Forsterkere Rørforsterkere

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.664
Antall liker
2.142
Torget vurderinger
8
Har god erfaring med disse fra Cayin 300B SETtil lettdrevne høyttalere og 860 push-pull til ordinære høyttalere . Meget gode utgangstrafo ref stereophile målinger.
Begge kjøpt for 12k/stk brukt.
Vis vedlegget 472597
Vis vedlegget 472598
Knallforsterkere med flotte komponenter og byggekvalitet i "highend" land.
Disse bygges vel også på samme fabrikk og er nesten identiske med PrimaLuna. Eierne er vel også registrert i Tyskland og Holland.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.748
Antall liker
11.360
Torget vurderinger
2
Det er greit, men jeg leser påstanden dithen at 8.2 nærmest vil fungere mindre bra med andre typer forsterkere, og det er vel neppe tilfelle...
Nei, overhodet ikke.
8.2 er svært gode allroundere, sånn på direkten har jeg egentlig ikke hørt en eneste forsterker spille dem dårlige. Derimot har høyttalerne egenskaper som gjør at mange forsterkere virkelig leverer varene med overbevisning.

Mvh
Håkon Rognlien
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.334
Sted
Smurfeland
LItt merkelig påstand, at en høyttaler ska "være utviklet spesielt for SE transistorforsterkere". En av de faktorer med SE forsterkere som i hovedsak kan samvirke med en høyttaler er dårligere dempingsfaktor.
I min verden virker det som sagt ganske logisk, særlig hvis man tar en titt på produktutvalget til Doxa. De har liksom bare en type forsterker og en type høyttaler, hvor de benytter samme konstruksjon i forskjellige kvalitetsklasser. Når forsterkeren de har er nettopp en single ended transistorforsterker er det vel ikke så fjernt å tro at høyttaleren er tunet til denne type konstruksjon og dermed kan inneha synergi med single ended forsterkere?

Det er greit, men jeg leser påstanden dithen at 8.2 nærmest vil fungere mindre bra med andre typer forsterkere, og det er vel neppe tilfelle...
Kanskje jeg uttrykte meg upresist, men jeg er temmelig sikker på at det ikke var det jeg sa. Jeg foretok bare en gjetning angående med hvilken forsterkertype nevnte høyttaler burde ha potensiale til å låte virkelig bra.
 
Topp Bunn