tomas_r
Medlem
- Ble medlem
- 23.09.2004
- Antall liker
- 0
Jeg har en Copland preamp cta 301 som jeg vil ha bedre rør til er det noen som har prøvd forskjellige rør i tilsvarende preamp Det sitter idag 2 stik Edicron6922 i .
Simens Cca er tingen her!Jeg synes forsterkeren blir litt fremtredene på s lyder samt at mellomtonen mangler kropp Det hele blir litt tynnt.Høytalerene har i tillegg vifa alu dom
Telefunken ECC803S er IKKE kompatibelt med 6922/ECC88, men derimot ECC83/12AX7.telefunken diamond 803s er kongerøret blant 6922/ecc88, men disse er svinedyre. dessuten har tfk også en litt lys klang med vekt på presensområdet, noe som kanskje ikke passer systemet ditt så godt.
selvfølgelig!Telefunken ECC803S er IKKE kompatibelt med 6922/ECC88, men derimot ECC83/12AX7.
FZ
Gode tips, men hvorfor styre unna e-bay og audiogon?hvis du synes lyden er litt lys og fremtredende i øvre mellomtone/diskant, så er mullard e88cc og siemens halske ecc88/e88cc veien å gå.
telefunken diamond 803s er kongerøret blant 6922/ecc88, men disse er svinedyre. dessuten har tfk også en litt lys klang med vekt på presensområdet, noe som kanskje ikke passer systemet ditt så godt.
av billigere, nyproduserte alternativer, vil jeg trekke frem golden dragon og ei som to gode kandidater. disse er robuste, koster ikke all verdens, og har en varm og flott lyd.
snakk med rørforhandleren motron, han har det aller meste og er en kjernekar.
vil du spare noen kroner, så kan du eventuelt guggle rundt og gjøre research på egenhånd, og deretter handle fra utenlandske butikker.
som nybegynner bør du nok styre unna ebay og audiogon.
følge dessuten med på bruktbørsene i norge, sverige og danmark.
lykke til!
Kjøp noen rør uansett. Så finner du ut hva som passer deg best. Det er den beste løsningen. Rør er billig moro.Jeg har hørt at rør kan ha forskjelig egenskaper i foskjelige forsterkerkonstruksjoner.Er det noen som har meninger om dette?Jeg er litt u sikker på rør valg siden man må kjøpe rør uten å vite om de passer .