers bruker jeg PS Audio netkabler også til PPP fra veggkontakten, noe som ikke går med min PP 600 siden den benytter seg av Powercon kontakt.

Ellers kan jeg si at min har oppført seg helt lytefritt fra jeg kjøpte den, heller aldri noe problem med PP600.

Mvh.KW
Det en liten bryter eller ratt i bunnen på venstre side der en kan stille spenning ut slik at den blir den ideelle 230V +- 1-2V.
PPP gir best resultat når spenningen ut er mest mulig lik spenningen inn.
Hei!
Mener du at det forholder seg slik, ved at spenningen der en bruker PPP faktisk er 230 volt, og/eller at en skal stille på rattet (omtalt over) slik at det blir minst mulig korreksjon= 238 volt inn og mest mulig likt det ut?
Hvor har du dette fra forøvrig, kan ikke huske å ha lest eller hørt om dette før, men ser det ikke som usannsynlig at det kan forholde seg slik.
Mvh.KW
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
HKviking skrev:
Min PPP fungerer 100% problem fritt. Topp med enn strømbryter for de fleste av komponentene. Merkbart mere dynamik etc. Jeg hadde et kraftig tordenvær siste måned og min PPP koblet ut lynraskt :p og koblet tilbake igjenn. Meget fornøyd med det! Harmonisk støy hos meg blir redusert fra ca 2.3% til 0,3%. Spennings korrigering varierer fra +9 til -3 volt. Jeg har ikke opplevet noen forskjell i ut spenning. Min Jeff Rowland er koblet utenom. Ble ikke anbefalt å ha den koblet via PPP.
Hei!
Har du eller andre opplevd strømbrudd og hva skjer eventuelt da med PPP?
Med min PP600, så ble den ikke slått på igjen etter strømbrudd.
Dette syntes jeg var kjekt i forhold til at det jo er en tommelfingerregel for i hvilken rekkefølge de forskjellig komponentene skal slåes på.
Hva skjer i slike tilfeller, blir alt slått på på en gang, eller er det en rekkefølge (liten tidsforsinkelse på de forskjellige sonene?
Mvh.KW
 

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Innlegg
412
Antall liker
27
KW skrev:
mls skrev:
PPP gir best resultat når spenningen ut er mest mulig lik spenningen inn.
Hei!
Mener du at det forholder seg slik, ved at spenningen der en bruker PPP faktisk er 230 volt, og/eller at en skal stille på rattet (omtalt over) slik at det blir minst mulig korreksjon= 238 volt inn og mest mulig likt det ut?
Hvor har du dette fra forøvrig, kan ikke huske å ha lest eller hørt om dette før, men ser det ikke som usannsynlig at det kan forholde seg slik.
Mvh.KW
Hei

Leste dette på forumet til PS Audio hvor Paul McGowan sier at PPP fungerer best når spenningen ut er mest mulig lik spenningen inn. Justerte rattet under slik at spenningen ut ble mest mulig lik spenningen inn. Ga et noe roligere lydbilde hos meg.
 

HKviking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
120
Antall liker
14
KW skrev:
HKviking skrev:
Min PPP fungerer 100% problem fritt. Topp med enn strømbryter for de fleste av komponentene. Merkbart mere dynamik etc. Jeg hadde et kraftig tordenvær siste måned og min PPP koblet ut lynraskt :p og koblet tilbake igjenn. Meget fornøyd med det! Harmonisk støy hos meg blir redusert fra ca 2.3% til 0,3%. Spennings korrigering varierer fra +9 til -3 volt. Jeg har ikke opplevet noen forskjell i ut spenning. Min Jeff Rowland er koblet utenom. Ble ikke anbefalt å ha den koblet via PPP.
Hei!
Har du eller andre opplevd strømbrudd og hva skjer eventuelt da med PPP?
Med min PP600, så ble den ikke slått på igjen etter strømbrudd.
Dette syntes jeg var kjekt i forhold til at det jo er en tommelfingerregel for i hvilken rekkefølge de forskjellig komponentene skal slåes på.
Hva skjer i slike tilfeller, blir alt slått på på en gang, eller er det en rekkefølge (liten tidsforsinkelse på de forskjellige sonene?
Mvh.KW
Jeg har ikke opplevet strømbrudd, kunn lyn (Overspenning). Ved strømbrudd tipper jeg den forblir i avslått tilstand. Ved overspenning så gikk den i "standby" for så å komme opp igjenn etter 20 sec. På PPP så er det 3 soner. Hver med innstilling som; Alltid på, øyeblikkelig på, delayed på.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
mls skrev:
KW skrev:
mls skrev:
PPP gir best resultat når spenningen ut er mest mulig lik spenningen inn.
Hei!
Mener du at det forholder seg slik, ved at spenningen der en bruker PPP faktisk er 230 volt, og/eller at en skal stille på rattet (omtalt over) slik at det blir minst mulig korreksjon= 238 volt inn og mest mulig likt det ut?
Hvor har du dette fra forøvrig, kan ikke huske å ha lest eller hørt om dette før, men ser det ikke som usannsynlig at det kan forholde seg slik.
Mvh.KW
Hei

Leste dette på forumet til PS Audio hvor Paul McGowan sier at PPP fungerer best når spenningen ut er mest mulig lik spenningen inn. Justerte rattet under slik at spenningen ut ble mest mulig lik spenningen inn. Ga et noe roligere lydbilde hos meg.
Takker for svar, og som jeg sa godt mulig at det er en fordel om PPP slipper å kompensere for slikt og at det totalt sett er/blir bedre.
Mvh.KW
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
HKviking skrev:
KW skrev:
HKviking skrev:
Min PPP fungerer 100% problem fritt. Topp med enn strømbryter for de fleste av komponentene. Merkbart mere dynamik etc. Jeg hadde et kraftig tordenvær siste måned og min PPP koblet ut lynraskt :p og koblet tilbake igjenn. Meget fornøyd med det! Harmonisk støy hos meg blir redusert fra ca 2.3% til 0,3%. Spennings korrigering varierer fra +9 til -3 volt. Jeg har ikke opplevet noen forskjell i ut spenning. Min Jeff Rowland er koblet utenom. Ble ikke anbefalt å ha den koblet via PPP.
Hei!
Har du eller andre opplevd strømbrudd og hva skjer eventuelt da med PPP?
Med min PP600, så ble den ikke slått på igjen etter strømbrudd.
Dette syntes jeg var kjekt i forhold til at det jo er en tommelfingerregel for i hvilken rekkefølge de forskjellig komponentene skal slåes på.
Hva skjer i slike tilfeller, blir alt slått på på en gang, eller er det en rekkefølge (liten tidsforsinkelse på de forskjellige sonene?
Mvh.KW
Jeg har ikke opplevet strømbrudd, kunn lyn (Overspenning). Ved strømbrudd tipper jeg den forblir i avslått tilstand. Ved overspenning så gikk den i "standby" for så å komme opp igjenn etter 20 sec. På PPP så er det 3 soner. Hver med innstilling som; Alltid på, øyeblikkelig på, delayed på.
Hei!
Taker for svar og kjekt å vite.
Jeg kjenner til de tre innstillingene, og mener det har med hvorvidt en kan slå av og på komponentene med fjernkontrollen til PPP, eller?
Alltid på, da kan en ikke det?
Øyeblikkelig på?
Delayed på?
Kanskje jeg ikke har hatt den helt riktige forståelsen av disse.
Hos meg står alle på alltid på, siden det er slik jeg vi ha det, men kanskje er det da slik at en kan velge mellom disse tre for å få en riktig rekkefølge på (påslåing) av komponentene igjen etter at PPP har vært i stand by?
Kan du forklare dette (med teskje ;) )
Mvh.KW
 

HKviking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
120
Antall liker
14
KW skrev:
HKviking skrev:
KW skrev:
HKviking skrev:
Min PPP fungerer 100% problem fritt. Topp med enn strømbryter for de fleste av komponentene. Merkbart mere dynamik etc. Jeg hadde et kraftig tordenvær siste måned og min PPP koblet ut lynraskt :p og koblet tilbake igjenn. Meget fornøyd med det! Harmonisk støy hos meg blir redusert fra ca 2.3% til 0,3%. Spennings korrigering varierer fra +9 til -3 volt. Jeg har ikke opplevet noen forskjell i ut spenning. Min Jeff Rowland er koblet utenom. Ble ikke anbefalt å ha den koblet via PPP.
Hei!
Har du eller andre opplevd strømbrudd og hva skjer eventuelt da med PPP?
Med min PP600, så ble den ikke slått på igjen etter strømbrudd.
Dette syntes jeg var kjekt i forhold til at det jo er en tommelfingerregel for i hvilken rekkefølge de forskjellig komponentene skal slåes på.
Hva skjer i slike tilfeller, blir alt slått på på en gang, eller er det en rekkefølge (liten tidsforsinkelse på de forskjellige sonene?
Mvh.KW
Jeg har ikke opplevet strømbrudd, kunn lyn (Overspenning). Ved strømbrudd tipper jeg den forblir i avslått tilstand. Ved overspenning så gikk den i "standby" for så å komme opp igjenn etter 20 sec. På PPP så er det 3 soner. Hver med innstilling som; Alltid på, øyeblikkelig på, delayed på.
Hei!
Taker for svar og kjekt å vite.
Jeg kjenner til de tre innstillingene, og mener det har med hvorvidt en kan slå av og på komponentene med fjernkontrollen til PPP, eller?
Alltid på, da kan en ikke det?
Øyeblikkelig på?
Delayed på?
Kanskje jeg ikke har hatt den helt riktige forståelsen av disse.
Hos meg står alle på alltid på, siden det er slik jeg vi ha det, men kanskje er det da slik at en kan velge mellom disse tre for å få en riktig rekkefølge på (påslåing) av komponentene igjen etter at PPP har vært i stand by?
Kan du forklare dette (med teskje ;) )
Mvh.KW
Fjernkontrollen har kunn av og på. Hvis du velger det slik så kan man ha tre sone. Sone 1 (Power amp) Alltid på. Sone 2 (CD spiller) på Øyeblikkelig. Sone 3 (Pre amp) delayed påslag ca. 5 sec etter Sone 2.

OK?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
HKviking skrev:
KW skrev:
HKviking skrev:
KW skrev:
HKviking skrev:
Min PPP fungerer 100% problem fritt. Topp med enn strømbryter for de fleste av komponentene. Merkbart mere dynamik etc. Jeg hadde et kraftig tordenvær siste måned og min PPP koblet ut lynraskt :p og koblet tilbake igjenn. Meget fornøyd med det! Harmonisk støy hos meg blir redusert fra ca 2.3% til 0,3%. Spennings korrigering varierer fra +9 til -3 volt. Jeg har ikke opplevet noen forskjell i ut spenning. Min Jeff Rowland er koblet utenom. Ble ikke anbefalt å ha den koblet via PPP.
Hei!
Har du eller andre opplevd strømbrudd og hva skjer eventuelt da med PPP?
Med min PP600, så ble den ikke slått på igjen etter strømbrudd.
Dette syntes jeg var kjekt i forhold til at det jo er en tommelfingerregel for i hvilken rekkefølge de forskjellig komponentene skal slåes på.
Hva skjer i slike tilfeller, blir alt slått på på en gang, eller er det en rekkefølge (liten tidsforsinkelse på de forskjellige sonene?
Mvh.KW
Jeg har ikke opplevet strømbrudd, kunn lyn (Overspenning). Ved strømbrudd tipper jeg den forblir i avslått tilstand. Ved overspenning så gikk den i "standby" for så å komme opp igjenn etter 20 sec. På PPP så er det 3 soner. Hver med innstilling som; Alltid på, øyeblikkelig på, delayed på.
Hei!
Taker for svar og kjekt å vite.
Jeg kjenner til de tre innstillingene, og mener det har med hvorvidt en kan slå av og på komponentene med fjernkontrollen til PPP, eller?
Alltid på, da kan en ikke det?
Øyeblikkelig på?
Delayed på?
Kanskje jeg ikke har hatt den helt riktige forståelsen av disse.
Hos meg står alle på alltid på, siden det er slik jeg vi ha det, men kanskje er det da slik at en kan velge mellom disse tre for å få en riktig rekkefølge på (påslåing) av komponentene igjen etter at PPP har vært i stand by?
Kan du forklare dette (med teskje ;) )
Mvh.KW
Fjernkontrollen har kunn av og på. Hvis du velger det slik så kan man ha tre sone. Sone 1 (Power amp) Alltid på. Sone 2 (CD spiller) på Øyeblikkelig. Sone 3 (Pre amp) delayed påslag ca. 5 sec etter Sone 2.

OK?
Nei ;D
Fjernkontrollen har kun av og på. Menes det da PPP av og på (eller stand by/på)
Dersom PPP blir slått helt av (med fjernkontrollen) så kan vel ikke ampen få strøm, eller?
Dersom dette med riktig rekkefølge om ønskelig skal fungere (ved påslag) så bør vel ampen stå i sone tre, pre i sone 2 og cd i sone1?
Jeg sa jo med teskje ;D
Jeg regner med at fjernkontroll til å slå av og på PPP, er ment delvis til slik bruk, siden det vel også er nevnt at den egentlig bør og kan? stå på hele tiden
Mvh.KW
 

HKviking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
120
Antall liker
14
KW skrev:
HKviking skrev:
KW skrev:
HKviking skrev:
KW skrev:
HKviking skrev:
Min PPP fungerer 100% problem fritt. Topp med enn strømbryter for de fleste av komponentene. Merkbart mere dynamik etc. Jeg hadde et kraftig tordenvær siste måned og min PPP koblet ut lynraskt :p og koblet tilbake igjenn. Meget fornøyd med det! Harmonisk støy hos meg blir redusert fra ca 2.3% til 0,3%. Spennings korrigering varierer fra +9 til -3 volt. Jeg har ikke opplevet noen forskjell i ut spenning. Min Jeff Rowland er koblet utenom. Ble ikke anbefalt å ha den koblet via PPP.
Hei!
Har du eller andre opplevd strømbrudd og hva skjer eventuelt da med PPP?
Med min PP600, så ble den ikke slått på igjen etter strømbrudd.
Dette syntes jeg var kjekt i forhold til at det jo er en tommelfingerregel for i hvilken rekkefølge de forskjellig komponentene skal slåes på.
Hva skjer i slike tilfeller, blir alt slått på på en gang, eller er det en rekkefølge (liten tidsforsinkelse på de forskjellige sonene?
Mvh.KW
Jeg har ikke opplevet strømbrudd, kunn lyn (Overspenning). Ved strømbrudd tipper jeg den forblir i avslått tilstand. Ved overspenning så gikk den i "standby" for så å komme opp igjenn etter 20 sec. På PPP så er det 3 soner. Hver med innstilling som; Alltid på, øyeblikkelig på, delayed på.
Hei!
Taker for svar og kjekt å vite.
Jeg kjenner til de tre innstillingene, og mener det har med hvorvidt en kan slå av og på komponentene med fjernkontrollen til PPP, eller?
Alltid på, da kan en ikke det?
Øyeblikkelig på?
Delayed på?
Kanskje jeg ikke har hatt den helt riktige forståelsen av disse.
Hos meg står alle på alltid på, siden det er slik jeg vi ha det, men kanskje er det da slik at en kan velge mellom disse tre for å få en riktig rekkefølge på (påslåing) av komponentene igjen etter at PPP har vært i stand by?
Kan du forklare dette (med teskje ;) )
Mvh.KW
Fjernkontrollen har kunn av og på. Hvis du velger det slik så kan man ha tre sone. Sone 1 (Power amp) Alltid på. Sone 2 (CD spiller) på Øyeblikkelig. Sone 3 (Pre amp) delayed påslag ca. 5 sec etter Sone 2.

OK?
Nei ;D
Fjernkontrollen har kun av og på. Menes det da PPP av og på (eller stand by/på)
Dersom PPP blir slått helt av (med fjernkontrollen) så kan vel ikke ampen få strøm, eller?
Dersom dette med riktig rekkefølge om ønskelig skal fungere (ved påslag) så bør vel ampen stå i sone tre, pre i sone 2 og cd i sone1?
Jeg sa jo med teskje ;D
Jeg regner med at fjernkontroll til å slå av og på PPP, er ment delvis til slik bruk, siden det vel også er nevnt at den egentlig bør og kan? stå på hele tiden
Mvh.KW
OK, skjønner! Knappen foran slår ikke av PPP! Den er kunn der til å følge ovennevnte prosess. Husker ikke om der er noen hoved bryter bak.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei igjen!
Jeg roter (også?)
Har nettopp kommet hjem fra jobb og kom plutselig på at jeg misforstår/har glemt en ting.
De tre innstilingene kan jo gjøres individuelt på hver av sonene, så da er rekkefølgen (Edit: på sonene) ikke et problem slik sett.
Så ser jeg at du og nevner av/på knappen foran, den hadde jeg helt glemt (siden den står på hele tiden).

Nå skal/har jeg tittet i manualen og skjønner vel litt mer enn jeg gjorde da jeg koblet det hele til da den var ny :D

Det som jeg ikke finner ut av er hva Power på selve fjernkontrollen egentlig er til for ???

Hver av sonene har de tre grunninstillingene.
Always on= Da vil det tilkoblede utstyr aldri slåes av SELV om en slår av PPP (manuelt med av/på knappen på selve apparatet.
Switched= da vil det tilkoblede utstyret slåes av (øyeblikkelig) eller på sammen med PPP av/på
Delayed= Det samme som switched, men med 3 sekunders forsinkelse.

Da har jeg vel egentlig gjort det riktig etter min smak fra start.
Alle sonene står på hele tiden og ingen apparater vil bli slått av om jeg uheldigvis/utilsiktet skulle slå av PPP.
Men..... de sier at switched er standard og (anbefalt stilling for audioutstyret) det i parentes er mitt utsagn, men f.eks. pc og slikt en aldri VIL slå av kan stå på always on.
Da forstår jeg det slik at dersom man bruker på/av knappen (på PPP) for enklere å slå av flere komponenter og IKKE vil at alle likevel skal være med på avslåing, så bruker man Always on (sånn forklarer man ting med teskje ;D)
Dersom man ønsker å bruke av/på knappen på PPP for i et jafs å slå av/på flere komponenter så har man dermed behov for å kunne velge de to andre og eventuelt med 3 sekunders forsinkelse på noe.


Ehhhh, vel nå åpner det seg en bedre forståelse av det hele, men ta ikke dette som helt sikkert.
Slik jeg nå forstår det, så vil utstyr koblet til Switched alltid slåes av og på øyeblikkelig sammen med av/på på PPP.
Det utstyret, som er tilkoblet Delayed vil slå seg AV tre sekunder etter at PPP blir slått av.
Dersom en slår PPP så vil utstyret som er tilkoblet Delayed bli slått med tre sekunders forsinkelse i forhold til det som er koblet til switched :)
Klarte jeg teskjeprøven, jeg er ikke alt for flink selv til slikt ;D
Genialt og dermed så er det vel lurt å koble effektforsterkeren på Delayed, ikke sant?

Nå er ikke dette noe stort problem for meg siden alt som er tilkoblet PPP står på hele tiden, utenom drivverk som jeg slår av/på ved behov og da selve apparatet.

MEN, vet noen om hva Power på fjernkontrollen er til for?
Finner ingen ting om det i manualen.
En ting til det som kan se ut som en av/på knapp bak er så langt jeg kan skjønne en automatsikring.

Mvh.KW
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei igjen!
Har nettopp snakket med (min) forhandler (i Oslo) NAT. og fått bekreftet at Power på fjernkontrollen er akkurat samme funksjon som av/på knappen på selve apparatet (= logoen)
Egentlig ganske logisk dersom en ønsker denne funksjonen nevnt over her.
Da kan de som pleier å slå av flere komponenter om ønskelig gjøre det i et jafs med fjernkontrollen.

Et lite problem vil det eventuelt kunne være for meg med Karan ampen tilkoblet, siden det er kun tre sekunders forsinkelse ved påslag etter eventuell midlertidig (standby ved kraftig tordenvær) for som nevnt tidligere her så kom det jo på igjen etter 20 sekunder (+ de tre), mens i manualen til Karan så bør en ikke slå på igjen ampen før etter ca.5minutter etter å ha slått den av.
Bekymrer jeg meg helt unødvendig? Noen?


Kan legge til at Morten NAT ikke har hatt noen problemer med noen av de 8-9 PPP han har solgt.
Mvh.KW
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.448
Antall liker
26.386
Torget vurderinger
24
Noen som har sammenlignet PS Audio Power Plant med Pure Power?
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.684
Antall liker
12.196
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
hei

har hatt helt problemfri bruk av min PPP. I mitt oppsett leverer den strøm til min effekt, min multispiller og til en pp300 som igjen har pre, platespillermotor og riaa tilkoblet. Vifta går av og til, men etter at jeg prøvde med div cones under den så har det blitt stilt. Tilstrekkelig tilgang på luft fra undersiden reduserer temperatur og viftebehov merkbart.
Hadde en krell evolution 302 på prøve i oppsettet mitt og det er den eneste komponentet jeg har hatt tilkoblet hvor jeg synes det var bedre uten enn med ppp.
Ser enkelte andre her bruker justeringsskruen til å regulere spenning så inn=ut, har ikke testa, jeg stilte panelet til å vise thd-ut og så regulerte jeg spenninga til jeg fikk lavest mulig støy. Funker for meg!

Har eller s prøvd nordost thor,isotek minisubII og sigmas i eget oppsett, men endte med ppp.

mvh
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.448
Antall liker
26.386
Torget vurderinger
24
Takk for info Burnt_Island, dette var nyttig.

PPP kan jeg nok ganske enkelt få teste, og det er vel den jeg i utgangspunktet har tenkt på. En fordel er jo at denne lar seg belaste ganske tungt (anlegget mitt drar nok omtrent 1000W på tomgang). PurePower er vel noe dyrere om man skal opp på kraftige nok modeller. Men, de har denne batterikapasiteten som virker spennende (helt til batteriene sier takk for seg). Dessuten sier PurePower at de senker impedansen med økt dynamikk som effekt. Kan noen med et snev teknisk innsikt gi meg en forklaring på hvordan dette fungerer?

PPP og PurePower er også produkter med det fellestrekket at de regenererer strømmen.
 

olemar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2005
Innlegg
174
Antall liker
1
Kan noen fortelle meg hvor denne justeringsskruen sitter, og gjerne litt om erfaringer ved bruk av denne, samt fremgangsmåte?
Takk!
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
@olemar

Den sitter visstnok på undersiden av apparatet.
jeg er ikke helt sikker på hva som eventuelt skjer eller gjøres dersom den justeres.

Hos meg er det veldig ofte ca.237-8 volt inn og 233 ut.
Jeg så for en stund siden at PPP stadig vekk svitsjet mellom cut og boost da med 233 som referanseverdi og det jeg da spør meg om er hvorvidt det reelt er 233 volt (ut) eller om dette er en visningsfeil som jeg da eventuelt kan justere for?
Det virker som PPP til en viss grad ikke justerer ned til 230 dersom aviket blir for stort, dette mener jeg PP 600 i større grad gjorde, men der har man jo ikke noen kontrollmåling.

Jeg har nesten alltid panellyset avslått på PPP, men tar en sjekk en sjelden gang innimellom.
Det var ved en slik sjekk jeg oppdaget at den varierte mellom cut og boost og volt ut viste 233.
Derfor mener jeg det er nærliggende å tro at selve PPP som jo er en 230volts apparat justerer seg etter 230 volt og at det er dette en da kan justere for på undersiden (altså 3volt ned til 230 for min del)

THD ligger ofte på 0,7-8 inn hos meg og 0,2-, men en kveld (kanskje det var samme som overnevnte) så vekslet det mellom 0,1 og 0 på utvisning, det har jeg kun sett denne ene gangen.

Jeg har ikke brydd meg om denne justeringen, men kanskje vil jeg en dag justere ned til 230volt, uten å ane om det da reelt er 227 eller 230 ::)

Kanskje andre kan mer om dette, men jeg tror ikke det er av stor betydning i mitt tilfelle.

Mvh.KW
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.684
Antall liker
12.196
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
hei

i motsetning til tidligere pp(300, 500 osv) så er ppp beregnet på å sende ut en fast spenning som i Norge er 230v/50 hz. Den kan du likevel regulere+/- 10v med reguleringsskruen som du kommer til gjennom et lite hull på undersiden,foran, nesten på midten. På de nyeste modellene kan dette reguleres på frontpanelet har jeg lest et sted.

mvh
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.684
Antall liker
12.196
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
hjemme hos meg kan spenningen inn på ppp (som vist på displayet) variere fra 227 til 238 i løpet av en vanlig dag. Det er derfor meningsløst å skulle regulere spenning inn=ut da jeg i såfall måtte sjekke inngangsspenning hvert 5. minutt eller noe.
jeg bor i en gammel bygård fra 1907 hvor strømanlegget er bygd ut litt i rykk og napp...
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Burnt_Island skrev:
hei

i motsetning til tidligere pp(300, 500 osv) så er ppp beregnet på å sende ut en fast spenning som i Norge er 230v/50 hz. Den kan du likevel regulere+/- 10v med reguleringsskruen som du kommer til gjennom et lite hull på undersiden,foran, nesten på midten. På de nyeste modellene kan dette reguleres på frontpanelet har jeg lest et sted.

mvh
Hva er det man i så fall regulerer/justerer?
Dersom appratet mitt viser 233 volt ut (det gjør det alltid), betyr det at det ER 233 volt ut eller 230 volt ut men visningsinstrumentet viser 3 for mye?
Jeg vil jo tro at dersom apparatet er laget for å gi 230volt ut, så gjør det vel det og da er det i så fall visningen som er gal ::)
Er det visningen som eventuelt kan justeres ned eller ? ???

Mvh.KW
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Skruen justerer Volt UT styrke, uavhengig av volt fra vegg.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
LydMekk skrev:
Skruen justerer Volt UT styrke, uavhengig av volt fra vegg.
Det er mulig jeg er treig nå, jeg skjønner forsåvidt at det justerer volt ut men på hvilken måte? Visningsmessig eller reelt?
Jeg leser deg som det er reelt, og dersom jeg da justerer til det blir 230 volt, og vi får da regne med at det fortsatt er 238 inn (som er det mest normale her hos meg) så vil jeg kunne lese av at den kutter ned 8 volt??
Hos meg så svitsjer PPP cut og boost rundt 233 volt, går det under så booster det, går det over så kutter det, da er det som oftest allerede kuttet ca. 5 volt i fra 238.
Hvorfor kutter det ikke 8 og ned til 230, og så eventuelt booster dersom det går under 230?

Betyr dette at min er justert til å kutte 5 volt, og dersom jeg justerer under så kutter den til 230 altså 8 volt?

Et slikt apparat som er laget for å gi 230 volt ut, hvorfor skal en selv da justere det til samme ::)

Greit om man ønsker 233..... 228 eller annet, men det er vel greiest med 230v.

Mvh.KW

Skjønte du ikke problemstillingen min eller er det jeg som burde vært i seng allerede ;D
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Bedtime... ;D

Har 230 ut på min (displayet) og måler 230-231 med fluke så den er rimelig stabil. Har dog ikke skrudd på justeringsskruen her enda.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.684
Antall liker
12.196
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
KW skrev:
Jeg leser deg som det er reelt, og dersom jeg da justerer til det blir 230 volt, og vi får da regne med at det fortsatt er 238 inn (som er det mest normale her hos meg) så vil jeg kunne lese av at den kutter ned 8 volt??
hei

Det du skriver her stemmer. Displayet viser cut når spenning inn er høyere enn spenning ut fra PPP, displayet viser boost når spenning inn er lavere enn spenning ut fra PPP.
Du kan velge spenning ut 230v +/- 10v, 50 hz er fast og kan ikke endres. Hvorfor du kan regulere dette vet jeg ikke, men det jeg har sett er at om du regulerer på utgangsspenningen, så vil thd% ut variere med utgangsspenning. Hos meg betyr det at jeg har 231v ut, og 0,2% thd. Om jeg velger fx 228 eller 233 ut så gir det minimum 0,3% thd. Dette i mitt anlegg på denne kursen. Kan jeg høre det? Nei, men jeg har i allefall testa, det føles bedre.

Håper jeg var tydeligere nå.

mvh
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Hei
Da har jeg dradd en pent brukt PS Audio PPP i hus og koblet den opp. Jeg opplevde umiddelbart de samme forbedringene som mange beskriver med mere rom og detaljer samt faktisk bedre dynamikk. Den har stått på kun ca 1 døgn og det er tidlig å konkludere men det ser da bra ut.
Justerte skruen under og har nå 235 V inn og 230 V ut stabilt. THD inn er 0,7 og ut som regel 0,1-0,2 - bra.

Så kom problemet. Det virker som at multiwave funksjonen har skadet strømforsyningen til Whest PSU 20 RIAA. Lyden fra platespilleren var plutselig helt elendig og klart forbigått av CD spiller, noe som ikke er vanlig her. Det virker som at RIAA ikke vil forsterke nok. Kobler RIAA i veggen og problemet vedvarer. - Panikk -

Jeg sender mail til Whest:

Hi Geir

Thank you for your email.

Unfortunately we like many other product manufacturers do not recommend you use of multi-wave
technology as this DOES destroy the power supply and audio electronics.

We only recommend the use of normal 50Hz sine wave and preferably the standard power from the wall
UNLESS you have a serious mains noise issue.

I'm really sorry for the news but since PS Audio released the multiwave technology there have been many companies that
have seen an increase in repairs due to the PS Audio regenerators.

On the other side....what table/arm and cartridge do you use?

best James



----- Original message -----
From: "Norden, Geir - Saint-Gobain Weber" <Geir.Norden@saint-gobain.com>
To: "whestworld@fastmail.fm" <whestworld@fastmail.fm>
Date: Wed, 30 Nov 2011 13:36:51 +0100
Subject: Msu 20 & Psu 20

Dear Sir
I am a happy owner of a Whest MSU + PSU 20 RIAA.
A have just bought a PS Audio Premier Powerplant regenerator.
The Whest has dedicated power supply.

Do you recommend to use the multiwave and cleanwave fuction of the Powerplant on the Whest??

Mvh / Best regards

Geir Norden



Så nå må den på rep og service. Andre som har samme erfaring? Jeg sendte også mail til VPI og de sier det samme.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.703
Sted
Phobos
En annen ting for dere som interesserer dere for disse enhetene fra PS Audio. 1. desember, dvs i dag, får enhetene en brutal prisøkning. P5 går f.eks opp med ca 5000,- veilendene.
På utenlandske forum har jeg sett at en $500 priøkning i desember har vært kjent lenge, men jeg tenkte jeg skulle si fra uansett (selv om det nå er for sent).
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.597
Antall liker
106.825
Torget vurderinger
23
Bruker selv 1 stk. P500 og 3 stk. P600 og er knallfornøyd. Noen som har fått erfaring enda med den nye utgaven av disse store regeneratorene?
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.703
Sted
Phobos
pengesluk skrev:
Bruker selv 1 stk. P500 og 3 stk. P600 og er knallfornøyd. Noen som har fått erfaring enda med den nye utgaven av disse store regeneratorene?
Jeg har en P5 i bestilling nå. Den forventes hit i løpet av et par uker.
Av tilfeldige årsaker bestilte jeg 29. november og det var da jeg ble gjort klar over prisøkningen som inntraff bare et par dager senere. Etter litt ytterligere pruting slo jeg derfor til siden jeg aldri fikk noen svar på pris fra importør av primæralternativet selv etter purring. Primæralternativet var førøvrig Torus Power RM16 AVR, men jeg vet ikke om noen som har den i Norge fra før, og jeg aner ingenting om pris og jeg kunne ikke drøye lenger på grunn av prisøkningen på P5.

P5 skal være vesentlig forbedret i forhold til PPP så jeg regner med at den gjør jobben eksemplarisk. Jeg har heller ikke det aller største strømbehovet. Trekker vel knapt 200W på tomgang og høyttalerne har en følsomhet på 102db, så jeg regner med at 1000W kontinuerlig med 1250W i peaks og 50A kort strømleveranse duger til mitt behov. Men det finner jeg jo ut i jula.
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.597
Antall liker
106.825
Torget vurderinger
23
God jul, kan det se ut som!
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
836
Antall liker
831
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Jeg har en P10 men den har stått innpakket siden den kom i sommer i påvente av at rommet som skal benyttes ikke har vært ferdig til bruk.

Det er nå på det nærmeste innflytningsklart. Håper på å flytte inn til helgen/ila heste uke når diverse utstyr er på plass (benk, strøm, subber, bluray, alarm etc).
 
Topp Bunn