RBN's tumleplass

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    kwil skrev:
    Stiller meg også i gratulasjonskøen. :)

Som Trondmeg har jeg hatt anleding til et par lytteseanser med disse hos deg.Både med og uten neste oppgradering, som du har annosert presentasjon av :D.

Et definitivt og entydig løft i lydkvalitet hos deg. Ingen tvil om at de tidligere høyttalerene har vært en slags "flaskehals", selv om systemet presenterte noe av det mest lyttevennlige av hifilyd jeg har hørt. Ingenting stakk av der, men det var liksom noe som ikke "tok helt av". Mere om lytteinntrykk senere.

Du får legge den bedre halvdel tidlig i kveld, og fyre opp kamera igjen ;)
    Ganske bra beskrevet dette kwil. Vet ikke om den andre halvdelen er bedre, men vond å legge er hun. Har ikke tenkt å tenne på kameraet.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    HCS skrev:
    Får ta en tur til Hamar iløpet av våren. Du ahr fått deg dyre og pene ting RBN. Så nå vil jeg gjerne høre hvordan det spiller :)... Uten at jeg er redd for at det ikke skal spille bra, du har god smak har jeg erfart RBN..På tross av zummzumm... ;D
    Hallo, glemmer ikke denne zumm-zumm greia. Tenk på meg, blir påminnet hver dag. Pling på

RBN

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    RBN skrev:
    kwil skrev:
    Stiller meg også i gratulasjonskøen. :)

Som Trondmeg har jeg hatt anleding til et par lytteseanser med disse hos deg.Både med og uten neste oppgradering, som du har annosert presentasjon av :D.

Et definitivt og entydig løft i lydkvalitet hos deg. Ingen tvil om at de tidligere høyttalerene har vært en slags "flaskehals", selv om systemet presenterte noe av det mest lyttevennlige av hifilyd jeg har hørt. Ingenting stakk av der, men det var liksom noe som ikke "tok helt av". Mere om lytteinntrykk senere.

Du får legge den bedre halvdel tidlig i kveld, og fyre opp kamera igjen ;)
    Ganske bra beskrevet dette kwil. Vet ikke om den andre halvdelen er bedre, men vond å legge er hun. Har ikke tenkt å tenne på kameraet.
    Holder at du slår det PÅ , og trykker på utløserknappen. Ellers vil jo den observante leser, allerede ha spotet hva som er i vente ;)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    EiK skrev:
    Gratulere med nye høyttalere, RBN.

Utrolige flotte høyttalere som jeg har vært heldig å hørt i flere forskjellig sammenheng og desverre ikke alltid like velvellydende. Man må jobbe med saken for å få det beste ut av dem. Med det utstyret, rommet og kunnskapen du har, så er jeg sikker på at du får det til :)
    Takker for hyggelige ord og takk for sist.
    Jeg har også hørt dem under ikke helt optimale forhold. Her er det plassering og innstilling av vinkler som er viktig. I tillegg bør utstyret kunne drive dem på en skikkelig måte. Det er vel dette jeg liker. Tilpasse over tid.
    Kan du ikke sette igjen din ff og eff her i noen uker for evaluering? Du skulle fått bære det opp trappa også ;D

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    RBN skrev:
    EiK skrev:

Utrolige flotte høyttalere som jeg har vært heldig å hørt i flere forskjellig sammenheng og desverre ikke alltid like velvellydende. Man må jobbe med saken for å få det beste ut av dem. Med det utstyret, rommet og kunnskapen du har, så er jeg sikker på at du får det til :)
    Jeg har også hørt dem under ikke helt optimale forhold. Her er det plassering og innstilling av vinkler som er viktig. I tillegg bør utstyret kunne drive dem på en skikkelig måte
    Det MÅ handle om et eller annet mere ??? Har hørt både Sasha OG annen WA "skrike" så øra blør, men også spille silkemykt men fortsatt ha trøkk fart og moro. Vel, ikkemhelt på godt oppsatt Visdom nivå hva oppløsning og lyttevennlighet angår, MEN definitivt artig. Glemer ikke første demo av Sofia3 jeg, ble nærmest sjokkert av hva denne lille tassen presterte (etter ytterligere litt lytting opplevdes likevel noen kompromisser, men dog.....;))

Jeg byr inn matching som viktig ellement, også utover evnen til å drive de tilstrekkelig.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og den siste oppgraderingen er da enten :

- større Halcro
    - ny platespiller...

Plinger på jeg. Artig dette...Og unnskyld maset om to subber... ;D

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    HCS skrev:

- større Halcro
    - ny platespiller...

To bommerter HCS

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    kwil skrev:
    RBN skrev:
    EiK skrev:

Jeg har også hørt dem under ikke helt optimale forhold. Her er det plassering og innstilling av vinkler som er viktig. I tillegg bør utstyret kunne drive dem på en skikkelig måte
    Det MÅ handle om et eller annet mere ??? Har hørt både Sasha OG annen WA "skrike" så øra blør, men også spille silkemykt men fortsatt ha trøkk fart og moro. Vel, ikkemhelt på godt oppsatt Visdom nivå hva oppløsning og lyttevennlighet angår, MEN definitivt artig. Glemer ikke første demo av Sofia3 jeg, ble nærmest sjokkert av hva denne lille tassen presterte (etter ytterligere litt lytting opplevdes likevel noen kompromisser, men dog.....;))

Jeg byr inn matching som viktig ellement, også utover evnen til å drive de tilstrekkelig.
    Matching er det viktigste.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    RBN skrev:
    HCS skrev:

- større Halcro
    - ny platespiller...

To bommerter HCS
    Visste vel egentlig det...Siden størrelse er et kriterium... :)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    RBN skrev:
    HCS skrev:

- større Halcro
    - ny platespiller...

To bommerter HCS
    Ja, med ny Krell pre...............så vil jeg nok tippe at det blir noe som caster bakover til det neste ledd, så det ikke blir noe Krøll 8)

Mvh.KW

McKjell

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Antall liker
    0
    Kansje enten EVO-402E eller ett par EVO-400E.....
    RBN er jo blitt glad i tungt Amerikansk skytts ;D

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hei igjen.
    Ser det tippes på effektforsterker her.
    Tror nok Halcro blir i oppsettet. Den spiller faktisk veldig bra og føler ikke behov for å bytte den ut.

Jeg fikk en boks på posten som så litt loslitt ut. Kanskje det hjelper?

;D ;D ;D

Vedlegg

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    Hmmmmmmm.

Det var en SVÆR boks ja, hva KAN det være ???

Sub?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.195
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RBN skrev:
    Hei igjen.
    Tror nok Halcro blir i oppsettet. Den spiller faktisk veldig bra og føler ikke behov for å bytte den ut.

;D ;D ;D
    Hmmm....ikke mye loslitt det siste du har pakket ut RBN ;) så nå veit da fa... ;D

gismo

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    gismo skrev:
    RBN skrev:
    Hei igjen.

;D ;D ;D
    Sikkert noe gammalt ræl, siden du jo nostalgisk nok helst liker oldtids hifi ::)

Ny fotskammel?

Hmmm....ikke mye loslitt det siste du har pakket ut RBN ;) så nå veit da fa... ;D

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Med den kulen den lager på teppet vil jeg tippe det er noe tungt... :)

Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.072
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Brukt eske hentet på Posten, da er den vel under 25 kg antar jeg...

Tipper på katta i sekken ;D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Peter skrev:

Katte på 25 kg....Å dæven... Hørt om dempe-ROTTER, men ei utstoppa katte på 25 kg, da snakker vi... 8)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    Peter skrev:

Jeg tipper det IKKE er brukt, men kanskje noen har" lukta" litt på varene før de havnet hos deg RBN?

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Det er vel ikke så spennende egentlig men uten blir det ikke lyd.
    Noen har "luktet" på dem ja. Han heter Vidar forøvrig

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.195
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RBN skrev:
    En hel "kveil" med kabler ? ;D ;D

gismo

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    RBN skrev:
    Sikkert ingen dum kar, jeg kjenner en kolega av han viss arbeid JEG verdsetter høyt om dagen ;)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    RBN skrev:
    Ikke en hel kveil (kwil?) men det ble da noen bokser. Kabelbrenneren Vidar hadde massert de litt på forhånd
    Ikke alle, så der har du muligens fortsatt noe å hente (PS! men ikke si det til noen)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    RBN skrev:
    Ja, du ser vel lissa
    Tar jeg ikke feil, har de innlagte varmetråder også (trenger litt skjøtekabel om du skal bevege deg noe særlig, men det skal du vel ikke, fastspikra som du er i lyttestolen pt.)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.195
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hvordan gikk det med Tesla mellom alle komponenter?
    Trolig et løft over hele fjøla vil jeg tenke meg ;) Utrolig flotte kabler iallefall :)

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva skjedde med Transperant da ? Trodde det var det merket som gjaldt hos deg sammen med raymond-lissene...

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    HCS skrev:
    Hva skjedde med Transperant da ? Trodde det var det merket som gjaldt hos deg sammen med raymond-lissene...
    Vet ikke om mannen er på beina etter "kurs"dager, men jeg kan spille inn at i system testet Transparent kan gå å legge seg i dette selskapet ::) (OK! da, toppmodellene er slett ikke testet :-[, tro det ble i overkant kostbart, desuten ble bare enkeltkabler testet, ikke et fult sett)

Han dukker vel opp her inne utover kvelden, kjenner jeg`n rett og kan gi utfyllende inf.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    kwil skrev:
    HCS skrev:
    Vet ikke om mannen er på beina etter "kurs"dager, men jeg kan spille inn at i system testet Transparent kan gå å legge seg i dette selskapet ::) (OK! da, toppmodellene er slett ikke testet :-[, tro det ble i overkant kostbart, desuten ble bare enkeltkabler testet, ikke et fult sett)

Han dukker vel opp her inne utover kvelden, kjenner jeg`n rett og kan gi utfyllende inf.
    Og Oblivion gikk ut av systemet ?

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    HCS skrev:
    kwil skrev:
    HCS skrev:

Og Oblivion gikk ut av systemet ?
    RBN får komme med mere adekvate kommentarer etterhvert, men svaret er vel sånn i området: "På hue å ræva ut!"

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Interessant det som sies om Transparent Audio i og med at Dave Wilson har et meget tett forhold til Transparent og bruker meg bekjent dette merket som internwiring i sine HT. Har ikke hørt SR kabler i TESLA klassen, men tviler ikke på at dette er bra saker. Følger spent med videre på RBN's erfaringer...

mvh
    Fornøyd TA bruker :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn