Hønndjevelen
Hi-Fi freak
Rumours has it Christine McVie er død.
Hun og bandet var en stor del av sountracket til min ungdom.
Hun og bandet var en stor del av sountracket til min ungdom.
Min første ordentlige amp var Ampliwire ll.Jeg leser på Facebook at
Per "ABE" Abrahamsen er død.
Vis vedlegget 875648
Han var kjent som rockemusiker fra bandet Mojo Blues, og som industrigrunder og utvikler av HiFi-utstyr gjennom ELECTROCOMPANIET og ABRAHAMSEN. Særlig EC har bidratt sterkt til å sette Norge på HiFi kartet.
Vis vedlegget 875647
En markant skikkelse i norsk musikk og hifi er gått bort.
Det var trist og høre, jeg har kjent Per siden 1976 da jeg som Sluket her over skriver....."hang" rundt i lokalene nderst i Tøyengata. Fikk flere bekjentskaper som bla Kjell Winther som tente gnisten i meg for og forske og teste ut ting og fikk hilse på Matti Otala en gang også, så jeg har mange ting og takke Per for........ jeg ser for meg gliset og glimte i øynene hans her jeg sitter og mimrer........ men sånn er det i livet...... allt har en ende. Rock on forever Per.
I dag så er det vel master tapene med Radka som vil ha en verdi, og tenker da kulturell verdi.Selve tuneren holdt jeg på og kjøpe av Isabella, men hadde ikke nok penger til den OG spolebåndspilleren. Isabella bodde forøvrig på Torshov i Oslo.
Så det er du som har min ST 7. så bra. har noen gamle bilder av de doble Quadene.Når jeg tenker meg om mitt første møte med Per ha vært tidligere, kanskje allerede i 1974 eller 1975..... for det var mens jeg ennå gikk på ungdomsskolen på Hersleb og den sluttet jeg vel på i 1976. Kjell Winther hadde i perioden jeg kjente ham dobble Quad 57 med Decca bånddsikanter og to stk 25 wattere....... og hans gamle Harman Kardon Rabco ST7 står i lyttetrommet mit den dag i dag. Svein Erik Børja kom jeg aldri spesielt godt overens med, men det gikk bedre med Isabella og når Svein Erik la inn årene så kjøpte jeg flere av stereo tingene hans bla en TD20A SE og jeg fikk med masser med private opptak og master taper av bla Radka Toneff...... de befinner seg i dag hoss en kar i Nord Norge.
Hans musikk til Twin Peaks får det, som en svenske ville ha sagt det:Twin Peaks-komponisten Angelo Badalamenti er død i en alder av 85 år, melder det amerikanske magasinet The Hollywood Reporter.