Neida, kommer an på hva du sammenlikner med.De er ikke så stygge!
Litt tungnem, må ha det inn med teskje. Var det altså bare flaggermuslyder?Minnes jeg hadde nivå helt om med mine passive 8ere med defekte superdiskanter.
Neida, kommer an på hva du sammenlikner med.De er ikke så stygge!
Litt tungnem, må ha det inn med teskje. Var det altså bare flaggermuslyder?Minnes jeg hadde nivå helt om med mine passive 8ere med defekte superdiskanter.
Veldig hyggelig at du trives i tråden! Antall brente transistorer har definitivt skutt i været etter MK3 kom i hus, så det er sannsynligvis 3:1 mot overlevende måseunger. Sesong 3 tror jeg blir en høydare, satser på at 3 til 4 unger greier seg, i fjor vet jeg ikke om det ble en overlevende en gang. Skal ha stående en åpnet surstrømmingboks i vinduskarmen på jobb i tilfelle det blir dårlig med mat til ungene i år.Jeg koser og morer meg stort med tråden din @ragwo. Vet ikke hvor mange måsepjegg du har dokumentert oppover årene, men færre enn brente transistorer er det vel ikke - eller?![]()
Beklager at jeg ler, skal til audiograf selv om et par uker, så blir spennende å se hva jeg ikke hører. Regner med at det jar skjedd en del på 10 år.^Målingene av de Tannoyene likner på mine hos audiografen. Crap shit.
Pjegg - et ord fra oppveksten jeg hElt hadde glemt, takk!!Jeg koser og morer meg stort med tråden din @ragwo. Vet ikke hvor mange måsepjegg du har dokumentert oppover årene, men færre enn brente transistorer er det vel ikke - eller?![]()
Arv tør jeg ikke tenke på, da det er miljø som har tatt knekken på mine ører. Mitt tidligere liv som konsertlydmann har gjort sitt til at jeg ikke er nevneverdig bekymret for høy SNR i signalkjeden. Det bråker uansett høyere i hodet mitt.Good on you! Jeg er genetisk uheldig, har arvet min mors ører. Jeg ville heller hatt min fars.
Nei, omvendt. Topp lyd i høyttalerene uten superdiskantene. Har et par stående av 6 tommers varianten. Aktive. Eller, skulle vært aktive men noe krøll med ampene. Målte superdiskanten på en av de og minnes at det var bare tull.Neida, kommer an på hva du sammenlikner med.
Vis vedlegget 1116439
Litt tungnem, må ha det inn med teskje. Var det altså bare flaggermuslyder?
Aha, da forstår jeg. Mulig å bare fjerne passiv deling mot suppediskant og la coax spille helt opp? Kan jo hende det er det den egentlig gjør, og at delingen på 16kHz er bløff som resten av flaggermusstaffasjen?Nei, omvendt. Topp lyd i høyttalerene uten superdiskantene. Har et par stående av 6 tommers varianten. Aktive. Eller, skulle vært aktive men noe krøll med ampene. Målte superdiskanten på en av de og minnes at det var bare tull.
Fant forøvrig episoden med Peter.. Det er den første han debunker 10 myter. Og det er vel myte 1 eller 2 i episoden der han kommer inn på superdiskanter og tøvet det erSå tilbake til hifi. Her ser dere måling av høyre Tannoy i stua fra 500 Hz og opp. Superdiskanten har tatt ferie. Kunne lagt skylden på det bulkede membranet, men venstre høyttaler måler likt.
Vis vedlegget 1116412
Har du sett Amirs tråd om dette? Han merket null forbedring dessverre. Om det betyr at du ikke vil merke bedring vet jeg selvsagt ikke.Da SNR i hodet begynner å bli faretruende lav grunnet tidvis høylytt tinnitus, har jeg sett litt på Lenires behandling. Selvfølgelig koster det skjorta, blir tross alt kun tilbudt av en privat aktør. Småslemme 47600kr koster et halvt års behandling og oppfølging, og bedring er ikke garantert, men 80 og noen prosent oppgir bedring etter behandling. Dette i følge fagfellevurderte artikler basert på det som virker å være ordentlige forsøk. Før jeg popper naboens sparegris lurer jeg derfor på om noen har erfaring med denne behandlingen. Hvis så, hadde jeg satt stor pris på en PM.
Litt blurb:
![]()
Lenire-Spesialister på tinnitus i Norge - Lenire®
Lenire hos Hør - Spesialister på tinnitus i Norge: Tinnitus-spesialister tilbyr omfattende behandling for øresuswww.lenire.com
Aha, da forstår jeg. Mulig å bare fjerne passiv deling mot suppediskant og la coax spille helt opp? Kan jo hende det er det den egentlig gjør, og at delingen på 16kHz er bløff som resten av flaggermusstaffasjen?
Jeg aner ikke, dette sier specsene:Er det lavpass på coaxen da? Trodde disk og superdisk spillte parallellt oppover.
Spennende! Det skal jeg følge med på.Har planer om å putte Tannoy coaksen i et av «eggene» jeg printer. Har gitt ille bra resultater med andre drivere.
For meg virker det som god søvn er helt avgjørende for støynivået. Arvet nylig en slik Garmin klokke av kona som oppgraderte. Planen er å se om kan finne noe mønster i hva klokken rapporterer og hvor bra hue er. F.eks. i dag er det minimalt med sus og klokken tikker inn rundt 10 timer med søvn.høylytt tinnitus
Dagsform og søvnkvalitet er definitivt viktig, men her piper det i overkant uansett. Har selv en slik overvåkingsklokke og den er etter min mening tidvis mer villende enn hjelpende. Ikke uvanlig at den sier at dagsformen er super selv om jeg føler meg lettere rasert. Grei til å logge fysisk aktivitet er den dog.For meg virker det som god søvn er helt avgjørende for støynivået. Arvet nylig en slik Garmin klokke av kona som oppgraderte. Planen er å se om kan finne noe mønster i hva klokken rapporterer og hvor bra hue er. F.eks. i dag er det minimalt med sus og klokken tikker inn rundt 10 timer med søvn.
I kategorien Oppskrytt. For mitt vedkommende.Godt at du setter stor pris på albumet, det traff meg definitivt på fullstendig feil sted. Jeg hadde store forhåpninger, mulig derfor fallhøyden ble så stor.