|
Jeg også. Gikk i 9.klasse da, og våknet opp med nyheten på Radio Luxenburg.baluba skrev:Den morgenen husker jeg veldig godt. :'(
Jeg også. Den morgenen møtte jeg som HV-kriger opp i Lutvann leir i Oslo for å være med og pakke ca 1300 ryggsekker. En av de andre krigerne kunne fortelle om den tragiske hendelsen. Da måtte jeg innse at min drøm om en gjenforening av Beatles aldri ville bli virkelighet. :'(lars_erik skrev:Jeg også. Gikk i 9.klasse da, og våknet opp med nyheten på Radio Luxenburg.baluba skrev:Den morgenen husker jeg veldig godt. :'(
Skrev en meget følelsesladd engelsk stil den dagen. Tentamen.
Og hørte vel på radio Luxenburg døgnet rundt i ukesvis etterpå. Mye Lennon og Beatles.
Har fortsatt spesialutgaven av musikkmagasinet Beat liggende-som nytt. Hele bladet viet til John Lennon.
Når kom den spesialutgaven? Jeg abonnerte på Beat fra de startet opp i 1985, og en stund framover. Husker ikke når jeg sluttet med det, men husker jeg fikk en fantastisk samleplate fra Slash Records i velkomstgave. Jeg var blant leserne som følgte redaksjonen fra Puls. Var nok litt mer på linje med Tore Olsen enn Arild Rønsen.lars_erik skrev:Jeg også. Gikk i 9.klasse da, og våknet opp med nyheten på Radio Luxenburg.baluba skrev:Den morgenen husker jeg veldig godt. :'(
Og hørte vel på radio Luxenburg døgnet rundt i ukesvis etterpå. Mye Lennon og Beatles.
Har fortsatt spesialutgaven av musikkmagasinet Beat liggende-som nytt. Hele bladet viet til John Lennon.
Da måtte jeg innse at min drøm om en gjenforening av Beatles aldri ville bli virkelighet.
Vet ikke det da. Var våken under hele Live Aid i 85. Det gikk sterke rykter verden rundt om at Beatles skulle opptre, men Julian Lennon. ENORM skuffelse :'(Steinar_Lund skrev:Jeg også. Den morgenen møtte jeg som HV-kriger opp i Lutvann leir i Oslo for å være med og pakke ca 1300 ryggsekker. En av de andre krigerne kunne fortelle om den tragiske hendelsen. Da måtte jeg innse at min drøm om en gjenforening av Beatles aldri ville bli virkelighet. :'(lars_erik skrev:Jeg også. Gikk i 9.klasse da, og våknet opp med nyheten på Radio Luxenburg.baluba skrev:Den morgenen husker jeg veldig godt. :'(
Da må det ha vært Puls, neppe Nye Takter.lars_erik skrev:Spesialutgaven kom enten i desember 80 eller januar 81.
Jeg var også våken da - jeg satt med den ene foten i en balje med kaldt vann, fordi jeg hadde tømt en kjele med kokende spaghettivann på den ;D Men uansett; Beatles uten John Lennon ville i min bok ikke være "ordentlig" Beatles.lars_erik skrev:Vet ikke det da. Var våken under hele Live Aid i 85. Det gikk sterke rykter verden rundt om at Beatles skulle opptre, men Julian Lennon. ENORM skuffelse :'(Steinar_Lund skrev:Jeg også. Den morgenen møtte jeg som HV-kriger opp i Lutvann leir i Oslo for å være med og pakke ca 1300 ryggsekker. En av de andre krigerne kunne fortelle om den tragiske hendelsen. Da måtte jeg innse at min drøm om en gjenforening av Beatles aldri ville bli virkelighet. :'(lars_erik skrev:Jeg også. Gikk i 9.klasse da, og våknet opp med nyheten på Radio Luxenburg.baluba skrev:Den morgenen husker jeg veldig godt. :'(
Sjekket nettopp.baluba skrev:Da må det ha vært Puls, neppe Nye Takter.lars_erik skrev:Spesialutgaven kom enten i desember 80 eller januar 81.
Enig i det. Men det hadde likevel vært fantastiskSteinar_Lund skrev:Jeg var også våken da - jeg satt med den ene foten i en balje med kaldt vann, fordi jeg hadde tømt en kjele med kokende spaghettivann på den ;D Men uansett; Beatles uten John Lennon ville i min bok ikke være "ordentlig" Beatles.lars_erik skrev:Vet ikke det da. Var våken under hele Live Aid i 85. Det gikk sterke rykter verden rundt om at Beatles skulle opptre, men Julian Lennon. ENORM skuffelse :'(Steinar_Lund skrev:Jeg også. Den morgenen møtte jeg som HV-kriger opp i Lutvann leir i Oslo for å være med og pakke ca 1300 ryggsekker. En av de andre krigerne kunne fortelle om den tragiske hendelsen. Da måtte jeg innse at min drøm om en gjenforening av Beatles aldri ville bli virkelighet. :'(lars_erik skrev:Jeg også. Gikk i 9.klasse da, og våknet opp med nyheten på Radio Luxenburg.baluba skrev:Den morgenen husker jeg veldig godt. :'(
Det var eneste plate jeg tilfeldigvis hadde med til Kanariøyene i fjor. Sterk nok til å tåle daglig lytting i en uke, ingen tvil om det. Fantastisk album, og deilig om natten når plastmusikken på vannhullet skulle glemmes.mikefish skrev:Husker godt den dagen John Lennon ble skutt og drept.8/12-80.Gikk i sjette klasse og vi skulle ha norsktime.Læreren droppet den planlagte timen og vi fikk en innføring hva Lennon hadde betydd for popmusikken.Husker ikke hvem som sa det,men Lennon ble omtalt som 'et menneske som var for godt for menneskeheten'.Forleden tok jeg bussen og hørte 'plastic ono band' på i-pod'en.Du verden for et sterkt album det er !
mvh. s
R.I.P. Robert Burås.ansepe74 skrev:Snubla gjennom 14 sider med tåredryppende lesing...
Snakk om trist tråd...
Men, fant ingenting om en av Vesterålens store sønner som døde 12. juli 2007...
Det var da for pokker ikke Burås skyld at vi ikke var forutseende nok til å opprette tråden tidligere? Fy skam på oss, ehmm...ErosLoveking skrev:tråden er opprettet er opprettet 11. November 2008..........
En av de virkelig store i messing-blåsernes rekker. Han blåste fletta av alle.emotikon skrev:R.I.P. Maurice Murphy
Principal trompeter i London Symphony Orchestra fra 1977 til 2007.
![]()
Hey...baluba skrev:Det var da for pokker ikke Burås skyld at vi ikke var forutseende nok til å opprette tråden tidligere? Fy skam på oss, ehmm...ErosLoveking skrev:tråden er opprettet er opprettet 11. November 2008..........
Når jeg tenker meg glemte vi pinadø både John Lennon, Elvis og Marley. For å ikke snakke om Åkras store sønn, Pirion.
Man må nok enten sende inn søknader i god tid i forveien, eller så må søknaden være mer aktuell og tidsriktig. Her er ingen tråkket noen steder, så slapp helt av. Men jeg synes nok ikke Burås er en så fryktelig viktig musiker i det store og hele at han er naturlig med i en begrenset R.I.P.-tråd. Det er nå bare min mening, i all respekt for Madrugada-fans som selvsagt ser på han som et svært sentralt element i deres verden.ansepe74 skrev:Hey...baluba skrev:Det var da for pokker ikke Burås skyld at vi ikke var forutseende nok til å opprette tråden tidligere? Fy skam på oss, ehmm...ErosLoveking skrev:tråden er opprettet er opprettet 11. November 2008..........
Når jeg tenker meg glemte vi pinadø både John Lennon, Elvis og Marley. For å ikke snakke om Åkras store sønn, Pirion.
Var ikke meningen å trå noen på tærne..
Jeg bare konstaterte at han ikke var der.
Lennon er nevnt, og siden jeg er mere knyttet til Madrugada enn Marley, var det veldig naturlig å nevne Robert Burås![]()
Uff da. Det var ikke meningen å tråkke deg på tærne, ansepe74. Jeg skal være litt mer forsiktig med deg, uten at jeg helt vet hva jeg har sippet om. Det var ikke meningen å bagatellisere din gitarhelt, bare å rasjonelt forklare hvorfor han ikke har vært nevnt tidligere. Jeg synes ikke det er så sippete, og er helt enig i at det er en filleting. Det var ikke jeg som brakte den til torgs, men jeg kunne unnlatt å kommentere den. Sorry, my bad.ansepe74 skrev:...vel...
Har sett at det er folk som har dødd 3-5-7år tilbake som har blitt nevnt i tråden din, uten at de på noen måte har påvirket musikkhistorien noe vesentlig.
Synes det er en unødvendig, og unnskyld meg, sippete språkbruk Baluba for noe som jeg kaller en liten filleting.
Selv om det er nicket ditt så trenger du ikke å leve deg 100% inn i det :-*
Den ytringen støtter jeg 100%erato skrev:Men det er kanskje likevel greitt at vi holder oss til løpende dødsfall og ikke komponister/musikere som er døde mange år før tråden startet? Hvis ikke kan jeg plage dere med opp til flere postinger pr dag om musikere dere aldri har hørt om.
Nettopp. Da opphører poenget med tråden fullstendig, og få kommer til å gidde å følge med lenger. Vi har jo en verdenshistorie med døde utøvere og komponister å ta av. Dette bør egentlig være enkelt og greit å bli enige om, for det er jo ikke et spørsmål om liv eller død for andre enn den døde artisten.emotikon skrev:Den ytringen støtter jeg 100%erato skrev:Men det er kanskje likevel greitt at vi holder oss til løpende dødsfall og ikke komponister/musikere som er døde mange år før tråden startet? Hvis ikke kan jeg plage dere med opp til flere postinger pr dag om musikere dere aldri har hørt om.