I føljetongen ragwo gjør ting han ikke kan, er vi nå kommet til sandblåsing. Takket være
@Twsts sitt utømmelige arsenal av utstyr var det eneste jeg trengte litt blåsesand, briller, munnbind og nerver av stål. Blåsesanden fra Biltema egner seg ikke til aluminium så jeg satset på at headshellet ikke var laget av det stoffet.
En testblås måtte til, og husspettet, som jeg fant i krypkjelleren da vi kjøpte huset, var et perfekt testobjekt.
Vis vedlegget 804002
Etter litt fikling med munnstykket forsvant rusten litt etter litt. Det gikk ikke fort, noe som lovet godt for headshellet.
Her er headshellet behørig festet med det første jeg fant som liknet en spiker.
Vis vedlegget 804006
En side tatt, over til andre. Glemte selvfølgelig å ta bilde av resultatet.
Vis vedlegget 804007
De skarpøyde kan se at jeg her virkelig forankret headshellet i planken. Det fikk en viss propelleffekt av singelfestet, noe som medførte et rømningsforsøk med påfølgende leteaksjon.
Heldigvis lettet hjernetåka litt, så jeg husket å ta et bilde av resultatet.
Vis vedlegget 804012
Alt korrodert materiale er blåst vekk, tilbake er et headshell med seriøs acnehud.
I boden fant jeg litt vintage grunning på en sprayboks, og etter litt for raus påføring ble det hengt opp til spott og spe på vaskerommet for tørking.
Vis vedlegget 804013
Jepp, det blir en malingsbrem nederst.
Så til det store spørsmålet; hvilken farge får barnet? Gjett i vei, det var bare ett alternativ i boden og det blir brukt.