Quad ESL 989 basspanel

Tussi68

Medlem
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
32
Antall liker
0
Hei,
Er det noen som vet om det er mulig å kutte ut et av basspanelene (det øverste) i en Quad ESL 989 høyttaler?
Jeg har fått «poppelyd» i øverste panel, så det er nok overslag, men jeg har mer enn nok bass i kombo med sub, så jeg lurte på om det er mulig å koble fra det øverste basspanelet og la det være frakoblet og spille med de fem resterende?
 

fry

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2012
Innlegg
805
Antall liker
438
Torget vurderinger
10
Det skal gå fint. Eneste er at du må snu høyttaleren opp ned og frakoble bunnen for å få det til på en trygg måte. Og kanskje gjøre det på begge? Evt se om det lar seg fikse hvis ikke membranen er ødelagt. Er du heldig er det kun litt løs stator som må limes på strategiske steder.
 

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Innlegg
1.217
Antall liker
2.225
Sted
Harstad
Torget vurderinger
24
Hei,
Er det noen som vet om det er mulig å kutte ut et av basspanelene (det øverste) i en Quad ESL 989 høyttaler?
Jeg har fått «poppelyd» i øverste panel, så det er nok overslag, men jeg har mer enn nok bass i kombo med sub, så jeg lurte på om det er mulig å koble fra det øverste basspanelet og la det være frakoblet og spille med de fem resterende?
Det er bare å lodde det fra. Men jeg ville heller restaurert det
 

Tussi68

Medlem
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
32
Antall liker
0
Takk for svar😊
ser ut for meg at det øverste basspanel kun er kobler med to lasker i front og to bak.
Den orange (høyspent?)ledningen regner jeg med kan bøyes ned til element nr 5.
Jeg har skiftet panel på den ene høyttaler for en tid tilbake, så jeg ser for meg at jeg må demontere nedenfor ja😊
 

Tussi68

Medlem
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
32
Antall liker
0
Ser at jeg har “bålys” overslag helt øverst i elementet som popper, mulig jeg kan prøve å lime stator
 
Topp Bunn