Da er den kommet i hus, ble forsinket en ukes tid da kineserne hadde tenkt de gjorde meg en tjeneste ved, uoppfordret, å sende den som "repaired electronics" elns uten å tenke på at jeg da måtte levere utgående deklarasjon og proformafaktura. Vel, det løste seg, og avgiftene ble ikke verre enn at jeg lever godt med det. Fra venstre: På/ av, volum, signalvelger
Første handling:
Skru opp, må vite, og bytte signalrørene, 2X 12AX7 og 1X 12AU7 til Golden Dragon kjøpt fra Hr. Kvanlid. Likeretterrøret får stå en stund, da det nok er en spesialvariant av 6z4 som må identifiseres først. Innmat bakfra:
På plassen sin; får stå uten lokk i noen dager
Spiller gjør det, og jeg har mistanke om at dette bare blir bedre etterhvert, så den skal få stå og spille...
Inntrykk ellers: Fronten gir litt inntrykk av hjemmesløyd (de har lest korrektur på Angle/ Angel), men det er et skikkelig lag lakk uten heng og dråper, så det er OK. De har brukt maskinskrutrekker på skruene til topplata, et par av dem har de strippet gjengene på, men det er uvesentlige skruer på baksida, så det går helt greit. Å reklamere med at dette er en Marantz-klon ville vel være sterkt i strid med Markedsføringsloven; det er mulig at selve topologien er Marantzinspirert, det forstår jeg meg ikke på, men noen RIAA er det ikke spor av. Det fulgte ikke med et eneste papir, men det greier jeg meg godt uten. Det eneste som irriterer meg er den stygge, skarpe blå lysdioden, men pyttsann, vi får se om den enten får seg en motstand eller blir byttet. Motorpot blir vel et prosjekt til vinteren, og da kanskje Slee-RIAAen får plass i burken også. Kanskje en kondis eller to får hvile i samme slengen.
Konklusjon: Dette var slett ikke dumt, og vel verdt 149+ 183$ + 310NKR for å få i hus. Selgeren var også flink til å sende bekreftelsesmail, og virker ærlig interessert i hvordan det går. (Skal slett ikke se bort fra at det dukker opp en EC 4.6 på bruktbørsen snart.)
Bernt K