Disse f.eks. https://audiomix.no/butikk/forforsterker/12at7-ecc82-mullard/Hvilke Mullard tenker du på?Det er noen Mullard og andre som er relativt lett tilgjengelige.
Disse f.eks. https://audiomix.no/butikk/forforsterker/12at7-ecc82-mullard/Hvilke Mullard tenker du på?Det er noen Mullard og andre som er relativt lett tilgjengelige.
OK, trodde tråden var om ECC83..Disse f.eks. https://audiomix.no/butikk/forforsterker/12at7-ecc82-mullard/Hvilke Mullard tenker du på?Det er noen Mullard og andre som er relativt lett tilgjengelige.
Du må skille snørr og bart.Det er noen Mullard og andre som er relativt lett tilgjengelige.
Lett at det sklir litt ut når temaet er NOS kontra nytt.OK, trodde tråden var om ECC83..Disse f.eks. https://audiomix.no/butikk/forforsterker/12at7-ecc82-mullard/Hvilke Mullard tenker du på?Det er noen Mullard og andre som er relativt lett tilgjengelige.
Jeg er klar over den problemstillingen.Du må skille snørr og bart.Det er noen Mullard og andre som er relativt lett tilgjengelige.
"Mullard" er ikke det samme som Mullard.
Vis vedlegget 555077
Hvis esken ser veldig frisk ut og det samme med trykk på røret, er det trolig for friskt til å være NOS.
For friskt til å være Mullard.
Du har helt rett, flor. Du var ikke bastant. Du var provoserende bombastisk.Jeg var ikke bastant,men provoserende bombastisk!Kvalitetsforskjellen er gigantisk etter min mening.4×12AX7 for kr.150/stk.Hva koster din forsterker,høytalere og signalkabler osv. BigSwifty?Jeg antar du bruker en rørforsterker og betrakter det som et paradoks å spare utgiftene på rør!Kjøper man TLF.803s for 10 000/stk. er man teit eller har for mye gryn!
Støysvake rør indikerer intet om hvilken lyd røret formidler Espen R.Støyete rør er det noe galt med!Subjektive lytterinntrykk og forventningsbias har vi vel altid,4-string?Særlig når vi skal på date!
Hva er driver røret da ?Du har helt rett, flor. Du var ikke bastant. Du var provoserende bombastisk.Jeg var ikke bastant,men provoserende bombastisk!Kvalitetsforskjellen er gigantisk etter min mening.4×12AX7 for kr.150/stk.Hva koster din forsterker,høytalere og signalkabler osv. BigSwifty?Jeg antar du bruker en rørforsterker og betrakter det som et paradoks å spare utgiftene på rør!Kjøper man TLF.803s for 10 000/stk. er man teit eller har for mye gryn!
Støysvake rør indikerer intet om hvilken lyd røret formidler Espen R.Støyete rør er det noe galt med!Subjektive lytterinntrykk og forventningsbias har vi vel altid,4-string?Særlig når vi skal på date!
Skjønte ikke resten av innlegget ditt. Min mening er fremdeles at det er gøy å prøve ulike merker og kombinasjoner - uten å henge seg opp i "best" og "dyrest".
Min rørforsterker (McIntosh Mc2000 anniversary) ville vel i dag kostet rundt 300.000. Streamer/pre/dac koster 135.000. Ht koster 30.000. Kablene er fra Duelund og koster veldig lite. Powerrørene er Svetlana winged c.
Og fremdeles leder gd trustwothy over mullard og tf.
Telefunken ecc 81Hva er driver røret da ?Du har helt rett, flor. Du var ikke bastant. Du var provoserende bombastisk.Jeg var ikke bastant,men provoserende bombastisk!Kvalitetsforskjellen er gigantisk etter min mening.4×12AX7 for kr.150/stk.Hva koster din forsterker,høytalere og signalkabler osv. BigSwifty?Jeg antar du bruker en rørforsterker og betrakter det som et paradoks å spare utgiftene på rør!Kjøper man TLF.803s for 10 000/stk. er man teit eller har for mye gryn!
Skjønte ikke resten av innlegget ditt. Min mening er fremdeles at det er gøy å prøve ulike merker og kombinasjoner - uten å henge seg opp i "best" og "dyrest".
Min rørforsterker (McIntosh Mc2000 anniversary) ville vel i dag kostet rundt 300.000. Streamer/pre/dac koster 135.000. Ht koster 30.000. Kablene er fra Duelund og koster veldig lite. Powerrørene er Svetlana winged c.
Og fremdeles leder gd trustwothy over mullard og tf.
Nå kan faktisk rør oppføre seg annerledes fra krets til krets.Jeg selger rør her på sentralen og litt utenom!Det finnes endel folk med rørdilla som aldri blir fornøyd uansett.Har de kjøpt Telefunken ECC803s så må de prøve Mullard M10 eller Longplate 50 talls!Som du påpekte er ikke dette billig,men det er mye pengesterke folk!Det er alltid grønnere på den andre siden av gjerdet.Hovedsaken er å bli fornøyd!Du er fornøyd og dermed i mål!Gratulerer!
Synes likevel det er besynderlig at du foretrekker Golden Trustworthy fremfor særlig TLF. smoothplate ECC83 og har en mistanke at Mullardene du har testet er fra sen produksjon(Mullard stengte i 82)!Sent produserte Mullard mener jeg er direkte kjedelige!
Mvh.
Eller det (teoretisk) kan låte/oppføre det samme, men folk oppfatter lyden som kommer ut annerledes. Ulike preferanser og utgangspunkt osv.Nå kan faktisk rør oppføre seg annerledes fra krets til krets.Jeg selger rør her på sentralen og litt utenom!Det finnes endel folk med rørdilla som aldri blir fornøyd uansett.Har de kjøpt Telefunken ECC803s så må de prøve Mullard M10 eller Longplate 50 talls!Som du påpekte er ikke dette billig,men det er mye pengesterke folk!Det er alltid grønnere på den andre siden av gjerdet.Hovedsaken er å bli fornøyd!Du er fornøyd og dermed i mål!Gratulerer!
Synes likevel det er besynderlig at du foretrekker Golden Trustworthy fremfor særlig TLF. smoothplate ECC83 og har en mistanke at Mullardene du har testet er fra sen produksjon(Mullard stengte i 82)!Sent produserte Mullard mener jeg er direkte kjedelige!
Mvh.
Derfor kan et rør låte forskjellig fra forsterker til forsterker selv om vi snakker om samme forsterker.
Prøvde selv NOS Mullard 12au7 variant i en dac, og ble aldri fornøyd. Andre roser dette røret.
Håvard
Tror det meste blir bedre en Gold Lion rørene, jeg var veldig misfornøyd her hos megPsvane 12AX7 ankommet.
Vis vedlegget 556538
Det vil nok gå noen dager før jeg kan si noe om lyden, i forhold til Genalex Gold Lion som står i nå.
Eskene sier Psvane 12AX7-TII, og kvitteringen sier Psvane 12AX7-T Mk II. Så da veit ikke jeg...Du har kjøpt de rimelige Psvane 12AX7 rørene. Stor forskjell på de og de som heter 12AX7T-MK2 fra Psvane