Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.014
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Squashed sounds. Skeptisk.

Ser for meg krangelen:
    Cucumber!
    Squash!
    Cucumber!
    etc.
    Jeg tenker at de tenkte at de skulle være Cool as cucumbers på coveret de to, og så var det noen i omslagskunstavdelingen som hadde rot i grønnsakskunnskapen. Det var nok slik det var.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Good news! Nå er tre av fire badeballer solgt og alle bankkonti fryder seg. Som dere har forstått av forrige post er det noe moro på vei fra sør. Pølsefingrene greide ikke å holde seg unna kjøp-knappen på finn. I kjent stil holder jeg publikum på pinebenken lengst mulig. To be continued!

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.435
    Torget vurderinger
    2
    Byttet gummi på mellomhjulet i samme slengen, med litt dårlig resultat på WOW.
    Vis vedlegget 876152
    Var nede på 0,03% med det gamle, men regner med at det går seg til med litt flere rotasjoner enn et par hundre. Hastigheten er litt høy da jeg har dårlig tid før jobb og vil få med meg mest mulig musikk før arbeidet.
    Det der er jo perfekt, når jeg senker nålen ned i musikksporet gir det et drag som senker hastigheten fra 33.38 til 33.33, men det er kanskje ikke slik med AC motor og mellomhjul?
    Grattis uansett , kul spiller og den knuser woe&flutter på det meste av nye ting, selv Technics 1200 måler jeg ikke bedre enn 0.05% med telefonapp

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Det der er jo perfekt, når jeg senker nålen ned i musikksporet gir det et drag som senker hastigheten fra 33.38 til 33.33, men det er kanskje ikke slik med AC motor og mellomhjul?
    Grattis uansett , kul spiller og den knuser woe&flutter på det meste av nye ting, selv Technics 1200 måler jeg ikke bedre enn 0.05% med telefonapp
    Jeg kommer fra SP10 som hadde w&f på 0,02, så 0,05 er skandaløst her i huset. Tror jeg kan få litt bedre målinger ved å bytte ut Eddy brake-skiva med en som er CNC-frest i ett stykke. Den ligger og venter på montering.
    Aner ikke om nåledraget har noe å si på hastigheten, med alt skrotet på toppen av tallerkenen er det en del vekt som må bremses. Er ikke tøff nok til å teste med nåla på platen. Telefonen er såpass stor at sikkerhetssonen blir litt for lav i mine øyne. Hadde vært kjipt å drepe pickupen på den måten. Mye bedre å knerte den når jeg finstiller azimuth med kaffetremor.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Jeg var bortom deg i dag, men der var det bare et mørklagt hus og en nedsnedd Mercedes. Virker den ikke?
    Joda, den virker fortsatt på korte avstander. Har forsåvidt aldri virket på lange når jeg tenker meg om. Luksusen med førstegenerasjons elbil. Var hjemme hele dagen, bare ring på neste gang du går forbi.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.435
    Torget vurderinger
    2
    Hvor ble det av SP10 da, jeg hadde antagelig ikke hatt råd til uansett , men men ..

Telefon mens man spiller er skummelt ja, har hatt næruhell med det. Men med ShaknSpin går det ganske greit da den ligger stabilt inntil spindlen .

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.074
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kommer fra SP10 som hadde w&f på 0,02, så 0,05 er skandaløst her i huset. Tror jeg kan få litt bedre målinger ved å bytte ut Eddy brake-skiva med en som er CNC-frest i ett stykke. Den ligger og venter på montering.
    Aner ikke om nåledraget har noe å si på hastigheten, med alt skrotet på toppen av tallerkenen er det en del vekt som må bremses. Er ikke tøff nok til å teste med nåla på platen. Telefonen er såpass stor at sikkerhetssonen blir litt for lav i mine øyne. Hadde vært kjipt å drepe pickupen på den måten. Mye bedre å knerte den når jeg finstiller azimuth med kaffetremor.
    Solgte SP10? Verdens første med børsteløs motor, et teknisk og designmessig ikon og en nøytralitet ingen matcher. Sparer du til den nye versjonen?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Hvor ble det av SP10 da, jeg hadde antagelig ikke hatt råd til uansett , men men ..

Telefon mens man spiller er skummelt ja, har hatt næruhell med det. Men med ShaknSpin går det ganske greit da den ligger stabilt inntil spindlen .
    Jeg la, som skrevet tidligere, begge spillerne ut for salg etter at jeg spontankjøpte BXT. Ikke så mye interesse for 401 men en god del for SP-10MKII. Måtte selge en av spillerne og alt av Devialetstæsj for å finansiere moroa. SP-10MKII er ikke så veldig dyr sammenlignet med mye annet der ute.

helarn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Joda, den virker fortsatt på korte avstander. Har forsåvidt aldri virket på lange når jeg tenker meg om. Luksusen med førstegenerasjons elbil. Var hjemme hele dagen, bare ring på neste gang du går forbi.

helarn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Du må ha lyset på! Så ut som du var i dvale etter nattevakt.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Du må ha lyset på! Så ut som du var i dvale etter nattevakt.
    Nå som strømmen har blitt så dyr her i nord, har jeg ikke råd til å høre på musikk og ha på lyset samtidig på dagtid. Kan heller ikke støvsuge, vaske/brette klær eller rydde med disse strømprisene. Steinharde prioriteringer.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.975
    Torget vurderinger
    23
    Jeg la, som skrevet tidligere, begge spillerne ut for salg etter at jeg spontankjøpte BXT. Ikke så mye interesse for 401 men en god del for SP-10MKII. Måtte selge en av spillerne og alt av Devialetstæsj for å finansiere moroa. SP-10MKII er ikke så veldig dyr sammenlignet med mye annet der ute.
    Kanskje ikke optimalt men sånn er det jo bare. En må prioritere, kan ikke gå for alt. Jeg har selv gjort akkurat det samme. Og jeg er helt sikker på at for den totale lyden og spilleglede så er introduksjonen av BXT modulene i anlegget en utrolig mye større oppgradering enn den eventuelle forskjellen i lyd på SP10 og 301. Helt riktig prioritering dette. En SP10 er nok enklere å få tilbake senere, og 301 finnes det alltid kunder til.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Kanskje ikke optimalt men sånn er det jo bare. En må prioritere, kan ikke gå for alt. Jeg har selv gjort akkurat det samme. Og jeg er helt sikker på at for den totale lyden og spilleglede så er introduksjonen av BXT modulene i anlegget en utrolig mye større oppgradering enn den eventuelle forskjellen i lyd på SP10 og 301. Helt riktig prioritering dette. En SP10 er nok enklere å få tilbake senere, og 301 finnes det alltid kunder til.
    Det har du helt rett i. Tror jeg hadde angret flere ganger daglig hvis jeg hadde latt BXT gå. Den lydmessige oppgraderingen med bassmodulene er definitivt mye større enn degraderingen på platespillersiden. Blir nok en SP10 igjen når jeg har råd.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Latmannsmåking, satset på at vinden tok seg av resten. Måtte klargjøre Gerrard.
    PXL_20221216_122905240.jpg

Storfint besøk var ventet, så allé måtte anlegges.

Sist redigert:

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.074
    Torget vurderinger
    0
    Det har du helt rett i. Tror jeg hadde angret flere ganger daglig hvis jeg hadde latt BXT gå. Den lydmessige oppgraderingen med bassmodulene er definitivt mye større enn degraderingen på platespillersiden. Blir nok en SP10 igjen når jeg har råd.
    Høyttalere er viktigst👍🏻

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    @helarn med følge kom på visitas og inspeksjon av Gerrard. Da følget var av det viltre slaget og det i husholdet finnes et noe krakilsk pinnedyr, var det ikke helt ideelle forhold for finlytting.
    Vi lytter etter overtoner og drivverksstøy.
    PXL_20221216_134020881.MP~2.jpg

Hører vi IDG?
    PXL_20221216_134019445.MP~2.jpg

Ringleik/rumpesniff til Jon Eberson Group
    PXL_20221216_134234273~2.jpg

To timer med lett anarki gikk kjapt. Kaffe ble drukket, pepperkaker fortært og vi konkluderte med at bikkjene kom til å sove godt etter endt besøk.

Vi fikk rett.
    PXL_20221216_145223213.jpg

IMG_20221216_212846.jpg

Takk for besøket! Dette må gjentas.

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Til ære for @Balle Clorin ble w&f og hastighet målt med nåla på plata. Det var det mest skremmende jeg har gjort siden vet ikke når.
    Screenshot_20221216-135545.png

Da jeg justerer hastigheten hver gang jeg spiller en plate innser jeg at dette sier lite om nåledraget påvirker hastigheten. Til det trengs det jo to målinger. Det betyr altså at jeg må gjenta stuntet for forskningen og folkeopplysningen. Jeg gruer meg.

helarn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    På tross av dyrene så klarte jeg ikke å høre noe annet enn godlyder fra anlegget ditt. Blir vel ikke særlig bedre i et 60-tallshjem?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.014
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    1976 er veldig bra. Det høres i det minste slik ut, men det er vanskelig å abx-teste en spesifikk årgang mot en annen. Trur eg.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Etter å ha lest @Balle Clorin sitt innlegg om vibrerende støvlokk begynte OCDen å murre i hjernestammen. Jepp, den er så integrert i meg at den er like basal som respirasjonssenteret. Nok om det. For å unngå unødvendig nattevåk ble dette resultatet.
    PXL_20221218_200945897.jpg

Innser at OCDen min kanskje burde trigges av rot rundt platespilleren, men ingen er fullendte, selv ikke mine velutviklete tvangstanker.

Mandag får bli ryddedag, nå skal placeboen sørge for at jeg hører forskjell etter fjerning av støvlokket.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Endelig helg!
    Fikk servert et glass vin av fruen til musikken. Strategisk plassert i bildet for å skjule rotet på bordet.
    PXL_20221218_203932113.jpg

Når jeg hører musikk via Roon merker jeg definitivt at hengslene på støvlokket er borte. Det klirrer fælt borti hjørnet når jeg drar på. En forbedring i mine ører, nå glemmer jeg ikke at jeg også har en platespiller som må brukes.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn