|
Et knall album dette, enig med synspunktet om lyden. Jeg har kjøpt en japanpressing, men den lider like forbannet av dårlig forarbeid i studio/mastering. Jævla synd...Dagene flyr av gårde og nok en fredag står for døren i årets julekalender.
Fredager kan jo by på litt Rock´n´Roll og da passer det jo at dagens "luke" er:
Rainbow - Long Live Rock´n´Roll
Vis vedlegget 563323
Rainbow´s tredje album, som urettmessig (min mening) har kommet litt i «skyggen» av de to andre fra Dio-perioden. Kun Sensetive to light anser jeg som et litt svakt spor. I «kjent» Blackmore-stil ble flere i bandet (Carey og Clarke) sparket under den fasen albumet ble skrevet og produsert. Bain var allerede ute. Blackmore sto selv for basslinjene på flere av låtene før Daisley kom inn. Synd at det ble gjort en såpass dårlig jobb i studio, for albumet hadde jo så definitivt fortjent bedre lydkvalitet.
Nå var det ikke helt uvanlig at man i musikkbransjen "stjal" og "lånte" litt her og der, men når det kommer til coveret på dette albumet ble det gjort et noe spesielt "lån".
Det dreier seg om bildet i gatefold coveret, som viser et entusiastisk publikum, med et stort Long Live Rock´n´Roll banner:
Vis vedlegget 563324
Dette bildet er egentlig fra en Rush konsert, men ble speilvendt og retusjert og altså benyttet. Ganske merkelig, da det hadde vært relativt enkelt å ta et bilde av publikum på en Rainbow konsert. Her er originalbildet som ble retusjert:
Vis vedlegget 563328
Så den ikke jeg heller,men etter å ha hørt den kan den seile videreAkkurat den Meat Loaf plata så jeg ikke komme.... Moro med overraskelser![]()
... og tilfeldighetene skulle ha seg slik at et nytt "seald" eksemplar befant seg rett borti veien herDen er super på vinyl også...
Så bra. Liker den godt og kvaliteten på vinyl er super.... og tilfeldighetene skulle ha seg slik at et nytt "seald" eksemplar befant seg rett borti veien her![]()
Du er jo vinylmann ptb!I dagens "luke" har vi:
Melody Gardot - My one an only thrill
Vis vedlegget 563888
Dette er Gardot´s andre plateutgivelse, og det er flere sterke låter på dette albumet.
I hovedsak faller låtene inn under kategorien soft jazz, og enkelte låter fremføres på fransk. Det ene sporet er en veldig annerledes og særdeles tweaket versjon av Over the Rainbow, opprinnelig sunget av Judy Garland i filmen Wizard of Oz.
Selv om det er midt i uka så nytes albumet best i kombinasjon med et lite glass rødt![]()
Du er jo vinylmann ptb!![]()
Aldeles strålende album, men må innrømme at jeg sliter veldig med å velge en klar favoritt fra Mr. Waits katalog.
Absolutt interessant lesning ptb! Jeg har vært purple og Whitesnake fan siden ungdommen. Har mye Whitesnake på vinyl, men denne har gått under radaren. Takker!Ny "luke" med:
David Coverdale – White Snake
Vis vedlegget 563779
Klesselgeren, som fikk oppgaven å erstatte en av tungrockens da største vokalist, gikk solo etter at Purple var en saga blott. I 1977 gav han ut dette albumet med tittelen White Snake, og albumtittelen var ikke helt tilfeldig. Coverdale gikk svanger med tankene om et eget band – og bandnavnet han hadde i tankene var Whitesnake. Micky Moody (som ble gitarist i Whitesnake) var allerede med på dette albumet. Fra DP medvirket Glover både på bass og som produsent.
Albumets beste spor er uten tvil Blindman, som ved siden av Soldier of Fortune er av de beste låter Coverdale har skrevet. Bindman ble senere også spilt inn med Whitesnake og var med på Ready an´ Willing, men den versjonen er ikke like bra som originalen her - synes nå jeg.
Regner da med at du har Northwinds som er hans andre soloalbum fra den tiden - og Snakebite som regnes som Whitesnake´s første utgivelse, selvom bandet da het David Coverdale´s WhitesnakeAbsolutt interessant lesning ptb! Jeg har vært purple og Whitesnake fan siden ungdommen. Har mye Whitesnake på vinyl, men denne har gått under radaren. Takker!![]()
Riktig forside. Vinylen min er svart, men det er nok den samme (PA-002 (2).Snobbevinyl er tingen.
Så vidt jeg husker er denne plata mulig objekt for shoot out mellom ulike snobbevinylselskaper.
Jeg har en AP, men mener du er eier av en mer obskur sak?
Er det denne karmana?
Vis vedlegget 564501