Pylon audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjaroen

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    48
    Antall liker
    18
    Hei.
    Da har jeg fått testet Pylon Diamond 28, fikk dem jo mye tidligere en ventet. Kom jo i den stille uke før påsken, og midt i oppussingen av badet. Bilder kommer senere.

    No er ikke jeg like dyktig med formidlingen av lyden, som hifijournalistene er...:confused:

    Diamond 28 er en meget bra og flott høyttaler. Jeg synes de har svært høy kvalitet i lyden fra bunn til topp, er virkelig en høyttaler jeg har på blokka når jeg skal kjøpe nye. Og absolutt et godt kjøp.
    Jeg sammenligner med de jeg har i dag som Audiovektor c serie, gulvstående og med samme bestykning av elementer og størrelse på bassene.
    Pylon går dypere, kanskje litt kjappere mellombass og silkemyk diskant uten skarpe toner.
    Jeg brukte Hegel h80 forsterker, Nordost høyttalerkabel og Bluesound vault som kilde, både radio og streaming. Virkelig en høyttaler som falt i smak hos alle 4 i familien. Fruen syntes dem var stilige med den tilbake lente fronten, men vi hadde ved kjøp valgt en annen finish( var for mørk) Vi har testet med alle typer musikk.

    Bjarne Rønning.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Fint å lese. Da er de vel på vei til meg, som nestemann – og sistemann på listen. Gleder meg-
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Test av polske diamanter


    Så endte Diamond 28 sin lille norgesturné hos meg – hjemme i Gausdal. Vi har mange polakker i Gausdal, men ingen så vakre, tror jeg. Med unntak av noen bittesmå sår, var de fortsatt strøkne. Ikke verst etter all reisingen. Jeg fikk lov til å ha de til test noen ekstra dager, da de ikke kom til helga 16.-17. april som var avsatt til lytting. Takk til Christian hos Mala for god service!


    Sent på kvelden mandag 18. april satte jeg de opp på hifi-loftet, sammen med en kamerat, og foretok litt sammenligning mot mine Spendor SP1/2R2.

    diamond.jpg


    Førsteinntrykket var, i tillegg til et utrolig flott utseende, at den spilte som en mye større høyttaler. Vi ble øyeblikkelig fascinert av den dype, stramme bassen. Et helt annet kaliber enn jeg var vant til fra de mellomstore, britiske monitorene. Mellomtonen var noe kjøligere og mer tilbaketrukket. Stemmene var plassert litt lengre bak i lydbildet. Vi ble raskt enige om at dette var veldig bra. En høyttaler vi kunne levd lenge med.



    Det er på sin plass å si litt om tilkobling og oppstilling. Høyttalerne ble plassert 75 cm fra bakvegg. Lytteposisjon er ca 2,3 meter fra elementene, og bakveggen er 1,5m lenger bak. Vi endte opp med toe-in som tilsvarte treffpunkt ca. en meter bak lytteposisjon.
    Mesteparten av musikken kom fra en MacBook med ALAC-filer som gikk optisk rett inn i en Rega DAC og videre til LM 218. Audioquest Type 4 i bi-wire konfigurasjon ble koblet single-wiret på Diamond, da disse ikke har bi-wire-terminaler. Og det er helt greit.


    Senere utover uka lyttet jeg så sant jeg hadde en anledning, mens jeg tok noen notater:


    Onsdag 20. april
    Kanskje var lytterommet mitt i minste laget? 6 minutter ut i «The Wheel» kjenner jeg Bent Sæthers karakteristiske og repeterende bassgang fysisk på kroppen. Noen vil nok si at det ble litt i meste laget. Vi som har sett og hørt Motorpsycho på en scene vet at dette var skremmende tett på virkeligheten. Ingen skarpe kanter, men likevel detaljert og balansert. Jeg hadde en drøy time alenetid på hi-fi-loftet, før Merseyside-derbyet braket løs, og skulle egentlig høre flest mulig låter fra et stort spenn av artister og sjangere, men klarte ikke å skippe. Det er det beste skussmålet man kan gi en høyttaler. Hele The Wheel fra legendariske Thimotys Monster fikk bare gjøre seg ferdig, og storslagent var det.


    Neste ut var «Lilac Wine» med Jeff Buckley. En låt jeg kjenner veldig godt. Sammenlignet med hvordan denne høres ut på Spendorene, bet jeg meg merke i noen forandringer. Stemmegjengivelsen var litt kjøligere og tørrere; en anelse metallisk i forhold til Spendorene, og ikke like magisk. Men så koster britene det dobbelte og vel så det. Bassen var mer fremtredende, og det virket som om at frekvensfløyene maskerte en smule for mellomtonen. Dette er fra den auditive hukommelsen, og den skal man ikke stole for mye på. Det er også snakk om subtile forskjeller, og tendensen hadde muligens forsvunnet i et litt større og bedre dempet rom.


    Iron & Wines «Joy» bekreftet nok tendensen til hva jeg opplever som mangel på varme og rikhet i vokalen til Sam Beam. Jeg lar ham fortsette med neste låt «Low Light Buddy of Mine». Jeg blir slått av hvor hurtige og presise Diamond 28 er. Trommene har en dynamikk jeg ikke har hørt siden Klipsch Heresey III spilte her oppe. I tillegg går polakkene myyye dypere, men hele tiden stramt og fint. Dette er veldig bra!


    Onsdag 27. april
    Helga 23.-24. april lå jeg på fjellet, og jeg fryktet at jeg ikke kom til å få tid til en skikkelig lyttetest før de skulle returneres.
    Etter at Christian hadde bekreftet at jeg kunne låne de noen dager til, var det likevel duket for lyttekveld sammen med @Slowmo. Han hadde med sine Harbeth M30.1 og vi hadde begge hele kvelden å ta av. Den store testkvelden.


    Vi spilte en god del vinyl, og strømmet fra MacBook og Tidal. Igjen var det bassen som imponerte aller mest, og igjen følte jeg at den ikke nådde helt opp til Spendor/Harbeth-nivå i mellomtonen. Likevel var vi svært godt fornøyd med gjengivelsen fra Diamond 28. Slowmo syntes det kunne virke som om de hadde en motsatt frekvensrespons i forhold til britene. Sistnevnte oppleves som at mye av energien ligger i mellomtonen, mens Diamond 28 virket til å klemme hardest til i bass- og diskantområdet, mens mellomtonen var en smule tilbaketrukket. Dette handler uansett om ganske små nyanser, preferanser og musikksmak.


    En kritisk evaluering krever lengre tid og i dette tilfellet et større lytterom, men min dom etter kvelden er at den lille Harbethen skinte aller mest i mitt rom, på min forsterker. I hvertfall på vokalmusikk og enklere musikkformer. Spendorene fulgte hakk i hæl, med sin litt mer breiale gjengivelse, mens Pylon Diamond 28 knuste begge to når tyngre og mer kompleks musikk sto på menyen. De brettet ut musikken i full skala og var imponerende med tanke på de små elementene.
    Jeg kan bare gjette hvordan de hadde oppført seg i et litt større rom. Hifi-loftet er vel i underkant 20 m2 med lav takhøyde, så lillebror Diamond 25 hadde nok passet rommet bedre.


    Konklusjonen er at til den prisen er Diamond 28 et funn. Det er en kompakt og vakker høyttaler i nydelig valnøttfinér, som bretter ut nesten hele det hørbare registeret. Det gjør den med stålkontroll og presisjon, selv på min SET-forsterker på 22W. Den gjør ingen åpenbare feil, selv om den måtte se seg slått av britenes paradegren, mellomtonen.

     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Jeg kan vel herved melde meg inn i vennegjengen til Pylon Audio, med mine nyanskaffede Diamond 28 på plass i heimen.
    Var og hentet disse tidligere i dag, og har som vanlig fått topp service hos Mala Audio av både Sveinung og Christian.

    Kort fortalt her jeg lenge vært på byttegaleien når det kommer til høyttalere, da jeg har lyst til å forsøke så mye som mulig av forskjellige ht som er innenfor rekkevidde økonomisk. Da jeg fikk Diamond 28 ht på plass i stuen var disse med unntak av 2 min i sofaen hos Mala Audio et uhørt kapittel for min del.
    Disse erstattet JBL 4319 12" monitorer hos meg, og har allerede et par timer etter første oppkobling overgått JBL'ene i samtlige disipliner med ett unntak; "magespark-bass". Jeg er så langt svært positivt rasket over, og jeg forventer at det er en del mer på lager ettersom innspilling knapt har begynt.

    Så Pylon kan hende blir en god venn av meg, da både lyden er svært lovende, og grunnet det faktum at de er tatt inn i varmen av sjefen i huset mtp design (sort pianolakk og stuevennlig størrelse).

    Så nå får vi bare håpe flere får øynene opp for hvor mye man faktisk får for pengene hvis man betaler for en Pylon høyttaler.

    Ha en fortreffelig dag utti der!

    -P-
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.498
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Hei, Hvis noen er interessert i å være testkunde på OPAL eller EMERALD fra Pylon så åpner vi nå for dette, det vil bli gitt spesielle amasadør priser til dere som tester. Etter testene er gjennomført vil disse etterhvert bli lagt til sortimentet vårt.
    Utrolig flotte saker dette!!

    Ta kontakt via mail til: christian@malaaudio.no

    14479550_1260520634011600_1260949514420940510_n.jpg
    14681953_1264380640292266_9053141342739122388_o.jpg
    14589905_1264380670292263_758207167454052819_o.jpg
    14615631_1264380296958967_7722171686338448165_o.jpg
    14542295_1264380280292302_2064001916397173276_o.jpg
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Finnes det noen info på Emerald-modellene?
    Har de fått ny fot nå?
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.498
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Finnes det noen info på Emerald-modellene?
    Har de fått ny fot nå?
    Hei,
    Det er dessverre ikke så mye info rundt disse enda, men jeg har purret opp produsenten idag om få oversendt specs. komme tilbake så fort jeg har det for hånde. Ja det er ny fot på Emerald.

    Christian
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Fint. Litt specs hadde vært kjekt å hatt.
    Er på let etter høyttalere for tiden, men da vil jeg gjerne vite litt om de før jeg eventuelt bestemmer meg for noe.
    Synes faktisk det var litt synd at de endret foten.
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.498
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Hei igjen,

    Har brukt google translate da vi ikke har fått den engelske oversettelsen enda:

    Nedenfor er de tekniske spesifikasjonene til høyttaleren Emerald HF merkevare Pylon Audio

    Impedans 4 Ohm
    Frekvensrespons 35Hz - 20Hz
    Nominell effekt 110W
    Maksimal effekt 220W
    Effektiviteten av 89dB
    Dimensjoner
    [B x H x D] 185 x 1000 x 320 mm
    / uten fot
    Vekt 30kg /
    Woofer 2 x Pylon Audio PSW 17,8 CA
    Tweeter Pylon Audio PST T-120,6 (mod. 27TDC Seas)
    Spikes + vugge Ja
    Ja grille, magnetisk
    Garanti 3 år + 1 år (produktregistrering)

    Christian
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.498
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Opal 23 har følgende specs:

    Impedans 4 Ohm
    Frekvensrespons 38Hz - 20kHz
    Nominell effekt 100 W
    Maksimal effekt 150 W
    Effektiviteten av 89dB
    Dimensjoner [B x H x D] 190 x 1000 x 300 mm
    Vekt 17 kg / kunst
    Woofer 2x Pylon Audio PSW 18,8 CS
    Tweeter Pylon Audio PST T-50/8
    Koblinger i pigger Ja
    Maskering Ja / option
    Garanti 3 år + 1 år (produktregistrering)
     

    Geir H

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2002
    Innlegg
    63
    Antall liker
    36
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    5
    Må melde meg inn her, med mine Pylon Audio Diamond 28 høyttalere, som jeg har eid en måneds tid.
    Jeg er meget godt fornøyd med lydkvaliteten på disse!
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.498
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Da har vi fått spilt i overkant av 120 timer på de nye Pylon Emerald, vi kommer til å arrangere en lyttekveld i nær fremtid for å vise frem og la folk høre disse flotte høyttalerene! Finish og kvalitetsfølelse er helt enestående på disse! Legger ved ett bilde fra gårsdagens lytt, er det noen i området som kunne tenke seg å komme å høre disse?

    Christian

     

    Vedlegg

    Maliman

    Medlem
    Ble medlem
    29.09.2009
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Noen som har testet Pylon Diamond 28 med NAD ? Er det en god kombo ?
     

    Maliman

    Medlem
    Ble medlem
    29.09.2009
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Rotel RA-1592 eller NAD c388 på Pylon Diamond 28 ? Tips ?
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Har Pylon gått vekk i fra kvalitetselementer fra Seas og Scan-Speak?
    Ser i de tidligere toppmodellene, f.eks. Diamond 28, er det brukt Seas og Scan-Speak.
    Er det egenutviklede elementer i de nye?
    Kjenner de ikke igjen "utseendemessig".
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Kan noen si noe om hvordan Emerald står seg i forhold til Diamond 28 lydmessig? Hva er forskjellene, og hvor store er de?
    Er det i praksis bare elementer/delefilter som er endret, med litt mer fancy finish på kabinett? Da jeg hadde Diamond 28 syns jeg de spilte fint og var ålreite til prisen (introprisen vel å merke) men kabinettet er av rimelig enkel sort.
    Ellers er det også svært lite info å finne noe sted som helst om topproduktene fra Pylon.

    Det hadde vært supert om noen kunne utgreiet litt om dette, da Emerald ved første øyekast kan være en seriøs kandidat som neste høyttaler i heimen.

    Mala; Hva skjedde forresten med testing av Emerald hjemme hos den gemene hop?

    -P-
     

    Syncron75

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2011
    Innlegg
    253
    Antall liker
    84
    Sted
    Kirkenes
    Torget vurderinger
    5
    Rotel RA-1592 eller NAD c388 på Pylon Diamond 28 ? Tips ?
    Du bør absolutt ta med Denon PMA-1600NE i vurderingen. I en polsk test av Denon PMA-1600NE ble det blant annet brukt Pylon Diamond 28. Les også Lyd&Bildes test av Denon PMA-1600NE. Jeg har denne forsterkeren selv. Rett og slett en meget god forsterker!
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.498
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Har Pylon gått vekk i fra kvalitetselementer fra Seas og Scan-Speak?
    Ser i de tidligere toppmodellene, f.eks. Diamond 28, er det brukt Seas og Scan-Speak.
    Er det egenutviklede elementer i de nye?
    Kjenner de ikke igjen "utseendemessig".
    Pylon bruker fortsatt Seas og Scan Speak i sin Diamond serie. I toppserien(Emerald) bruker de Seas diskant og egenproduserte bass/mellomtone elementer. De har hatt stor fokus på å bygge opp en god avdeling hos seg for produksjon av elementer.
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.498
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Kan noen si noe om hvordan Emerald står seg i forhold til Diamond 28 lydmessig? Hva er forskjellene, og hvor store er de?
    Er det i praksis bare elementer/delefilter som er endret, med litt mer fancy finish på kabinett? Da jeg hadde Diamond 28 syns jeg de spilte fint og var ålreite til prisen (introprisen vel å merke) men kabinettet er av rimelig enkel sort.
    Ellers er det også svært lite info å finne noe sted som helst om topproduktene fra Pylon.

    Det hadde vært supert om noen kunne utgreiet litt om dette, da Emerald ved første øyekast kan være en seriøs kandidat som neste høyttaler i heimen.

    Mala; Hva skjedde forresten med testing av Emerald hjemme hos den gemene hop?

    -P-
    Emerald er ett godt nivå opp fra Diamond både med tanke på lyd og finish. Det man får står i sammenheng med prisen. Diamond serien er relativt rimelige høyttalere, men man får ett godt konstruert kabinett og velkjente gode elementer. I Emerald får man ett betydelig mer solid kabinett, enda finere finish og lyd som ett par nivå bedre. Større lydbilde er vel det første man legger merke til.

    Vi har ikke arrangert testrunder enda pga tilgjengelighet på demohøyttalere hos oss, men det kommer. Hvis du(eller andre) er interessert så er det bare å ta kontakt, så setter vi deg/dere på listen. Vi får inn ett par emerald for utlån om noen uker :)
     

    bjaroen

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    48
    Antall liker
    18
    MalaAudio.
    Hvordan er kombinasjonen Pylon Emerald og Yamahas forsterker a-s 1100/2100/3000?
    Eventuelt hvilke kombinasjon anbefaler du på disse merkene.
    Mvh
    Bjarne Rønning
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.498
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Hei,

    Kan absolutt anbefale Yamaha til Emerald, vi har testet dette både med A-S801, A-S1100 og A-S3000 som vi har inne her og dette spiller veldig dynamisk og bra! Selvfølgelig kan man ikke direkte sammenligne vertfall ikke 801 med 1100 og 3000 men alle har god kontroll og driver disse veldig bra! Jeg vil nok personlig henge en knapp på A-S3000 da den har veldig naturlig lyd og selvfølgelig krefter i massevis.

    Vi har både A-S1100 og A-S3000 inne i showrommet så om du bor i nærheten er du velkommen til å komme innom for en prøvelytt.

    Christian
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.498
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Hei Pylon venner.

    Da har vi akkurat kommet hjem fra nok et besøk hos Polske Pylon Audio.

    Vi har fått presentert endel nyheter som vi etterhvert skal dele med dere, men her kommer noen teaser bilder på noen nyheter og litt av hva de holder på med fortiden.

    De flytter i løpet av sommeren inn i "nye" større lokaler for å få plass til flere avanserte maskiner og større produksjonslinje. De er i solid vekst og mye spennende er under utvikling fra disse entusiastiske polakkene.

    Vi kan nevne at de fra nå lager så si alt selv, de satser tungt på utvikling av bla. flere egne elementer til bruk i sine fremtidige høyttalermodeller.

    Bildene viser bla. at de kommer til å satse litt på surround fremover, modellene som vises på bildene er prototyper så det vil være visse avvik fra det endelige produktet, sub vil inneholde 10-12" og center høyttaler blir ca 20% større.

    Rackene de har utviklet falt vi pladask for å har allerede bestilt inn til lager og showroom, de er relativt store og tåler 70kg pr hylle og kan bygges i så mange høyder man måtte trenge, vil bli levert i sett av 1,2 og 3 høyder ( Mål kommer etterhvert )

    Mer info kommer etterhvert.

    Christian
     

    Vedlegg

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.508
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Var på guttetur til Mala og Sverige i går. Christian møtte oss i den nye butikken da en av oss var i støtet på å kjøpe høyttalere.
    Vi prøvelyttet på Klipsch og Pylon. Og det ble handel. Diamond 25 fra Pylon. Gratulerer med fine høyttalere Tore og takk til Christian som tok seg god tid med oss gamlingene. Artig når naboen kjøper seg en fin vintage Sony ES forsterker og trenger høyttalere. Da må jeg jo hjelpe til.:)

    diamond25_2.jpg
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Kan noen forklare meg hvorfor det finnes forskjellige varianter av specs å disse?

    Må høyttaleren står det 88db 8ohm.
    På Specs hos Mala audio finner jeg dette...


    Spesifikkasjoner:
    Impedans: 8ohm (minimum 6ohm)
    Frekvensområde: 32-20 000hz
    Nominell effekt: 140w
    Maks effekt: 200w
    Sensitivitet: 90db
    Dimensjoner: 24x100x30cm(BxHxD)
    Vekt: 22,5kg/stk
    Tilkoblinger: WBT kontakter(banan, spade, råkabel)
    Finish: Sort(trefinish), Walnøtt, Wenge, Hvit høyglans, Sort høyglans, Valgfri RAL farge Høyglans


    IMG_2099.JPG
     
    Sist redigert:

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.498
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Kan noen forklare meg hvorfor det finnes forskjellige varianter av specs å disse?

    Må høyttaleren står det 88db 8ohm.
    På Specs hos Mala audio finner jeg dette...


    Spesifikkasjoner:
    Impedans: 8ohm (minimum 6ohm)
    Frekvensområde: 32-20 000hz
    Nominell effekt: 140w
    Maks effekt: 200w
    Sensitivitet: 90db
    Dimensjoner: 24x100x30cm(BxHxD)
    Vekt: 22,5kg/stk
    Tilkoblinger: WBT kontakter(banan, spade, råkabel)
    Finish: Sort(trefinish), Walnøtt, Wenge, Hvit høyglans, Sort høyglans, Valgfri RAL farge Høyglans


    Vis vedlegget 452521

    Dette er nok enten skrive feil fra oss (mest trolig) eller endring fra vi først la de ut.

    Jeg har sjekket med Pylon nå og 88db er det som stemmer, feil vil bli rettet i løpet av dagen på vår nettside.

    Gratulerer med flotte høyttalere forresten!

    Christian
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Supert, takk for info.

    Og takk for det. Kom over et par i nærheten og måtte bare hive meg rundt for å prøve synergien med LM 216iA.
    Dette smaker av fugl ;)
     
    Sist redigert:

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.498
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Hei alle Pylon venner.

    Vi ønsker å samle inn bilder av oppsettene deres med Pylon høyttalere, Pylon selv har gjort dette lenge og det er utrolig tøft å se alle de forskjellige oppsettene og dele erfaringer mellom kunder og ikke minst for oss som skal gi best mulig tips og råd til kommende kunder. Vi har ikke alle merkene i vårt oppsett naturlig vis så vi er avhengig av alle erfaringer og innspill og ikke minst bilder vi kan få.

    Oppfordrer derfor alle som har disse i sine oppsett om å laste opp enten her eller sende til oss på mail så vi kan dele dette ( med deres godkjenning ) på bla. facebook siden vår som er mye besøkt.

    Det kommer også en ny "budget" modell fra Pylon nå i løpet av kort tid, vi får inn første test paret i nær fremtid og skal oppdatere dere så fort vi har fått blitt litt kjent med de.

    Bilde kan evt sendes hit: christian@malaaudio.no

    Christian
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.255
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Må si at utseende til disse 2 pylon modellene har virkelig vokst på meg... serdeles pene.

    14542295_1264380280292302_2064001916397173276_o.jpg
    C-fakepath-Pylon-Diamond-25-d-b-olejowski.jpg
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.498
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.255
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja de er pene å se på.. kansje man får latt ørene høre et par ettervært også :)
     

    jappen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2003
    Innlegg
    100
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    14
    Supert, takk for info.

    Og takk for det. Kom over et par i nærheten og måtte bare hive meg rundt for å prøve synergien med LM 216iA.
    Dette smaker av fugl ;)
    Ja, du koser deg nå tenker jeg..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    BangBang: Du får lære deg polsk. Det er nok spesifikasjonen bakpå som stemmer.

    Direkte oversatt, øverst til nederst: Impedans, følsomhet , frekvensområde.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    BangBang: Du får lære deg polsk. Det er nok spesifikasjonen bakpå som stemmer.
    Selvfølgelig er det specen på høyttaler som stemmer ;)
    Trenger ikke kunnskaper i polsk språk for å skjønne det.

    Det som evt var interessant var om specen var endret i nyere generasjon høyttaler siden Mala hadde en annen spec på sine sider, men det hele dreide seg om en enkel "leif" som Mala retter opp :)

    Forøvrig er det ikke WBT kontakter på dem heller. Ikke i nærheten engang. Kanskje også noe som Mala må rette opp i mtp informasjon.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    BangBang: Noen av de dyrere Pylons har WBT..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn