Ikke hørt dem, men har Manley Snapper i mitt oppsett, og det funker helt supert! Høyttalerne mine er 90dB/wManley blokkene på brukten er veldig interessante, er det noen som har noen formeninger om de?
Ikke hørt dem, men har Manley Snapper i mitt oppsett, og det funker helt supert! Høyttalerne mine er 90dB/wManley blokkene på brukten er veldig interessante, er det noen som har noen formeninger om de?
Og det er helt ok, behagelig topp og bra trøkk nede er en behagelig kombo i mine ørerKT88 er vel de som låter ‘’minst’’ rør etter min mening
Jeg opplever at KT88 / 6550 er vanskeligere å få til enn andre rørtyper. Noen produsenter får det bra til, og din MC275 er et godt eksempel på det, mens Copland 405 er et annet. Dessverre finnes det også noen eksempler på det motsatte.Og det er helt ok, behagelig topp og bra trøkk nede er en behagelig kombo i mine ører
Disse hadde jeg kjøpt tvert.Nå ligger det et par monoblokker av klassikeren Audio Innovations S1000 på Torget....
Prisforlangende er NOK 6000,-, og hadde jeg ikke allerede hatt en sinnsykt flott rør effektforsterker, hadde disse vært solgt for lengst.
Jeg hadde sporet opp en rørgure som f.eks. Olof Lilja og bedt ham på mine knær om en makeover på den, for ettersom prisen er så fantastisk, er det rom i budsjettet for å gjøre disse monoblokkene up to date, samt kjøpe inn en helt ny pakke med (NOS) rør. De monoblokkene er kort sagt helt sjukt gode!!
prøver å få til en handelNå ligger det et par monoblokker av klassikeren Audio Innovations S1000 på Torget....
Prisforlangende er NOK 6000,-, og hadde jeg ikke allerede hatt en sinnsykt flott rør effektforsterker, hadde disse vært solgt for lengst.
Jeg hadde sporet opp en rørgure som f.eks. Olof Lilja og bedt ham på mine knær om en makeover på den, for ettersom prisen er så fantastisk, er det rom i budsjettet for å gjøre disse monoblokkene up to date, samt kjøpe inn en helt ny pakke med (NOS) rør. De monoblokkene er kort sagt helt sjukt gode!!
Ser desverre ut som noen slo meg på målstreken, var ikke helt rask nok der heller gitt er nok mer bygget for komfort denne kroppen, skriver alt for sent med lft metoden( let, finn, trykk)prøver å få til en handel
Vet du om preampen L2 også ble solgt ?Ser desverre ut som noen slo meg på målstreken, var ikke helt rask nok der heller gitt er nok mer bygget for komfort denne kroppen, skriver alt for sent med lft metoden( let, finn, trykk)
Ser ut som jeg muligens får handelen iland allikevel nå Tar hele pakken jegVet du om preampen L2 også ble solgt ?
Noen ide om hva denne oppgraderingen vil koste ca? snakker vi 10K eller 40K? ;-)Nå ligger det et par monoblokker av klassikeren Audio Innovations S1000 på Torget....
Kjører du oppgradering, så del gjerne erfaringene med oss her.Noen ide om hva denne oppgraderingen vil koste ca? snakker vi 10K eller 40K? ;-)
Et sted mellom 5 og 50 000,- tenker jeg!Noen ide om hva denne oppgraderingen vil koste ca? snakker vi 10K eller 40K? ;-)
Da har jeg hvertfall en liten pekepinn Supert, setter pris på alle tips og tilbakemeldingerEt sted mellom 5 og 50 000,- tenker jeg!
Det er veldig mye snakk om hva du velger. Jeg tenker det er best å være pragmatisk, la trafoene stå, bytt ut de viktigste kondisene med AN-kondiser, og kjøp et komplett sett rør, enten Psvane eller NOS. Kjøper du nye Psvane rundbaut, ser du på en pris omkring 10 000,- for rørpakka. Legg til omlag det samme for oppdatering, så har du en forsterkerpakke som står som en påla.
(nevnte beløp gjelder kun effekttrinnene)
Jeg tror det er viktig å gjøre en avtale med en som kan en del om sånne oppgraderinger. Som nevnt er Olof Lilja en sånn, men slett ikke den eneste.Sjekk nå skjema/krets først og vurder derfra hvilke komponenter det kan være lurt å vurdere skifte. Å gå blindt igang uten å vide noe om det blir litt rart.
Dette er ikke jobb jeg tar selv, setter de vekk til noen som kan dette. Kommer til å høre med Olof Lilja som nevnt over og noen andre og høre deres meninger.Sjekk nå skjema/krets først og vurder derfra hvilke komponenter det kan være lurt å vurdere skifte. Å gå blindt igang uten å vide noe om det blir litt rart.
Psvane er safe bet på nye rør.Men.. Rør, hvilke skal en velge til denne forsterkeren + pre? Forstår at de fortjener veldig gode rør, men hvilke er det?
Reagerer litt på den lave vektenOm du ikke skulle ta den pakken, så selger lydglede en demo Manley Stingray.
Ligger på torget her. Det er en veldig kul og bra sak, men koster litt da. 37.5k er den lagt ut til.