Heisann,Morsomt !
Lydkvaliteten bør komme i første rekke, og når enheten ikke skal stå på utstilling i en flott stue, eller man går med planer om å selge enheten, så hvorfor ikke....?
Det er ofte svært mye godlyd å hente ut av enkelte rørforsterkere ved relativt enkle tiltak.
Artig løsning med trinnløs justerbar NFB. Var innom tanken på en tilsvarende løsning på min LM508, men fikk det til å fungere meget bra helt uten NFB med noen kompenserende tiltak her og der. Dersom jeg ikke på et mystisk vis får ryddet plass til anode-choker, når jeg kommer så langt, ser det ut til at jeg må senke bunnpanna her også![]()
Ja det fungerer bra med den justerbare negative tilbakekoblingen, potmeteret som brukes er ett Blue Alps potmeter, altså ikke det originale. Ganske morro å kunne justere dette "on the fly", det jeg legger merke til er at på denne ampen blir lyden alt for -naken- med ingen tilbakekobling på de fleste musikktyper. Uten tilbakekoblingen (volum på 0/av) er det veeeeldig klar, tydelig og naken lyd, det blir rett og slett for mye "glass" og lite ørevennlig. Når potmeteret kommer forbi 1/2 blir lyden gradvis snillere, og mere "røraktig", når potmeteret står på max, er det full negativ tilbakekobling, og lyden er veldig -rør-.
Anng utseenet, vel, den stygge andungen står midt i racket i stua, men så lenge min bedre halvdel ikke bryr seg, gjør ikke jeg det heller
Det er værre med det skarpe kneppet som kommer, når AMP SKRUS AV!