q

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.743
Antall liker
12.332
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Electrocompaniet nå i Soundgardens 16 butikker

Soundgarden har nå overtatt electrocompaniet på det norske markedet. Forhandlere som har distribuert dette gjennom mange år skal ikke gjøre dette lenger. Det jeg lurer på er om priser/ bruktpriser på elcomp og dp produkter vil påvirkes av soundgarden sin prispolitikk, slik jeg opplever at McIntosh har blitt påvirket. Vi ser i dag flere McIntosh annonser enn tidligere, og prisene har gått ned.
Er også nysgjerrig på hvem som skal ut? McIntosh? Hegel?
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
555
Antall liker
256
Torget vurderinger
2
Electrocompaniet nå i Soundgardens 16 butikker

Hvis det er tilfelle at Soungarden kutter Mc og bytter det ut med companiet,vil jeg påstå at dette er ett stort skritt i feil retning.....

Personlig ville jeg påstå at Companiet,nordost med exe System audio/Dynaudio
er en dårligere match enn med Mc.
Disse komponentene gjør godt av Mc`s sin fyldighet og varme.
Mc har jo vært ett fint suplement til Hegel og primare,som kan låte litt vell polert/klinisk i enkelte oppsett,
Companiet kan også ved miss match høre litt hjemme i den kategorien synes jeg.
Da har jeg heller tro på Dp til disse produktene.
 

mikal

Bransjeaktør
Ble medlem
23.08.2005
Innlegg
44
Antall liker
0
Electrocompaniet nå i Soundgardens 16 butikker

Hei


" Sammen med resten av det spennende sortimentet Soungarden kan tilby hersker det liten tvil om at de nye produktene vil finne seg til rette. ”Vi er stolte og glade for å ha fått Electrocompaniet i kjeden og ser fram til et spennende samarbeid. Nå framstår vi også som den aktøren i Norge med den beste og mest spennende elektronikk line-up’en” sier daglig leder i Soundgarden, Roar Olafsen."

Så langt vi i EC kjenner til har det ikke vært noe tema og bytte ut noen merker. Fra vår side har vi heller ikke forsøkt å få dette til. Vi mener produkt miksen hos Soundgarden er spennende og gir kunder mulighet til å få sammenligne utstyr i de samme lokale under samme forhold. Dette er en ubetinget fordel for kunden.
Siden alle har ulik smak og det ikke finnes noen absolutt svar på god lyd tror vi alle merker vil selge bra.

Vennlig hilsen
Pana
 

benjajon

Medlem
Ble medlem
10.12.2008
Innlegg
37
Antall liker
0
Electrocompaniet nå i Soundgardens 16 butikker

Burnt_Island skrev:
Soundgarden har nå overtatt electrocompaniet på det norske markedet. Forhandlere som har distribuert dette gjennom mange år skal ikke gjøre dette lenger. Det jeg lurer på er om priser/ bruktpriser på elcomp og dp produkter vil påvirkes av soundgarden sin prispolitikk, slik jeg opplever at McIntosh har blitt påvirket. Vi ser i dag flere McIntosh annonser enn tidligere, og prisene har gått ned.
Er også nysgjerrig på hvem som skal ut? McIntosh? Hegel?
Dette er ikke helt riktig. Electrocompaniet kommer til å kutte ut endel av forhandlerene de har hatt, men vil samtidig beholde noen. Vet at Resonans i Stavanger og SoundPlanet i Arendal helt sikkert skal fortsette å føre EC. Sikkert endel flere også, og sikkert da helst de butikkene som ikke har en Soundgarden-butikk i nærheten.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
20.475
Antall liker
38.722
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Electrocompaniet nå i Soundgardens 16 butikker

Hva med de eksistrenede EC-butikkene? Vil disse forsvinne mon tro?

Kan ikke helt forstå hva Soundgarden skal med EC (eller omvendt), men lykke til.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Electrocompaniet nå i Soundgardens 16 butikker

Når jeg blir rik skal jeg ha en C1s og to A1s. Jeg håper jeg kan gå til Eltek, en vakker dag...
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Electrocompaniet nå i Soundgardens 16 butikker

HoJ skrev:
Hva med de eksistrenede EC-butikkene? Vil disse forsvinne mon tro?

Kan ikke helt forstå hva Soundgarden skal med EC (eller omvendt), men lykke til.
Hificenterkjeden solgte jo EC før.
 

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
642
Antall liker
3
Electrocompaniet nå i Soundgardens 16 butikker

X3 skrev:
Hvis det er tilfelle at Soungarden kutter Mc og bytter det ut med companiet,vil jeg påstå at dette er ett stort skritt i feil retning.....

Personlig ville jeg påstå at Companiet,nordost med exe System audio/Dynaudio
er en dårligere match enn med Mc.
Disse komponentene gjør godt av Mc`s sin fyldighet og varme.
Mc har jo vært ett fint suplement til Hegel og primare,som kan låte litt vell polert/klinisk i enkelte oppsett,
Companiet kan også ved miss match høre litt hjemme i den kategorien synes jeg.
Da har jeg heller tro på Dp til disse produktene.
??? ???For meg er EC mer interessant enn Mc. Har aldri hat sans for Mc.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Electrocompaniet nå i Soundgardens 16 butikker

Mac har bedre lyd enn EC. IMO.
 
Topp Bunn