DagS
Hi-Fi entusiast
Mulig det er jeg som er sent ute, men det har visstnok kommet en helt ny versjon av P1:
Qln Prestige One omtale
Qln Prestige One omtale
P5 og Hegel 590 tror jeg hadde blitt en konge komboDet høres ut som om jeg bør slå til, ja. P3 ligner visstnok mye på P5, men det sies at P5 har "mer av alt", større lydbilde, mer detaljert, går dypere i bassen osv.
Tipper det kommer til å bli helt greit med en P5/H590-kombo etter hvert
Hos meg er det ca 50 cm fra bakkant oppe til veggen. Jeg har bare hatt mine i to dager, så jeg har ikke eksperimentert særlig med plasseringen, men jeg synes det fungerer bra slik.Til dere Prestige Five eiere, hvor langt fra bakvegg synes dere det spiller best hos dere?
Låner ett sett P5 Med eget lytterom så har de nå havnet ca 90cm fra bakvegg. Synes også det var positivt og få de opp på ht plattform med dempeføtter under. Fremstår nå som en større høyttaler lydmessig enn ved første lytt En høyttaler med sjelHos meg er det ca 50 cm fra bakkant oppe til veggen. Jeg har bare hatt mine i to dager, så jeg har ikke eksperimentert særlig med plasseringen, men jeg synes det fungerer bra slik.
Gleder meg på dine vegne med de høyttalere og forsterkerier du besitter - må da være noe av det mer velkonstruerte som er å få tak i. La oss gjerne få vite om AX7e holder mål, en viss forskjell på innhugget bankkontoen med den. Når det er sagt; begynner å bli mye bra fra flere produsenter av integrerte forsterkere - utviklingen går riktig vei. Spennende, selve mellomtonen på høyttalerne dine, skulle likt å vite hva svenskene har gjort der.Prestige 5 trenger mye innspilling etter min erfaring, men nå er jeg kanskje i overkant forsiktig med å presse høyttalerne i innspillingsperioden.
Har merket meg hvor mye Prestige 5 reagerer på komponentbytter. Har testet 3 forskjellige forsterkere som har gitt helt forskjellig lyd. Samme gjelder kabler om det er lov å si. Opplevde feks ikke samme utslag på Sonus Faber Elipsa SE som er min tidligere favoritt høyttaler. Anser dette som ett kvalitetstegn. Vil ikke påstå at QLN er kresen, men de gir deg relativt stort rom for å forme lyden slik du ønsker gjennom forsterkere, kilder, kabler mm.
Forøvrig har jeg funnet min drømmematch med Prestige 5 i Ayre pre og effekt. Vil beskrive lyden som engasjerende/musikalsk og komboen har evnen til å engasjere på veldig lavt volum. For morro skyld har jeg kjøpt Ayre AX7e for å sjekke om man slipper unna med 10-15' forsterkeri brukt på en høyttaler som Prestige 5.
Hva valgte du?Paret jeg skal ha ankommer i neste uke