Eg er slått i bakken av denne oppvisinga av pågangsmot, trott og flid. Verkeleg. Eit førebilete for oss alle.
Det var da ikke måte på, takker og bukker!
Det vanskeligste har jeg jo ikke begynt på, justeringene. Det viser seg, i følge det store internettet, at det er flere feil i servicemanualen, og at man må kombinere noen instruksjoner fra servicemanualen til SP-10MK2A, som deler noe av designet og delene med MK3, med noen instruksjoner fra MK3 og litt/mye prøving og feiling og justeringer av ting som påvirker noe annet men som ikke er målbart hvis man måler der servicemanualen sier du skal måle. Og husk, det er lagt inn er par snublefeller bare for moro skyld, som at om du justerer potmeteret for offset current til maks eller nært maks, blåser du et par transistorer uten at sikringene fyrer av. De tar kvelden etter transistorerene er gått. Høres det kjent ut? Hvis ja, så er det fordi det sannsynligvis skjedde hos meg for et par dager siden. Det eneste rare er at jeg ikke rørte offsetpotmeteret, men det var faretruende nært maks. Jeg har derfor gjort noe som har bitt meg i baken mange ganger før, justert i blinde. Regner dermed med at spilleren går som en defekt torader når den snurres i gang igjen. Forhåpentligvis holder transistorene denne gangen.