Qobuz har kommet til Norge

Qobuz-2.jpg

På tirsdag formiddag fikk vi en pressemelding som fikk hjertet til å slå litt fortere. Den kanskje mest audiofile strømmetjenesten har endelig kommet til Norge, og alle audiofile hjerter gleder seg.

Da vi fikk pressemeldingen på tirsdag om at Qobuz endelig har kommet til Norge, hadde den en klar embargo til torsdag 15.4. kl. 13.00. Vi har som alltid i den type situasjoner forholdt oss lojalt til sperrefristen, men vi har registrert at mange medier har meldt denne nyheten allerede i et par dager. Nuvel…

Det som får hjertet til å gjøre et lite hopp samtidig som formiddagskaffen setter seg på tvers i halsen i det øyeblikket denne meldingen om Qobuz sin endelige ankomst ankommer innboksen, er at Qobuz tilbyr lossless HighRes, med de mulighetene dette gir. Vi har i likhet med mange andre vært positive til TIDAL sin støtte av MQA, som har gitt et alternativ til lossless 16/44,1.

Når nå Qobuz lanserer sin strømmetjeneste også i Norge som tilbyr lossless HighRes, er dette et nytt steg i hyggelig retning for oss som liker best mulig arbeidsvilkår for vårt kjære lydanlegg.....

Les hele nyhetsartikkelen om Qobuz i Norge hos Audiophile.no

Qobuz-4.jpg

Kommentarer

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
982
Sted
Kristiansand
Vis vedlegget 714691

På tirsdag formiddag fikk vi en pressemelding som fikk hjertet til å slå litt fortere. Den kanskje mest audiofile strømmetjenesten har endelig kommet til Norge, og alle audiofile hjerter gleder seg.

Da vi fikk pressemeldingen på tirsdag om at Qobuz endelig har kommet til Norge, hadde den en klar embargo til torsdag 15.4. kl. 13.00. Vi har som alltid i den type situasjoner forholdt oss lojalt til sperrefristen, men vi har registrert at mange medier har meldt denne nyheten allerede i et par dager. Nuvel…

Det som får hjertet til å gjøre et lite hopp samtidig som formiddagskaffen setter seg på tvers i halsen i det øyeblikket denne meldingen om Qobuz sin endelige ankomst ankommer innboksen, er at Qobuz tilbyr lossless HighRes, med de mulighetene dette gir. Vi har i likhet med mange andre vært positive til TIDAL sin støtte av MQA, som har gitt et alternativ til lossless 16/44,1.

Når nå Qobuz lanserer sin strømmetjeneste også i Norge som tilbyr lossless HighRes, er dette et nytt steg i hyggelig retning for oss som liker best mulig arbeidsvilkår for vårt kjære lydanlegg.....

Les hele nyhetsartikkelen om Qobuz i Norge hos Audiophile.no

Vis vedlegget 714692
Interessant å lese at Qobuz vil prioritere opp norsk metal ifbm lanseringen her til lands!

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.039
Kan være en mix av bra og dårlig. Det er plateselskapene som setter premissene for hvilken kvalitet filene skal ha, de må bare ta til takke med det de får.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.308
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Interesant ! Dette må prøves men ryktet sier at det ikke er så mange norske artister her ? Hva med Bluesound Node 2 - vil denne fungere ?

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.438
Torget vurderinger
1
Interesant ! Dette må prøves men ryktet sier at det ikke er så mange norske artister her ?
For mitt vedkommende blir det nok aktuelt å ta en Ole Brum - Ja takk, begge deler. TIDAL og Qobuz

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
2.253
Sted
Sunndalsøra
Jeg har foreløpig bare registrert meg i Qobuz. Så får jeg bare se hva som skjer videre 🙂

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
42.114
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Jeg har allerede uttrykt min begeistring i andre tråder her . Qobuz låter bedre enn Tidal hi-fi i mine ører , selv på 44,1khz/16bit. Og med så mye hi-res materiale i tillegg var det ikke noe å tenke på. Har bestilt ett års abonnement og sagt opp Tidal.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
737
Torget vurderinger
1
Men hvordan uttales det? Det er mitt største hinder for å gå over. Har Roon levetidsabonnement, så dette kan bli bra!

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.308
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Jeg har allerede uttrykt min begeistring i andre tråder her . Qobuz låter bedre enn Tidal hi-fi i mine ører , selv på 44,1khz/16bit. Og med så mye hi-res materiale i tillegg var det ikke noe å tenke på. Har bestilt ett års abonnement og sagt opp Tidal.
Etter å ha lyttet en hel del i går og byttet frem og tilbake meller Qobuz og Tidal er jeg fulstendig enig. Ble mest MQA og Hires. Definitivt mer en en ny dame effekt spesielt der man kan hente Hires. Fungere og meget bra på mobil ute i felten og selv om det drar mer data.. Blir nok et bytte gitt (y)

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.417
Link til alle artikler
522
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
På vei til Horten. Tredje stopp: Eksakt HiFi og Linn LP12-trio

På vei til Horten. Tredje stopp: Eksakt HiFi og Linn LP12-trio

• 0
Etter en bedre tradisjonsrik middag på Stortorgets Gjæstgiveri gikk turen videre til nedre Majorstuen på nordsiden av Bogstadveien for siste HiFi-holdeplass før avgang lørdag morgen til helgens...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: One Size Fits All – 50th Anniversary Edition

PLATESMAKING: One Size Fits All – 50th Anniversary Edition

• 6
Det er mange spennende 50th Anniversary Edition av gamle klassikere for tiden. Eller kanskje det bare oppleves sånn for oss som syns at midten av 70-tallet var midt i origo for da musikken var på...
Fortsett
Audiophile.no
På vei til Horten. Andre stopp: Stereofil

På vei til Horten. Andre stopp: Stereofil

• 3
Ny dag, og fredag har vi to butikkvitjingar. Sidan vi likevel skulle til hovudstaden, tenkte vi at det kunne vere interessant å besøke Jens og Marius på Stereofil; ein annan av Oslo sine mest...
Fortsett
Audiophile.no
På vei til Horten. Første stopp: Duet Audio med Cyrus Audio 40-serie

På vei til Horten. Første stopp: Duet Audio med Cyrus Audio 40-serie

• 7
Tre Audiofile herrer har etter hvert fått en sterk tradisjon i forbindelse med norske HiFi-messer – opprinnelig før Hortenmessa, men det siste året også før Oslo HiFi Show. Og den tradisjonen går...
Fortsett
Audiophile.no
BBE SOUND ENHANCER, OG MARANTZ SUPERSCOPE R-1240 L – Stig Arne si dagbok august 2025

BBE SOUND ENHANCER, OG MARANTZ SUPERSCOPE R-1240 L – Stig Arne si dagbok august 2025

• 0
Det har vore nok Tandberg for ei stund no. Over til noko heilt anna: Ein magisk boks til å forbetra lyden frå stereoanlegget, og ein forsterkar/radio eg aldri har sett før. BBE SOUND ENHANCER Eg...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: OnePlus Nord 5 og CE5. Duell på hjemmebane med utklassing

TEST: OnePlus Nord 5 og CE5. Duell på hjemmebane med utklassing

• 0
OnePlus lanserte to nye mellomklassemodeller i begynnelsen av juli. Vi har hatt Nord 5 og Nord CE5 på en grundig test. Sammen med de to mobiltelefonene i hhv moderat og øvre mellomklasse, var det...
Fortsett
Topp Bunn