Steinar.Sv
Hi-Fi freak
Ingen med QLN her inne?
Her er mine Prestige fra tidlig 90-tall....
Hadde både 313 og 929 tidlig på 90-tallet.Ingen med QLN her inne?
En sånn gulvhøyttaler mener jeg må betraktes som en forvokst stativhøyttaler. Man forventer mer av en stor en, denne her kan umulig ha særlig kapasitet. Men spiller sikkert på QLN vis.Skjer litt hos QLN for tiden. Hadde vært gøy om de fikk en forhandler her på berget igjen.
Best of show RMAF 2019
https://audiophilialivermaf2019.blogspot.com/2019/09/best-of-show.html?fbclid=IwAR1hEwsVPH3oMV1TgABTrpi9clu1TuoJ7pCpU-jX-s0QYeVeRrE6NtvlzAM&m=1
https://audio-head.com/vinnie-rossi-innuos-qln-well-pleased-av-rmaf-2019/?fbclid=IwAR2Wzm37sJ9z3HuAv6Upx0gBlDTMuUvGnueTQbeY7ZZyQfvQ5eC0BL_zCp4
Enig med deg, selv om prisen er i stiveste laget i forhold til hva den består av - selv om jeg regner QLN som en av de beste produsentene i Norden. QLN sine dyre modeller ER bra. Men husk, resten av anlegget må henge på greip, hvis ikke blir resultatet lett slik du selv innleder med å si. Jeg mener forskjellen på disse tre dyre QLN høyttalerne er størrelsen på rommet de skal spille i, og hvor høyt man skal spille. Selv ville jeg kjøpt QLN Signature 1 med to råbra/-dyre aktive subber - fremfor Prestige Three - for litt av en pris mer-pris produsenten forlanger her.Jepp, den er svinedyr for en enkel toveis. Det er definitivt ikke mulig å si at man betaler ekstra for mercedesstjerna med denne høyttaleren. Tilsynelatende enkelt utseende og enkel konstruksjon på denne. Siden produsenten har ‘baller’ til å ta 100k for noe som ser ut til å være verdt 12- 15k må den ha andre kvaliteter. Evnen til å spille musikk slik at folk blir sittende og høre på den er vel det mest nærliggende....
Så derfor blir jeg litt nysgjerrig på denne.
Og hvem ønsker vel å være kriminell, som test anmelderen her avslutter med, så her skal du nok se salg, TerjeSe test unden på Qln Prestige Three
https://www.stevehuffphoto.com/2020...8jIx6MsTozOvKMs9iJqXotfePbMjuPYeA_VsV_o7Wgru0
Denne modellen er ikke i salg lenger.Nesten som jeg ikke tørr å si det men disse hørte jeg med god elektronikk og skal tro jeg ble overrasket over hvor bra det spilte når en tenker at de går for 500kr på finn
mvh
Artec 6
Vis vedlegget 581167
Dette er ingen enkel konstruksjon. Les deg oppJepp, den er svinedyr for en enkel toveis. Det er definitivt ikke mulig å si at man betaler ekstra for mercedesstjerna med denne høyttaleren. Tilsynelatende enkelt utseende og enkel konstruksjon på denne. Siden produsenten har ‘baller’ til å ta 100k for noe som ser ut til å være verdt 12- 15k må den ha andre kvaliteter. Evnen til å spille musikk slik at folk blir sittende og høre på den er vel det mest nærliggende....
Så derfor blir jeg litt nysgjerrig på denne.
Ikke en ekte Qln høyttaler dette.Denne modellen er ikke i salg lenger.Nesten som jeg ikke tørr å si det men disse hørte jeg med god elektronikk og skal tro jeg ble overrasket over hvor bra det spilte når en tenker at de går for 500kr på finn
mvh
Artec 6
Vis vedlegget 581167
Dersom du lytter på høyttaleren angitt i signaturen din, ville jeg vært svært betenkt på nær sagt det meste annet, spesielt hva mellomtone angår - kan hende du er veldig bortskjemt akkurat der uten å vite om detQln Prestige 3 og den kommende 5'eren fremstår som usedvanlig interessante i sine respektive prisklasser. Er veldig interessert i å høre om noen her på forumet har fått lagt øret til Prestige 3 (evt 5) og kan komme med noen inntrykk. Rapporter fra messer og diverse anmeldelser virker veldig lovende. Har allerede meget gode høyttalere, men en fysisk mindre høyttaler i vår stue kan bli aktuelt. Lyden bør ikke bli dårligere så derfor er valget utfordrende når man selv ikke får hørt dem før evt. kjøp.
Gratulerer.Jeg har ikke hørt disse, men tipper dine er noe like mine signature 3 - bare mer såklartNye høyttalere på plass. Det ble et par QLN Prestige 3. Raffinert og flott mellomtone kombinert med overraskende dyp bass.
Takk, slik jeg forstår det kan vel Prestige 3 sees på som den gulvstående utgaven av Signature 3, men her kan vel i tilfelle Terje korrigere meg.Gratulerer.Jeg har ikke hørt disse, men tipper dine er noe like mine signature 3 - bare mer såklart
De første nye hifi høyttalere jeg kjøpte en gang. Var grei de med riktig forsterker.Jeg kjøpte nylig QLN 603 mk2 og byttet ut diskantene på de til Scanspeak og det spiller overaskende bra til prisen.
Vis vedlegget 649285 Vis vedlegget 649285
Jeg har ikke fått kjøpt meg noen forsterker til dem ennå. Foreløpig låner jeg min fars Bryston monoblokker med tilhørende forforsterker og det synes jeg spiller bra.De første nye hifi høyttalere jeg kjøpte en gang. Var grei de med riktig forsterker.
Gleder meg skikkelig på dine vegne! Du har trolig fått noe av det mest naturtroe man kan erverve seg av høyttalere.Da dukket det jammen opp et par Prestige Three hos meg i går! Jeg må si at disse høyttalerne overgår det meste jeg har hørt, i alle fall i egen stue.
Utrolig dynamikk og punch, bass med baller, superdetaljert og tredimensjonalt lydbilde. Så gjenstår det bare å spille dem inn og bli vant med at ikke alt nødvendigvis låter som før
Gratulere så mye med Prestige 5 Jeg har lyttet mye til Prestige 3 og også hørt Prestige 5.Har nå ett par QLN Prestige 5 i bestilling som vil indirekte bli vurdert opp mot relativt store tungvektere som Vivid B1 Decade (311') , Sonus Faber Elipsa SE (185'), Elipsa original (140') og Kharma DB7 (259'). Dette er høyttalere som jeg eid de siste 18 mnd +/- og vil bli benyttet i samme rom med mye av den samme elektronikken.
Tok sjansen på å kjøpe QLN uhørt, men hørte en mindre stativhøyttaler for 20-25 år siden. Dette var en budsjett modell som sammen med Mission 750LE er det beste jeg har hørt i "billig" segmentet. I 2018 begynte jeg å fatte interesse for QLN igjen når det kom rapporter fra diverse messer om at QLN P3 spilte fletta av det meste i samme prissegmentet(og over). Siden den gang har det ved flere anledninger vært høy aktuelt å teste ut QLN Prestige, men av ymse grunner har valget falt på andre kandidater tross en magefølelse som sa meg noe annet.
På grunn av hele korona situasjonen så "velger" jeg å kjøpe dem uhørt. Har hatt meget gode samtaler med Terje (Audio Aktøren) samt fått strålende beskrivelser fra eiere av P3 (Ketil og DagS). Har lest det som er å lese om QLN Prestige og satt meg godt inn i filosofien til QLN/Mats som har bare gjort meg enda mer interessert.
Mine kommende P5 er nå under produksjon av Mats Andersen i QLN. Bilder, inntrykk og sammenligninger kommer etterhvert for de som er interessert.