Qobuz har kommet til Norge

Qobuz-2.jpg

På tirsdag formiddag fikk vi en pressemelding som fikk hjertet til å slå litt fortere. Den kanskje mest audiofile strømmetjenesten har endelig kommet til Norge, og alle audiofile hjerter gleder seg.

Da vi fikk pressemeldingen på tirsdag om at Qobuz endelig har kommet til Norge, hadde den en klar embargo til torsdag 15.4. kl. 13.00. Vi har som alltid i den type situasjoner forholdt oss lojalt til sperrefristen, men vi har registrert at mange medier har meldt denne nyheten allerede i et par dager. Nuvel…

Det som får hjertet til å gjøre et lite hopp samtidig som formiddagskaffen setter seg på tvers i halsen i det øyeblikket denne meldingen om Qobuz sin endelige ankomst ankommer innboksen, er at Qobuz tilbyr lossless HighRes, med de mulighetene dette gir. Vi har i likhet med mange andre vært positive til TIDAL sin støtte av MQA, som har gitt et alternativ til lossless 16/44,1.

Når nå Qobuz lanserer sin strømmetjeneste også i Norge som tilbyr lossless HighRes, er dette et nytt steg i hyggelig retning for oss som liker best mulig arbeidsvilkår for vårt kjære lydanlegg.....

Les hele nyhetsartikkelen om Qobuz i Norge hos Audiophile.no

Qobuz-4.jpg

Kommentarer

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
884
Sted
Kristiansand
Vis vedlegget 714691

På tirsdag formiddag fikk vi en pressemelding som fikk hjertet til å slå litt fortere. Den kanskje mest audiofile strømmetjenesten har endelig kommet til Norge, og alle audiofile hjerter gleder seg.

Da vi fikk pressemeldingen på tirsdag om at Qobuz endelig har kommet til Norge, hadde den en klar embargo til torsdag 15.4. kl. 13.00. Vi har som alltid i den type situasjoner forholdt oss lojalt til sperrefristen, men vi har registrert at mange medier har meldt denne nyheten allerede i et par dager. Nuvel…

Det som får hjertet til å gjøre et lite hopp samtidig som formiddagskaffen setter seg på tvers i halsen i det øyeblikket denne meldingen om Qobuz sin endelige ankomst ankommer innboksen, er at Qobuz tilbyr lossless HighRes, med de mulighetene dette gir. Vi har i likhet med mange andre vært positive til TIDAL sin støtte av MQA, som har gitt et alternativ til lossless 16/44,1.

Når nå Qobuz lanserer sin strømmetjeneste også i Norge som tilbyr lossless HighRes, er dette et nytt steg i hyggelig retning for oss som liker best mulig arbeidsvilkår for vårt kjære lydanlegg.....

Les hele nyhetsartikkelen om Qobuz i Norge hos Audiophile.no

Vis vedlegget 714692
Interessant å lese at Qobuz vil prioritere opp norsk metal ifbm lanseringen her til lands!

Espen R

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
670
Kan være en mix av bra og dårlig. Det er plateselskapene som setter premissene for hvilken kvalitet filene skal ha, de må bare ta til takke med det de får.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
808
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Interesant ! Dette må prøves men ryktet sier at det ikke er så mange norske artister her ? Hva med Bluesound Node 2 - vil denne fungere ?

Motorhome

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
446
Sted
Sunndalsøra
Jeg har foreløpig bare registrert meg i Qobuz. Så får jeg bare se hva som skjer videre 🙂

soundscape

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
9.514
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
10
Jeg har allerede uttrykt min begeistring i andre tråder her . Qobuz låter bedre enn Tidal hi-fi i mine ører , selv på 44,1khz/16bit. Og med så mye hi-res materiale i tillegg var det ikke noe å tenke på. Har bestilt ett års abonnement og sagt opp Tidal.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
243
Men hvordan uttales det? Det er mitt største hinder for å gå over. Har Roon levetidsabonnement, så dette kan bli bra!

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
808
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Jeg har allerede uttrykt min begeistring i andre tråder her . Qobuz låter bedre enn Tidal hi-fi i mine ører , selv på 44,1khz/16bit. Og med så mye hi-res materiale i tillegg var det ikke noe å tenke på. Har bestilt ett års abonnement og sagt opp Tidal.
Etter å ha lyttet en hel del i går og byttet frem og tilbake meller Qobuz og Tidal er jeg fulstendig enig. Ble mest MQA og Hires. Definitivt mer en en ny dame effekt spesielt der man kan hente Hires. Fungere og meget bra på mobil ute i felten og selv om det drar mer data.. Blir nok et bytte gitt (y)

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
316
Link til alle artikler
183
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Yamaha med Auro-3D for første gang i to nye toppmodeller i Aventage-serien

Yamaha med Auro-3D for første gang i to nye toppmodeller i Aventage-serien

• 0
Yamaha utvider deres Aventage-serie med tre nye modeller AV-receivere. Det er modellene RX-A4A, RX-A6A og toppmodellen RX-A8A, og det to største modellene får også Auro-3D I November kom Yamaha...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Kudos Audio Cardea Super 10A – stativhøyttalerne som vokser inn i himmelen

TEST: Kudos Audio Cardea Super 10A – stativhøyttalerne som vokser inn i himmelen

• 2
Vi har hatt et par med Kudos Audio sine toppmodeller av stativhøyttalere i Cardea-serien til test. De blir testet i tett tospann med Linn Selekt DSM for biamping med aktive digitale delefiltre...
Fortsett
Audiophile.no
Naim Uniti Atom HE – en Uniti med hodetelefoner som spesialkompetanse

Naim Uniti Atom HE – en Uniti med hodetelefoner som spesialkompetanse

• 0
Naim har lansert en ny modell i den kompakte Uniti-serien. Den nye modellen heter Uniti Atom HE, eller Headphone Edition blant venner. Den oppgraderte- og den gang utvidete Uniti-serien meldte vi...
Fortsett
Audiophile.no
Sennheiser IE 900 – tyske flaggskip til å plassere i øret

Sennheiser IE 900 – tyske flaggskip til å plassere i øret

• 0
Sennheiser har i dag lansert en ny flaggskipmodell. Nei, det er ikke de ekstreme HE 1 som får avløsning – det er InEar-serien som får en ny fanebærer. I januar kunne vi melde om en ny modell i...
Fortsett
Audiophile.no
SW-5 – en ny subwoofer Audio Pro definerer som "lagom"

SW-5 – en ny subwoofer Audio Pro definerer som "lagom"

• 1
Den svenske produsenten Audio Pro lanserer en ny subwoofer i moderat prisklasse. SW-5 er enda rimeligere og mer kompakt enn SW-10 som ble lansert i fjor sommer. I fjor sommer kunne vi melde om...
Fortsett
Audiophile.no
Los Angeles og Miami Crystal Edition - to uvanlige modeller

Los Angeles og Miami Crystal Edition - to uvanlige modeller

• 0
I dag har Urbanista lansert en spesiell versjon av de spreke hodetelefonene Miami. Veldig spesiell faktisk, og om den er noe for deg vil trolig være avhengig av hva slags frisyre du har. For dette...
Fortsett
Topp Bunn