Dette var en fin kveld, men så svippet jeg innom tekst-TV :'(Sniff skrev:Mannen leverte. Takk!
(Gary Moore i Drammenshallen, 1987, min første ekte, store konsert. Sukk. Er ikke sånn lenger :-\)
Mvh
Sniff
Har du noen konkrete platetips her?fjellvåk skrev:Dette var trist, en stor gitarist som har pakket i sammen, speielt synes jeg han var bra på de mer jazzrockete tingene han gjorde på 70 tallet.
pedal skrev:Har du noen konkrete platetips her?fjellvåk skrev:Dette var trist, en stor gitarist som har pakket i sammen, speielt synes jeg han var bra på de mer jazzrockete tingene han gjorde på 70 tallet.
Jeg er tungt inne i 70-talls jazzrock om dagen (Brand-X, Bill Bruford, mm). Gary Moore har jeg ikke tatt på alvor etter overdosen med "Still Got The Blues" i sin tid.
To Nado har kontrollen han.pedal skrev:Har du noen konkrete platetips her?fjellvåk skrev:Dette var trist, en stor gitarist som har pakket i sammen, speielt synes jeg han var bra på de mer jazzrockete tingene han gjorde på 70 tallet.
Jeg er tungt inne i 70-talls jazzrock om dagen (Brand-X, Bill Bruford, mm). Gary Moore har jeg ikke tatt på alvor etter overdosen med "Still Got The Blues" i sin tid.
Ja, særlig.....BT skrev:Men han slet litt med de krevende partiene på Black Rose...
Bedre nå?baluba skrev:Kan vi slå fast at han var en hifi-musiker? Ingen andre i denne tråden har fått så unison, lang og uforstyrret oppmerksomhet i mitt minne. Selvfølgelig er det trist nå noen dør for tidlig, så jeg vil ikke skape noen dårlig stemning her. Jeg er bare litt fornærmet fordi det ikke står noen bekymringsmeldinger om min tilstand etter de siste dagers sykefravær...
*kremt*baluba skrev:Kan vi slå fast at han var en hifi-musiker? Ingen andre i denne tråden har fått så unison, lang og uforstyrret oppmerksomhet i mitt minne. Selvfølgelig er det trist nå noen dør for tidlig, så jeg vil ikke skape noen dårlig stemning her. Jeg er bare litt fornærmet fordi det ikke står noen bekymringsmeldinger om min tilstand etter de siste dagers sykefravær...
Det var nå helst her jeg hadde ventet å finne noe, men her ventes det kanskje til liket er helt kaldt? Happy Hippo var helt på sin plass, selv om Grumpy Hippo er en mer passende beskrivelse på denne baluba. Jeg får blåse nesen og gå over til å lese hva dere har hørt på. Min hørsel er ikke akkurat velegnet for utnyttelse av sweetspot akkurat nå.Roberten skrev:*kremt*baluba skrev:Kan vi slå fast at han var en hifi-musiker? Ingen andre i denne tråden har fått så unison, lang og uforstyrret oppmerksomhet i mitt minne. Selvfølgelig er det trist nå noen dør for tidlig, så jeg vil ikke skape noen dårlig stemning her. Jeg er bare litt fornærmet fordi det ikke står noen bekymringsmeldinger om min tilstand etter de siste dagers sykefravær...
da vil jeg foreslå at du leser deg opp på kommunikasjonen mellom Dag og undertegnede i hva lytter du til tråden.
Ærlig talt.
OK, det vanker rekordmange innlegg i R.I.P. tråden den dagen du dør. Fornøyd nå?baluba skrev:Jeg er bare litt fornærmet fordi det ikke står noen bekymringsmeldinger om min tilstand etter de siste dagers sykefravær...
Er det mulig å noengang bli fornøyd? Hva skal jeg da underholde meg selv med å klage over?pedal skrev:OK, det vanker rekordmange innlegg i R.I.P. tråden den dagen du dør. Fornøyd nå?baluba skrev:Jeg er bare litt fornærmet fordi det ikke står noen bekymringsmeldinger om min tilstand etter de siste dagers sykefravær...
Og her er oppskriften hvis du ønsker å dø som en ekte rockestjerne: http://www.tv2underholdning.no/gkn/-gary-moore-ble-kvalt-i-sitt-eget-oppkast-3409175.htmlpedal skrev:OK, det vanker rekordmange innlegg i R.I.P. tråden den dagen du dør. Fornøyd nå?
BT skrev:Moore var ikke mye involvert i Thin Lizzy. Han hadde to korte innhopp. Den eneste plata han var med på var Black Rose. I tillegg er noe av gitarspillet på Nightlife visstnok spilt av Moore, uten at han er kreditert. Thin Lizzy var Phil Lynotts band og Phil skrev låtene. På Black Rose skrev han tre låter sammen bl.a. Moore, inkludert tittellåten som er kanskje litt i overkant inspirert av irsk folkemusikk.
Moore har gitt ut en Thin Lizzy tribute-DVD, hvor han spiller sammen de andre gitaristene som var innom Thin Lizzy etter tur (unntatt John Zykes), og trommis Brian Downey. Men han slet litt med de krevende partiene på Black Rose...
Et orginalt klipp fra den plata...