rørnybegynner

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
226
Antall liker
0
jeg kan garantere at du ikke blir missfornøyd med Mingda mc34-a iallefall , den grisespiller alt i samme prisklasse til 5k. og mye opptil 10k. cayin 252 og vincent233 fra samme land f.eks.
den låter bra rett fra boksen, men røra er verdt å bytte. :)
 

norumno

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
89
Antall liker
1
Har sett litt på denne på audiofoni sine nettsider, og den ser jo riktig så bra ut og prisen er jo ikke helt avskrekkende.
Hvor kjøper man rør, er det egne nettsteder som er "eksperter" på dette?
Har et inlegg på Vintage sidene ang en Radionette menuett som trenger nye rør tror jeg,så dette med hvor de har rør er interresant.
Morten
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Har sett litt på denne på audiofoni sine nettsider, og den ser jo riktig så bra ut og prisen er jo ikke helt avskrekkende.
Hvor kjøper man rør, er det egne nettsteder som er "eksperter" på dette?
Har et inlegg på Vintage sidene ang en Radionette menuett som trenger nye rør tror jeg,så dette med hvor de har rør er interresant.
Morten
Her er noen:

http://www.upgradeaudio.com/

http://homepage.mac.com/whistleraudio/audio/prices/index.html

http://www.internettkatalogen.no/firmadetaljer/motron siv ing b kvanlid.594134
 

norumno

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
89
Antall liker
1
Takk for det.
Da er det bare å finne ut hva slags krimskrams som er inne i radionetten.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Hehe

La nå stakkaren få seg en runde først :)
Men tror vel ærlig talt han er på god vei....til å se lyset ;)

/jan
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
hva tror dere om 90rørWatt (rogue Stereo 90) på BW 703. Dette er høyttalere som krever litt futt for å våkne til liv. Har planer om Klipsch RF-83 neste år også. Har hørt noe om at Rogue ofte er relativt strømsterke, og da burde jo 90watt greie å få opp koken på 703 også.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.545
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hva tror dere om 90rørWatt (rogue Stereo 90) på BW 703. Dette er høyttalere som krever litt futt for å våkne til liv. Har planer om Klipsch RF-83 neste år også. Har hørt noe om at Rogue ofte er relativt strømsterke, og da burde jo 90watt greie å få opp koken på 703 også.
ja, det burde holde i massevis.
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Nice.. tror jeg iallefall tar den med i en test mot PArasound A21, EC 250-R, Bryston 4sst(eller hva den het). Men skjer ikke før til våren/sommern.
 

norumno

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
89
Antall liker
1
Utrolig morsomt å få så mye god respons på noe som jeg i utgangspunktet trodde var litt sært.
Sitter med tenkehetta på, men jeg ender nok opp med en sak fra enten Stoetkit eller Ming Da.
Frister litt å prøve seg på et kit,da jeg har elektronikk fra skolen og er godt kjent med loddebolten, men er kanskje litt skeptisk til point to point, ser ut som en haug med mulige feil som bare venter :p
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.367
Antall liker
150
Jeg fikk ikke leke med loddebolt på skolen, men prøver meg som selvbygger med rør likevel. Anbefales absolutt.
Mange på sentralen svarer også på spørsmål om man trenger veiledning med diy prosjekter.
 

norumno

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
89
Antall liker
1
Andreas,
Er det p2p lodding du prøver deg på nå og i såfall er det veldig knotete?
Har noen fine arr inne i hånda etter lek med loddebolten, klarte å holde rundt en varm spiss på skolen, men svidd barn skyr ingenting, lukter bare litt vondt
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.367
Antall liker
150
p2p er "knotete" på den måten at man selv må planlegge layout av komponenter og strømbaner, men resultatet skal vissnok bli meget bra. Kan vel bekrefte dette nærmere når jeg blir ferdig.
 

norumno

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
89
Antall liker
1
ok, så hvis jeg er litt nøye med planlegging så skulle det gå bra.
venter spent på å høre om hvordan ditt lille prosjekt går.
Tar du noen bilder underveis så hadde det vært moro å se hvordan det ser ut.
Morten
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.367
Antall liker
150
[ftp]http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=diy2;action=display;num=1142982861[/ftp]
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.147
Antall liker
5.055
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Frister litt å prøve seg på et kit,da jeg har elektronikk fra skolen og er godt kjent med loddebolten, men er kanskje litt skeptisk til point to point, ser ut som en haug med mulige feil som bare venter :p
Har du vurdert MAE SET-1? En utrolig god rørforsterker. NORSK! Basert på NOS komponenter og rør med lang levetid: >10000 timer.
 

norumno

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
89
Antall liker
1
Fant noen bilder på nett av en som har bygd en slik og det så jo ikke helt umulig å få til.
Resultatet så jo veldig bra ut.
Fant litt lite info om den, har du tilfeldigvis en link til produsent?
Morten
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.928
Antall liker
719
Maotron i Vestfossen har ikke hjemmeside, du må ringe og spørre etter Brynjar Kvanlid som står bak MAE SET-1.
 
Topp Bunn