Hvordan plasserer den 2.1'en seg kvalitetsmessig på lyd ifht. cd-spillere, og multispillere som Cambridge og Oppo rundt 10k?Det er en AudioNote 2.1 rørdac på Sentralen her nå , men ønsker 8K - Gå utenom middelbra dac, og ta det beste til litt mer peng- prut til 7K , kjøp Dac og bli superfornøyd som alle andre som har AN . Hilsen Rottmann .AUdioNote 3.1 Sign xxx
det er umulig å plassere den et sted, ørene bestemmerHvordan plasserer den 2.1'en seg kvalitetsmessig på lyd ifht. cd-spillere, og multispillere som Cambridge og Oppo rundt 10k?Det er en AudioNote 2.1 rørdac på Sentralen her nå , men ønsker 8K - Gå utenom middelbra dac, og ta det beste til litt mer peng- prut til 7K , kjøp Dac og bli superfornøyd som alle andre som har AN . Hilsen Rottmann .AUdioNote 3.1 Sign xxx
Rør (i seg selv) har ingenting med lydsignaturen...Er det en Rørdac som gir den varmeste - mest organiske lyden og magiske mellomtonen .-------------- Erling.
Ikke alle / de eldre...Audio Note er non-oversampling..
Denne NOS dac - NOS Mini DAC Octave - har fått mye positiv omtale på nettet. Jeg søker litt samme "lydsignatur" som jeg oppfatter at trådstarter etterspør -- så jeg er spendt på hvordan denne dac'en blir i mitt oppsett. Skal se om jeg kan poste erfaringene når den har fått noe tid på seg.Rør (i seg selv) har ingenting med lydsignaturen...Er det en Rørdac som gir den varmeste - mest organiske lyden og magiske mellomtonen .-------------- Erling.
Mest "organisk/magisk/..." lyd får du med en NON-OVERSAMPLING DAC
At AN skal være slankere i lyden med mindre kjøtt på benet finner jeg litt Odd . Hd20 er da ikke varm , heller motsatt
Prøvd ...Og finner ikke Hegel som varmere enn AN dessverre... ... Det som er med AN, og rørdac'er generellt, er jo at du kan innen visse grenser, lage din egen lyd ved tuberolling.. Ved bruk av hegel og dets like er du stuck med den sound produsenten mener er rett for sitt produkt...Og dermed for deg.. Leve friheten sier nå jeg bare...Vel, prøv selv.
At AN skal være slankere i lyden med mindre kjøtt på benet finner jeg litt Odd . Hd20 er da ikke varm , heller motsatt
Ikke særlig grunnlag for å trekke en konklusjon med andre ord.Det er ikke lett å beskrive lyd, mulig varm ikke er rette ord men jeg skrev også fetere. Jeg hadde heller ikke mulighet til å bytte rør, noe som kanskje kunne rettet opp styrkeforholdet noe. Dessuten var den bare hjemmom noen få timer. HD20 gravde også fram mer bass, Hegel har gjort mye bra med denne dac'en.
Hvor mye vil en Nos Mini Dac Oktave koste . Er det forhandler i Norge på disse, Jaerbo.