Den var en fryktelig trist melding å få:'(.
Hifimiljøet blir fattigere nå når en av grunnstene har fallt bort, og en stor personlighet.
Jeg husker den respektene han viste når man ankom hans butikk. Han likte å starte å prate om mitt fagområde (økonomi/finans) når jeg ankom, før hifi og musikk ble det naturlige tema.
Jeg kjøpte midt første seriøse forsterkersettet hos han. Hadde en surround forsterker som jeg ikke var fornøyd med, og ikke gjorde jobben på noen fine Vandersteen høyttalere. Var mye rundt for å lytte i butikker for alternativer. Men hos Tor fikk jeg en anbefaling på hva som passet, og beskjed om at dette kunne du bare ta med hjem å prøve i eget anlegg! Fikk med et sett Musical Fidelity forsterkersett, en Theta dac og WireWorld kabler. Og selvfølgelig fikk man en god pris, noe som medførte at jeg kjøpte hele pakken. Ble nesten sjokkert over den gode servicen. Ble etterhvert mange turer til hans butikk i Torggata. Når man skulle låne litt tungt utstyr, så var det å parkere i sykkelfeltet med nødblinken på og bare håpe på ikke å bli angrepet av hissige syklister og parkeringsvakter.
En annen ting man husker med Tor var hans tilstedeværelse i butikken. Hvis man hadde vært ute en tur på byen og gikk forbi hans butikkvindu, så kikket man inn for å se om Tor var på plass. Og ja, selv sent på kvelden så satt Tor som oftest å jobbet ved pulten sin. Selv om klokka vist seg å være nærmere midnatt. Så en ordentlig arbeisnarkoman var han.
Hvil i fred, Tor.