Forsterkere Quad 405 klone/kopi - hjelp og råd

bug

Medlem
Ble medlem
23.08.2012
Innlegg
10
Antall liker
1
Etter å, litt naivt, ha slått til på et litt dårlig informert tilbud om en Quad 405 forsterker, sitter jeg her nå med det som er en Quad kopi/klone, som jeg skjønner er laget i Kina. Jeg trodde jeg kjøpte en original 405 men med et oppdaterings-kit. Vel, sånt skjer (ikke ofte :) ) Koblet den opp i anlegget (før jeg forsto hva jeg hadde kjøpt) og likte veldig godt det jeg hørte. Mitt hovedspørsmål til dere der ute er egentlig: er dette noe som jeg trygt kan bruke ? Den ser ryddig ut inni, og leser på nettet at noen bruker den med glede. Jeg er litt redd for at den skal eksplodere.... Litt knepp i høyttalerne kommer også når jeg skur den på. Noen meninger/ytringer/erfaringer ? Takk !
IMG_7230.jpg
IMG_7231.jpg
IMG_7236.jpg
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.657
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hehe, ikke mye som minner om original der nei.
Om den er trygg eller ikke aner jeg ikke. Dersom kretsen er identisk og alle deler/komponenter som er brukt er originale og ikke "kina fake", samt at håndverk, loddinger etc. er forsvarlig utført er den sikkert ok.
 

bug

Medlem
Ble medlem
23.08.2012
Innlegg
10
Antall liker
1
Takk for svar; Er ikke mye kyndig i elektro-teknikk, men utifra det jeg ser, så virker den ryddig utført. Fins jo gode Kina-produkter også, hvilket firma produserer ikke i Kina - eller bruker deler laget i Kina ? Er dette kneppet i HT veldig skadelig ? Hadde eldre E.C en gang hvor det samme skjedde. (vet om 1.kilder 2.pre 3.power - og omvendt for å skru av)
 

quad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2006
Innlegg
226
Antall liker
282
Sted
Danmark
Torget vurderinger
2
Det omtalte "suk" i højtalerne havde de originale også ..... selv fra spritny.
Måske du kan glæde dig over det fællestræk. ;)
 

bug

Medlem
Ble medlem
23.08.2012
Innlegg
10
Antall liker
1
Hehe, ja da ligner den mer på den originale :cool: Det jeg helst bare vil vite med sikkerhet er at den er trygg å bruke...
 

oen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2010
Innlegg
1.790
Antall liker
2.349
Sted
Portugal
Den ser velbygget ut. Mulig den er bedre enn originalen.
Tror ikke du får problemer med denne.
 

athaug

Medlem
Ble medlem
18.02.2008
Innlegg
6
Antall liker
4
Sted
Røyse
Torget vurderinger
2
Jeg har nettopp kjøpt meg løse kort og skal "oppgradere" en ødelagt 405. Kortene ser veldig ordentlige ut og har fått med seg noen av oppgraderingene i forhold til originalen. Så jeg gleder meg til å høre den og tror vi får en helt grei forsterker ut av det som sikkert spiller i mange år. :)
 
Topp Bunn