PU til LP12

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Noen her på forumet som kan anbefale PU til Linn LP12+Naim Aro?
Har til nå brukt ZYX RS 1000 med svært godt resultat, men den har nå så mange timer at jeg må tenke på nykjøp.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Går man fra ZYX RS 1000 til Lyra Delos tror jeg det er duket for en skuffelse........ Delos låter nærmest innelukket i forhold til en RS1000.
 

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Takk for svar, men vanskelig å lese forslag til pu ut fra dette.
Kanskje like greit å kjøpe ny ZYX? Noen som har erfaring med Linns egen Krystal?
 

hegermann

Medlem
Ble medlem
19.09.2012
Innlegg
16
Antall liker
11
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Gikk fra Krystal til ZYX Ultimate 100 på min LP12 med TigerPaw Javelin tonearm. Ble noe bedre oppløsning og utklinging, men savner nærværet og dynamikken i Krystal. Den er ingen spesialist men sjeldent balansert og god på alt er min erfaring, så blir nok Krystal igjen her når den tid kommer.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Takk for svar, men vanskelig å lese forslag til pu ut fra dette.
Kanskje like greit å kjøpe ny ZYX? Noen som har erfaring med Linns egen Krystal?


Vel..... du nevner ikke noe om hva lommeboka tillater, ikke noe om hva du ønsker av lyd/evt forbedringer....... så fra mitt ståsted er det bare dumt og komme med en anbefaling...... blir litt som og skyte opp i himmelen med hagla og forvente ferdig "steik" på bordet........ det er mange variabler.
Er du førnøyd med Zyx, så hadde jeg fortsatt med Zyx........ Dynamic serien er f.eks en klar forbedring i forhold til tidligere modeller.
 
Topp Bunn