R.I.P. (Musikkbransjen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.249
    Torget vurderinger
    10
    Dette var trasig og totalt uventet. Har hatt mye med Tor å gjøre i en årrekke.

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    960
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    125
    En av bransjens mest fargerike slitere, Tor Aamot, Mr. Lyric Hifi, har gått ut av tiden etter en tids sykdom.

Hvil i fred, Tor.
    Bransjen og hifi-hverdagen blir ikke den samme uten deg.
    Tor gikk bort kl 0200 natt til Lørdag. Trist dag!:':)'(

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det var trist å høre. Jeg har hatt mange trivelige skravleturer til Tor, til og med handla litt der innimellom. :'(

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.585
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det var virkelig tris å høre.

Har delt mange gode skrøner med Tor.

Habicht

Fugazi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Antall liker
    261
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Veldig trist. Hvil i fred Thor. Kondolerer til familien og hans nærmeste Jan Erik

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.192
    Torget vurderinger
    11
    Det var trist og høre. Kondolerer til familie.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Oj, det var trist. Har hatt en del med ham å gjøre og mye moro. Hvil i fred, Tor.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.910
    En av bransjens mest fargerike slitere, Tor Aamot, Mr. Lyric Hifi, har gått ut av tiden etter en tids sykdom.

Hvil i fred, Tor.
    Bransjen og hifi-hverdagen blir ikke den samme uten deg.
    Det var trist å høre. Mye kan sies om Tor, men han var en ekte entusisiast, og som Impulse sier, en skikkelig fargeklatt i en bransje som blir gråere og gråere. Hvil i fred, Tor. Håper det låter fint der du er nå.

Vi som er igjen får leve på minnene.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Å nei, det var ikke noe slikt jeg ville lese i dag. Når folk du har kjent i en mannsalder plutselig går bort. Jeg visste ikke at han var så syk, og da jeg stakk innom sist for en god prat i juni så han helt ok ut. Jeg kommer til å savne Tor noe enormt, for å komme til Oslo i framtiden uten at han er der blir faktisk ikke det samme. Hvil i fred, gamle kriger. Slike entusiaster i butikkene er det ikke mange av lenger. :'(

D

Dåbbel J

Gjest
    Jeg har ikke noe nært og kjært forhold til Tor... men det er alltid trist med entusiaster som går bort

Hvil i fred

/JR

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.627
    Sted
    Hus
    Trist å høre. Har kjøpt flere pickuper av ham pluss høyttalere. Hvil i fred Tor :(

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.433
    Jeg besøkte Tor på Diakonhjemmet sykehus på torsdag ettermiddag. Da var han svak, men fortsatt full av livsgnist og mente at dette skulle han klare. Han var opptatt av leveransen av et fantastisk Avantgarde høyttalersystem til Kunstnernes Hus som han lurte på om var kommet på plass. Jeg lovde å sjekke, og på søndag sendte jeg ham dette bildet slik at han skulle få se. Det var altså for sent.

image.jpg

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig trist! Våre tanker går til dem som står igjen. Hvil i fred- og takk-, Tor Aamodt! Har ikke tall på hvor mange timer jeg har snakket med Tor. Lærte MASSE av ham- spesielt om rør., men visste ikke at han var syk på noen måte. Anså ham som en god venn også. Nå begynner det å virkelig tynnes i rekkene her....Den entusiasmen til Tor er virkelig sjelden vare- jeg vet om tre til i Norge som har den. Men Tor var noe helt for seg selv- up there with the best of them..en av fire grunnpilarer i Oslos Hi-Fi-kretser. Savnes her.

Baluba: Du får stikke nedom meg når du kommer til Oslo igjen..

Sist redigert:

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    3.814
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Nei og nei... Ja dette var jaggu triste nyheter :(. Har hatt mange turer innom han og prata mye. Prøvde stort sett å ta en tur innom hver gang jeg var i Oslo. Ikke så mye handling da men som sagt mye prat og fliring og ikke minst lytting til musikk.

T

tommykh

Gjest
    Hvil i fred bror <3

Hvil i fred bror. Det har du fortjent.
    Du var en utrolig fin fyr!
    Fryket lenge det værste, men håpet det beste.

Takk for alt!

Kondolerer til alle som kjenner på dette tapet.
    Varme tanker til Tor sine nærmeste <3

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.982
    Hvil i fred Tor, og takk for det du gav selv om vi nok ikke alltid var enig i konklusjonen.
    Jeg minnes vel din gjestfrihet fra en av OAS sin aller første offisielle seanser hos en bransjeaktør hvor vi fikk leke med gromt utstyr i mange rom.
    Du hadde gjort deg flid, og en gjeng nerder vasset rundt i kabler og høyttalere, alt mens du svarte på spørsmål i øst og vest.
    Senere var vi også på gjenvisit, samt private oppmøter for roing av abstinenser.
    Jeg har ennå musikken jeg handlet av deg.

Det er som det sies en av pilarene som ble borte.
    Du har liksom alltid vært der midt i HiFi lekegrinda i Oslo, men nå er du fysisk borte.
    Vi sees på den andre siden når den tid kommer.

Kondolanser til familien.

oyvindk

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    109
    Sted
    Trondheim
    Oi, dette var skikkelig trist. Har vært innom butikken en del ganger, og har handlet der også. Han var, som sagt, en fargeklatt og en berikelse for hifimiljøet i Norge. RIP.

ahe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2002
    Antall liker
    482
    Torget vurderinger
    4
    Uff, dette var trist og uventet.
    Jeg husker Tor som en svært imøtekommende og generøs person, som kunne finne på og tilby en utrolig god handel dersom han var i det rette hjørnet.
    Da jeg skulle kjøpe platespiller og arm, for vel 10 år siden, hadde jeg veldig lyst på noe som jeg egentlig ikke hadde råd til. Men det endte opp med handel da jeg fikk ett meget generøst tilbud fra Tor. Han mente oppriktig at dette MÅTTE jeg ha. Men dette førte jo til at budsjettet til pickup måtte justeres, og jeg hadde sett meg ut en brukt til 12K. Men Tor mente at han hadde pickupen som passet til meg, men den hadde en listepris på 30K. Og det kostet den også i andre butikker.
    Jeg mente jeg hadde fått en så god pris på platespilleren at jeg ikke hadde hjerte til å prute på denne. Men dette var pickupen jeg skulle ha ifølge Tor, og jeg skulle betale 12K for den, basta. Dermed ble det slik. Han var nok mange ganger altfor generøs til at det ble god butikk.
    R.I.P.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.080
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Uff, dette var trist og uventet.
    Jeg husker Tor som en svært imøtekommende og generøs person, som kunne finne på og tilby en utrolig god handel dersom han var i det rette hjørnet.
    Da jeg skulle kjøpe platespiller og arm, for vel 10 år siden, hadde jeg veldig lyst på noe som jeg egentlig ikke hadde råd til. Men det endte opp med handel da jeg fikk ett meget generøst tilbud fra Tor. Han mente oppriktig at dette MÅTTE jeg ha. Men dette førte jo til at budsjettet til pickup måtte justeres, og jeg hadde sett meg ut en brukt til 12K. Men Tor mente at han hadde pickupen som passet til meg, men den hadde en listepris på 30K. Og det kostet den også i andre butikker.
    Jeg mente jeg hadde fått en så god pris på platespilleren at jeg ikke hadde hjerte til å prute på denne. Men dette var pickupen jeg skulle ha ifølge Tor, og jeg skulle betale 12K for den, basta. Dermed ble det slik. Han var nok mange ganger altfor generøs til at det ble god butikk.
    R.I.P.
    Det er helt sikkert at han var,veldig trist at han er borte :(
    O

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.248
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kom aldri så langt at jeg fikk treffe mannen "in person", selv om jeg har preika med han pr telefon og handla platespiller og preamp hos han.

Hvil i fred, Tor :(

Johan-Kr

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dette var triste nyheter. Møtte Tor senest nå i sommer, og som vanlig var han vennlig og imøtekommende - og en ukuelig optimist når det gjaldt sykdommen. Hvil i fred, Tor. Sikker på at det er musikk dit du er kommet.

sprellemannen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Antall liker
    95
    Det var ein veldig trist nyhet. Synes det var hyggeleg å slå av ein prat med han. Han var ein entuasiast. Husker at han fortalte meg at han var heldig å ha ein jobb som han elska.

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hvil i fred Tor <3. Takk for alle gode samtaler, samt latteren vi delte. Fantastisk var du, og sporene dine er ubeskrivelige. Skulle ønske flere behandlet en AudioFil med lik respekt og forståelse som du. Savner deg masse. Jeg har hatt det veldig vondt inni meg de siste ukene nå, men nå er trykket lettet. Sorgen er der, men jeg koser meg meg minnene om stundene våre i sammen.

Takk for alt Tor!

rolfb*123

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Antall liker
    575
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Meget trist, har kjent Tor siden 83´ og handlet med ham mange ganger..........vil bli savnet.........

R.I.P.

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.097
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Sørgelig å lese at den aller mest fargerike og spennende personen i HiFi-bransjen er død.

Hvil i fred Tor.

/Per Olav

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    440
    Torget vurderinger
    4
    Ble kjent med Tor da jeg studerte i Trondheim. Tor og Bjørn Olaf leide et hus ikke langt fra NTH og der hadde de en del HiFi som de pusha på de vordene teknokratene. Det var før Boahs startet i Innherradsveien hvor de solgte HiFi, Penzoil og egg!
    Har hatt mange hyggelige og morsomme møter med Tor opp gjennom årene og kjøpt en del utstyr, noen ganger med eventyrlige avslag. Alltid like blid, selv om han til tider var temmelig stressa.
    Overraskende å høre at han er borte for godt. Husker ikke sist jeg var innom i Torggata, men kan vel ha vært i fjor en gang. Visste ikke noe om at han var syk før jeg så denne tråden nå.
    Hvil i fred, Tor, og takk for alle gode minner.

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.074
    Torget vurderinger
    1
    Super triste nyheter, hvil fred. Minnene har vi med oss videre.

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Den var en fryktelig trist melding å få:'(.

Hifimiljøet blir fattigere nå når en av grunnstene har fallt bort, og en stor personlighet.

Jeg husker den respektene han viste når man ankom hans butikk. Han likte å starte å prate om mitt fagområde (økonomi/finans) når jeg ankom, før hifi og musikk ble det naturlige tema.
    Jeg kjøpte midt første seriøse forsterkersettet hos han. Hadde en surround forsterker som jeg ikke var fornøyd med, og ikke gjorde jobben på noen fine Vandersteen høyttalere. Var mye rundt for å lytte i butikker for alternativer. Men hos Tor fikk jeg en anbefaling på hva som passet, og beskjed om at dette kunne du bare ta med hjem å prøve i eget anlegg! Fikk med et sett Musical Fidelity forsterkersett, en Theta dac og WireWorld kabler. Og selvfølgelig fikk man en god pris, noe som medførte at jeg kjøpte hele pakken. Ble nesten sjokkert over den gode servicen. Ble etterhvert mange turer til hans butikk i Torggata. Når man skulle låne litt tungt utstyr, så var det å parkere i sykkelfeltet med nødblinken på og bare håpe på ikke å bli angrepet av hissige syklister og parkeringsvakter.
    En annen ting man husker med Tor var hans tilstedeværelse i butikken. Hvis man hadde vært ute en tur på byen og gikk forbi hans butikkvindu, så kikket man inn for å se om Tor var på plass. Og ja, selv sent på kvelden så satt Tor som oftest å jobbet ved pulten sin. Selv om klokka vist seg å være nærmere midnatt. Så en ordentlig arbeisnarkoman var han.

Hvil i fred, Tor.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.225
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Mitt første møte med Tor (og Bjørn) var også i Innherredsveien i Trondheim hvor han med iver og glød demonstrerte Quad ESL 57 med Decca bånddiskanter! Det var muligens DET møtet som startet min evige søken etter god lyd. Møtte han også i Torggata, men opplevelsen i Innherredsveien satte spor og hver gang jeg kjører forbi den lille butikken husker jeg hans entusiasme da han så på meg at jeg likte lyden.

Hvil i fred.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.783
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Var det bror til Tor som hadde Boahs i Moss?
    Dette var vell tidlig på 80 tallet.

Steinar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette var veldig trist. Vil alltid huske bollene han spanderte når jeg var innom.

Hvil i fred!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn