Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Hva er poenget ditt, Boffen? Jeg synes du bør ha baller nok til å si det rett ut, i stedet for å smyge rundt som en jævla mokkamann med dine halvkvedede viser og vers. I mellomtiden kan du tygge litt på det faktum at drapsstatistikkene i dette landet har vært så å si uforandret de siste 40 årene (med unntak av at en som feilfritt snakker ditt eget språk gikk en anelse bananas for et års tid siden, og endret tallet drastisk for fjoråret), og at når sånt du linker til her over hender i en helnorsk familie fra Vinje, så heter det "en familietragedie".

Honkey

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    821
    "Hva er poenget ditt, Boffen?"

Men kjære deg da Honkey, forstår du ikke det?

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Hva er poenget ditt, Boffen? Jeg synes du bør ha baller nok til å si det rett ut, i stedet for å smyge rundt som en jævla mokkamann med dine halvkvedede viser og vers. I mellomtiden kan du tygge litt på det faktum at drapsstatistikkene i dette landet har vært så å si uforandret de siste 40 årene (med unntak av at en som feilfritt snakker ditt eget språk gikk en anelse bananas for et års tid siden, og endret tallet drastisk for fjoråret), og at når sånt du linker til her over hender i en helnorsk familie fra Vinje, så heter det "en familietragedie".

Honkey
    hehe humor du:)

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388

Nei Gubra, jeg gjør virkelig ikke det. Jeg prøver alt jeg kan å forstå hva Boffen vil fremføre, men alt jeg ser er uforstand. Enten den nå er min eller andres. Kanskje kan du opplyse meg?

Honkey

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388

Honkey
    hehe humor du:)
    Jeg vet ikke med deg, eddie1, men akkurat sånne saker ser jeg veldig lite humor i. Hva er det du finner morsomt?

Honkey

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Jeg synes det er helt ok at utlendinger står for det meste av grov vold,voldtekt etc her i landet. De kan jo ikke noe for det dakkars da de har hatt en vond oppvekst. Noen har sett familie og venner bli myrdet mens andre har selv traumer etter og ha slaktet kvinner og barn. Litt action må de vel få ta med seg til norge!!! Når i yilegg et norsk fengsel gir bedre levevilkår enn hjemlandet så tvitvi;) ikke glem jens og co som synes innvandrere trenger og føle seg mer norske enn det vi selv må få lov til hehe... ja til hijab nei til lue og caps...

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Ok, greit endel hører kanskje ikke hjemme i denne tråden.
    Burde kanskje hatt en tråd som het:

" Det nye Norge tråden"

mye av dritten skyldes jo også EØS/schengen.

Sist redigert:

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Ok, greit endel hører kanskje ikke hjemme i denne tråden.
    Burde kanskje hatt en tråd som het:

" Det nye Norge tråden"

mye av dritten skyldes jo også EØS/schengen.
    Denne tråden eller andre, spiller liten rolle.
    Du nevnte et nøkkeltema: EØS / Schengen. Vi har valgt å være en del av verden, akkurat det er det bred politisk enighet om, ingen regjering ville komme til å endre på det. Det er helt legitimt å drømme seg tilbake til den virkelighet som fantes før 1970, da det var en sensasjon at det var en neger på Ål stasjon. Det jeg har til dels betydelig større problemer med å akseptere, er at noen ønsker henge ut store grupper av uskyldige, uten annen årsak enn hvor de er født. Det er helt korrekt at folk med bakgrunn i fremmede kulturer har en anelse høyere kriminalrate enn folk med urnorsk bakgrunn, men det endrer ikke det faktum at NESTEN ALLE mennesker fungerer helt finfint, og fortjener ikke den driten som slenges uhemmet rundt på nettet. Gruppetenking er fordummende, den rammer uskyldige, og den bidrar til å skape en selvoppfyllende profeti.

OG den gjør meg forbanna.

Honkey

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Jeg synes det er helt ok at utlendinger står for det meste av grov vold,voldtekt etc her i landet. De kan jo ikke noe for det dakkars da de har hatt en vond oppvekst. Noen har sett familie og venner bli myrdet mens andre har selv traumer etter og ha slaktet kvinner og barn. Litt action må de vel få ta med seg til norge!!! Når i yilegg et norsk fengsel gir bedre levevilkår enn hjemlandet så tvitvi;) ikke glem jens og co som synes innvandrere trenger og føle seg mer norske enn det vi selv må få lov til hehe... ja til hijab nei til lue og caps...
    eddie1, dette er vakker poesi. Utlandet er verdens største land, og det er farlig. Jeg foreslår igjen at du går og snakker med en voksen og får litt trøst.

Honkey

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    821

Nei Gubra, jeg gjør virkelig ikke det. Jeg prøver alt jeg kan å forstå hva Boffen vil fremføre, men alt jeg ser er uforstand. Enten den nå er min eller andres. Kanskje kan du opplyse meg?

Honkey
    Jeg kan jo prøve å opplyse deg, det jeg (tror) Boffen mener er at vi har nok kriminelle utskudd i befolkningen allerede om vi ikke i tillegg skal slippe inn flere. Det du betegner som en krimrate "en anelse" høyere enn befolkningen forøvrig, er tåkeprat. Du kan lese mer om det her: Betydelige forskjeller i kriminalitet blant innvandrergruppene - SSB
    I korthet ligger krimraten for "fremmedkulturelle" rundt 20-25%. For befolkningen forøvrig er den 6%. En anelse?
    Så at du blir forbanna av at dette tas opp er meg knekkende likegyldig. Mange flere blir forbanna av statistikken ovenfor.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    eddie1, dette er vakker poesi. Utlandet er verdens største land, og det er farlig. Jeg foreslår igjen at du går og snakker med en voksen og får litt trøst.

Honkey
    hehe ok!ja!slik det er!hmm! ?&$/@#

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388

Honkey
    Jeg kan jo prøve å opplyse deg, det jeg (tror) Boffen mener er at vi har nok kriminelle utskudd i befolkningen allerede om vi ikke i tillegg skal slippe inn flere. Det du betegner som en krimrate "en anelse" høyere enn befolkningen forøvrig, er tåkeprat. Du kan lese mer om det her: Betydelige forskjeller i kriminalitet blant innvandrergruppene - SSB
    I korthet ligger krimraten for "fremmedkulturelle" rundt 20-25%. For befolkningen forøvrig er den 6%. En anelse?
    Så at du blir forbanna av at dette tas opp er meg knekkende likegyldig. Mange flere blir forbanna av statistikken ovenfor.
    Tror kanskje du bør lese statistikkene litt nøyere, Gubra, hele dokumentet finnes her: http://www.ssb.no/emner/03/05/rapp_201121/rapp_201121.pdf

Nå er det selvsagt IKKE sånn at krimraten ligger på 25 - 28 % blant enkelte innvarndrergrupper; snarere er det sånn at BLANT DE STRAFFEDE, er det nasjoner som er overrepresentert når man korrigerer for antallet. Totalt ligger antallet straffede pr 1000 innbyggere heldigvis på promillenivå, og ikke på prosentnivå. Helt korrekt, jeg har vist også tidligere til at enkelte grupperinger har om lag 4 ganger så høye krimrater som urnordmenn, men det betyr altså at det er 16 promille i stedet for 4 promille som ER KRIMINELLE / DØMTE. Men ser du på antallet dømte, vil du finne at når du korrigerer for antall dømte / 1000 dømte totalt av en spesifikk nasjonalitet, da stemmer tallene.

Men jeg går ut fra at du allikevel ikke tenker å forsvare kollektiv avstraffelse som metode?

Honkey

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    821
    Litt usikker på hvem som må lese grundigere nå (ikke ironisk). I artikkelen står det i avsnitt to hvor stor prosent av befolkningen/folkegrupper som er straffedømt fra 2001-2004. Enig med deg at det blir store tall, men det står der svart på hvitt.
    Tabell 3.2 i "din" link gir lignende resultat, kanskje ikke så rart siden det er fra samme rapport......

Uansett, kollektiv straffemetode lar vi ligge, men Norge kunne muligens være nøyere på hvem vi slipper inn og samtidig ventet flere år før man innvilget statsborgerskap slik at det var mulig å sparke ut de mest råtne eplene?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Litt usikker på hvem som må lese grundigere nå (ikke ironisk). I artikkelen står det i avsnitt to hvor stor prosent av befolkningen/folkegrupper som er straffedømt fra 2001-2004. Enig med deg at det blir store tall, men det står der svart på hvitt.
    Tabell 3.2 i "din" link gir lignende resultat, kanskje ikke så rart siden det er fra samme rapport......

Uansett, kollektiv straffemetode lar vi ligge, men Norge kunne muligens være nøyere på hvem vi slipper inn og samtidig ventet flere år før man innvilget statsborgerskap slik at det var mulig å sparke ut de mest råtne eplene?
    1. Statistikk er morsomme greier. Tallene avhenger av mangt og meget, derav blant annet kjønn, alderr, utdannelsesnivå, arbeidssituasjon, bosted og mye annet. Tar man et utvalg av disse temaer jeg nevner her over, vil man kunne få tall som de nevnte i artikkelen. Men les allikvel litt nøyere, så skal du se. Nå kan det selvsagt være mindre relevant at barn under 5 år ikke straffes for noe, men som sagt statistikk er statistikk. Så av totalbefolkningen stemmer tallene mine sånn nogenlunne, selv om de har steget en del de senere år. De mest straffede i Norge er menn, arbeidsløse, lavt utdannelsesnivå, asiatisk eller afrikansk bakgrunn, mellom 20 og 44 år, og... bosatt i Agder!! Mitt poeng har i slike diskusjoner hele tiden vært at skal man først ta en gruppe, kan det vel like gjerne være de arbeidsledige, for de er i sannhet GROVT overrepresentert. Og det burde vel vise at ordtaket "lediggang er roten til alt vondt" er rett...?

2. Nei, vi kan ikke la temaet "kollektiv avstraffelse" ligge, med den argumentasjonsrekkefølgen enkelte her benytter. Glem heller ikke at Norge rent faktisk ER et jævla land å få opphold i, uansett hva du måtte tro. Igjen; se internasjonale statistikker over dette. Råtne egg ER OG BLIR enkeltpersoner, og de skal behandles som nettopp det!

Honkey

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.150
    Torget vurderinger
    1
    Glem heller ikke at Norge rent faktisk ER et jævla land å få opphold i, uansett hva du måtte tro. Igjen; se internasjonale statistikker over dette.

Ser ikke slik ut..........................................

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Et par somre til med slikt vær så er de sikkert borte igjen hele hurven.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Igjen, statistikk er spennende saker. Fra UDI:

5 290 personer fikk innvilget opphold i Norge i 2010 etter å ha søkt beskyttelse (asyl). Dette utgjorde 41 prosent av alle søknadene som UDI realitetsbehandlet. I tillegg tok vi imot 1 130 overføringsflyktninger.
    Innvilgning kommer altså ikke akkurat av seg selv.

Vedtak i realitetsbehandlede asylsaker etter etter utfalljpg.jpg

I tillegg:
    I overkant av 2 000 av de 10 100 personene som søkte asyl i Norge i 2010, var allerede registrert i et annet land i Dublin-samarbeidet før de kom til Norge. I utgangpunktet skal disse søkerne tilbake til landet de ble registrert i, for å få søknaden sin behandlet der.
    Antallet søkere varierer drastisk fra år til år, og er sterkt avhengig av den generelle politiske og økonomiske situasjonen i verden. Spesielt har situasjonen i Hellas gjort at mange søker seg videre derfra, og da er vel naturlig at Norge peker seg ut, med vår smått utrolige økonomi og stabilitet. Periodevis forsøker Norge å sette hindre i veien, dersom presset blir for stort. Bemerk at en ikke ubetydlig andel får bli med basis i internasjonalt ratifiserte avtaler om flyktningstatus. Det er en del saker Norge rett og slett ikke kan motsette seg, selv om vi prøver. Og selvsagt er % av befolkning av en viss interesse, men det betyr altså at f.eks. Frankrike tar inn veldig mange fler i antall hvert år enn Norge gjør.

Honkey

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det er vel de som søker seg videre som får avslag, siden de skal søke i landet de først ankommer.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.150
    Torget vurderinger
    1
    Et par somre til med slikt vær så er de sikkert borte igjen hele hurven.
    Hvorfor i alle dager tror du det? Så snart den lille røde er på plass så er det jo hjem på ferie……………………….

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.150
    Torget vurderinger
    1
    Og selvsagt er % av befolkning av en viss interesse, men det betyr altså at f.eks. Frankrike tar inn veldig mange fler i antall hvert år enn Norge gjør.

Om man ikke lider av tilsvarende gudekompleks som norske politikere ofte gjør når vår lille steinrøys skal redde verden er prosentandelen særs vesentlig, i tillegg er det vel ikke helt slik du fremstiller det

I følge denne tabellen ser ikke Norge ut til å være så strenge og at Frankrike tar inn såååååååååååååå mange fler stemmer vist ikke helt.

Eu 2010.jpg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Hva? Tar vi inn flere flyktinger enn Frankrike?

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.206
    Torget vurderinger
    16

Man må ha bodd i Norge i minst 7 år i løpet av de siste 10 år for å kunne få statsborgerskap. Man kan heller ikke være straffedømt (inkl. tvunget psykisk helsevern). Hvor strengt vil du ha det?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.450
    Torget vurderinger
    0
    Man må ha bodd i Norge i minst 7 år i løpet av de siste 10 år for å kunne få statsborgerskap. Man kan heller ikke være straffedømt (inkl. tvunget psykisk helsevern). Hvor strengt vil du ha det?

Tja hva med at "Statsborger" blir kun den som er født i Norge av norske foreldere. Den som er født i Norge av foreldere som ikke er norske stasborgere kan ikke bli norsk stasborger. Der den ene foreldern er norsk den andre er utenlandsk med lovlig opphold i Norge vil barn som er født i Norge kunne søke stasborgerskap i Norge ved 18 års alder, forutsatt at vedkommende ikke har begått kriminelle handlinger i Norge, stasborgerskap kan fradømmes ved utøvelse av alvorlig kriminalitet. Norske kvinner som gifter seg med menn som ikke er norsk stasborger mister sitt norske stasborgerskap. Kvinner som ikke er norske statsborgere som gifter seg med norske menn vil ikke få norsk statsborgerskap. Statsborgerskap kan ikke erhverves ut fra botid i riket. Utenlandsk satsborger som utfører ekstarordinære tjenester for Norge kan som en æresbevisning tilbys norsk stasborgeskap.

Kanskje DET var strengt nok??

Sist redigert:

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    821

1. Statistikk er morsomme greier. Tallene avhenger av mangt og meget, derav blant annet kjønn, alderr, utdannelsesnivå, arbeidssituasjon, bosted og mye annet. Tar man et utvalg av disse temaer jeg nevner her over, vil man kunne få tall som de nevnte i artikkelen. Men les allikvel litt nøyere, så skal du se. Nå kan det selvsagt være mindre relevant at barn under 5 år ikke straffes for noe, men som sagt statistikk er statistikk. Så av totalbefolkningen stemmer tallene mine sånn nogenlunne, selv om de har steget en del de senere år. De mest straffede i Norge er menn, arbeidsløse, lavt utdannelsesnivå, asiatisk eller afrikansk bakgrunn, mellom 20 og 44 år, og... bosatt i Agder!! Mitt poeng har i slike diskusjoner hele tiden vært at skal man først ta en gruppe, kan det vel like gjerne være de arbeidsledige, for de er i sannhet GROVT overrepresentert. Og det burde vel vise at ordtaket "lediggang er roten til alt vondt" er rett...?

2. Nei, vi kan ikke la temaet "kollektiv avstraffelse" ligge, med den argumentasjonsrekkefølgen enkelte her benytter. Glem heller ikke at Norge rent faktisk ER et jævla land å få opphold i, uansett hva du måtte tro. Igjen; se internasjonale statistikker over dette. Råtne egg ER OG BLIR enkeltpersoner, og de skal behandles som nettopp det!

Honkey
    1. Tabellen sier at f.eks blant kosovoalb. er iløpet av 4 år ca. 240 pr. 1000 personer straffedømt. Det må da bli 24%? Likevel påstår du at dine korrigerte tall (1,6 %) er riktigere? Det får da være grenser for korrigering.

2. Da jeg skrev "la ligge" mente jeg at det var uaktuellt å bruke, selvfølgelig. Du har en egen evne til å vrenge på det meste.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    730
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor er det så mange idioter her Unnskyld uttrykket. Som mener at religion er bare tull, roten til alt vondt og Undertrykkelse etc.
    Jeg er lei av slike korttenkte utsagn. Jeg er helt sikker på at relgionsfrie regimer fra historien ( Hitler Stalin, Lenin Nordkorea, Mao) har tatt livet av langt fler mennesker enn antal ofre i kriger, konflikter, overgrep eller annen type vold og unnertrykkelse utført av religiøse grupper eller regimer. inkludert Bush gutta.
    Hva er roten til alt vondt, jo antireligiøsisme i følge mine beregninger.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hvorfor er det så mange idioter her Unnskyld uttrykket. Som mener at religion er bare tull, roten til alt vondt og Undertrykkelse etc.
    Jeg er lei av slike korttenkte utsagn. Jeg er helt sikker på at relgionsfrie regimer fra historien ( Hitler Stalin, Lenin Nordkorea, Mao) har tatt livet av langt fler mennesker enn antal ofre i kriger, konflikter, overgrep eller annen type vold og unnertrykkelse utført av religiøse grupper eller regimer. inkludert Bush gutta.
    Hva er roten til alt vondt, jo antireligiøsisme i følge mine beregninger.
    Tradisjonell gudedyrking er ikke påkrevet for å kalle noe en religion. De statene du nevner har bare en annen form for religion der staten og store leder dyrkes tilbedes i stedet for fiktive figurer fra drømmeland. Det kan bli minst like usympatisk det. Det eneste som er påkrevet er hjernedød lydighet, autoritetstro, virkelighetsforvirring og fanatisme.

Men det er nå hakket mindre stupid å tilbe noe fra virkelighetens verden i det minste, selv om det også kan føre galt av sted.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Here we go again.

Noen innsiktsfulle amerikanere lager en amatørfilm hvor de forteller at islam er en hatefull religion.
    Muslimene svarer med å brenne og drepe. Ingen skal komme og si at de er hatefulle.

- USA-ambassadør drept i Benghazi

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Here we go again.

Noen innsiktsfulle amerikanere lager en amatørfilm hvor de forteller at islam er en hatefull religion.
    Muslimene svarer med å brenne og drepe. Ingen skal komme og si at de er hatefulle.

Reagerer at de skriver at det er pga en amatør film som hetset Mohammed, det er vel ikke tilfeldig at dette skjedde akkurat 11 år etter 11/9-2001.

Nå er det vel lov for oss i den vestlige verden og brenne ambassader og moskeer hvis vi ser en video på youtube hvor islamister truer oss.
    Det er jo tydligvis lov til å drepe noen også i samme i slengen, dette er godtatt i den muslimske verden, la det bli vanlig i vesten i også.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Here we go again.

Nok et tragisk eksempel på hva den forbannede, hjernevaskende religiøse overbevisning er i stand til å gjøre med folk. Forsåvidt er jeg av den oppfatning at man ikke nøvendigvis behøver å provosere en rabiessyk hund, men faen ta all religiøs fanatisme uansett. Feige jævler som ikke tør å la guden sin ta oppgjøret sjøl.

Honkey

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.450
    Torget vurderinger
    0
    Forsåvidt er jeg av den oppfatning at man ikke nøvendigvis behøver å provosere en rabiessyk hund,

Honkey

OI!!! Det var en krafitg salve Honken!! Jeg tenderer til å vær litt enig i deter av utsagnet, men....?

Problemet er vel at både de som laget filmen og de som står bak "reaksjonen" ønsker nettopp slike rabiate forhold med reaksjoner som er hinsides enhver fornuft. Det sitter folk på bege sider av dette gjerdet som bare venter på den verdensomspennende krigen der motparten skal utryddes i Guds/Ahllas navn!

Jeg tror denne Gud som vi deler jøder, kristne og muslimer river seg i håret over de menneskene han skapte! Vi skal ikke se bort fra at han selger oss til høystbydende som feilvare hele gjengen!!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Rabiessyk hund? Honken skulle nesten vært tekstforfatter for de som lagde den filmen. Den sammenligningen ville blitt virkningsfull...

S

Slubbert

Gjest
    Hvor ble det av Voltaire? Spiller ingen rolle hvem som laget filmen eller hvilke motiver de har, å møte ytringer med vold er barbari.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn