Rasisme?

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Antall liker
941
Sted
Oslo
Torget vurderinger
125
helt utrolig at dere diskuterer dette her..hahah.nice. jeg var jo der når det skjedde...og karen kakla og sjanglet , før han gulvet ned igjen på bakken.

Men som sagt så vet dere vedre hva som skjedde denne dagen , selv om noen av dere her er flere tusen mil fra Oslo.

Jeg sier ikke mer.LOL ;D ;D

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
NEVATON skrev:
helt utrolig at dere diskuterer dette her..hahah.nice. jeg var jo der når det skjedde...og karen kakla og sjanglet , før han gulvet ned igjen på bakken.

Men som sagt så vet dere vedre hva som skjedde denne dagen , selv om noen av dere her er flere tusen mil fra Oslo.

Hvis det er sant at du var der da det skjedde kan du jo opplyse oss andre? Som du vet har denne saken fått stor pressedekning, og jeg tviler på at du vet noe av betydning som ikke har kommet frem i media.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Tar vi turen til Sverige, vil vi se at rasismedebatten tar helt absurde vendinger.

Les denne artikkelen i Dagens Nyheter, le godt, og tenk så over hvor Sverige er på vei.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2502&a=743702

Rett utfor stupet spør du meg.

När Darabi skulle praktisera på en grundskola upptäckte lärarna att hon hade svårt att uppfatta vad barnen sade. Och när bokstaven "V" skulle läras ut till första­klassarna förstod inte lärarkandidaten orden "vik" samt "virka" i läroboken. Där någonstans gick gränsen för lärarna på denna förortskola. Det blir svårt för Darabi att lära barnen ett språk som de redan behärskar bättre än hon, antydde de. Då fick de höra från Darabi att de var rasister.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
NEVATON skrev:

Nå har det ALLTID vært noen til stede så å si hva enn det er som omskrives i pressen. Ergo har disse som har opplevd dette selv med sitt eget sanse- og tolkningsapparat, sin egen, klare oppfatning av hva som har skjedd. Betyr dette at dermed kan ingen andre diskutere det prinsipielle med og rundt situasjonen?

Honkey

skjetlein

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
0
wotg skriver tydelig at han bor i dette fargerike naboskap samt føler det på kroppen hver dag konsekvensene av dette. Wotg med fler sier de føler det eksisterer et problem, og det er vesentlig. Du har ingen rett/krav til å underminere det faktum... Tilby/foreslå løsning istedenfor for å undergrave.

Det jeg sier er at ingen skal fortelle wotg m. fler hvordan de skal føle/tenke om det de føler er et problem. Problemet er der og burde løses...

Mengele Dershowitz skrev:
OivindJ skrev:
En ganske stor andel av de som bor i Oslo har på et eller annet tidspunkt blitt tilbudt f.eks hasj av en fremmed i en park/ langs en tursti.

Trenger ikke se ut som en bruker. Om en har en alder imellom 14 og 55 så blir en fort spurt.
Jeg blir som oftest spurt om jeg har, og om jeg først blir tilbudt er det aldri i form av salg (hasj). Dessuten styrer horer unna meg. Selv i østeuropa var disse fenomenene høyst påtagelige. Jeg har nok et eller annet bomsegen, noe jeg hadde vært fornøyd med om det ikke var for snuten og tollere. Du vil ikke tro i hvilken grad snuten stigmatiserer de som ikke ser konforme ut. Seriøst. Men dette var da i høyeste grad en digresjon.

Vitnebeskrivelsene sier ingenting om truende oppførsel, du (wotg) går til og med langt på vei til å innrømme at det er antagelser du gjør utelukkende ut i fra hans hudfarge. Noe jeg finner relativt horribelt. Hvor enn høy kontakt med den virkelige verden du mener å ha.

Mvh

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Antall liker
37
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Er vi ikke alle rasister?

Er det ikke noen av oss som har sagt jævla den eller den? Uten egentlig å mene noe med det?
Jævla homo? Jævla idiot? Jævla bonde? Jævla lærer?

Jeg stemmer FRP så jeg er jo allerde stemplet som en rasist.
Men er jeg egentlig det?

NÅ fikk jo nettopp FRP stryk igjen pga invandrings politikkenen sin. Og så viser det det seg at de 3 siste regjeringer har håndhevet det som de de får stryk for.

Jeg kjenner ingen farget person. Jeg vet om en person som er homo. Ser jeg ned på disse for det? NEI.

Ta en tur til Tokyo. Der er rasisme veldig enkelt. De VET at de er bedre enn ALLE andre!!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Veldig interessant hvordan man i alt snakket om rasisme så galant overser den enorme rasismen som forekommer mellom kjønnene mange steder.

"Blant årets 8. mars-paroler i Norge fant man ingen som var rettet mot den statlige apartheiden som praktiseres i land som Iran. Verdenssamfunnets stilltiende samtykke er med på å forsterke kvinne-
fiendtlige holdninger utover grensene til de landene hvor statlig vold mot kvinner praktiseres."

"Kvinnediskriminering er et globalt fenomen som bør bekjempes globalt. Kvinnefiendtlige holdninger finnes hos oss alle i ulik grad. Det handler ikke om å kjempe mot en bestemt religion eller kultur, men å bekjempe klare menneskerettighetsbrudd."

Det er ikke tvil om at undertrykking av kvinner er et problem som glatt overgår alt hva man ellers måtte komme over av annen rasisme.

Topp Bunn