RBN's tumleplass

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Ser ut til at Anunds ... eh Frode koste seg ja!

Vis vedlegget 349002

Minner om dette bildet du la ut RBN:

Vis vedlegget 349003

Du hadde lagret det som Master Classic, så "you gave it away" selv :rolleyes:

------------

Skikkelig tøff den amp'en der! Jeg bøyer meg i parykken og ønsker deg Lykke til!

Cheers!
    Takker JackX.
    Jeg skal ta med parykk lim neste gang vi møtes. Har jo enda ikke fått hørt på dine nyanskaffelser og det ergrer meg litt. Så ut som dere hadde det vanvittig trivelig ved siste anledning.
    Ser at jeg "gave it away", men ingen er så observant som du tydeligvis.
    Snakkes

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Gratulere så mye med ny amp, RBN.

Så ikke helt den komme. Trodde du var fornøyd med Halcro.

Fint hvis du skriver om forskjellene mellom de to forsterkerene etterhvert som ting har spilt seg til. Jeg ser importøren skriver noe om "søt musikalitet". Så det er vel en ledetråd..
    Takker Eik
    Jeg så heller ikke denne komme, men så er jeg rimelig ustabil og lett å vippe av pinnen.
    Jeg er/var fornøyd med Halcro og hva den er god på, det er en kjempeforsterker, men har vel ønske om en litt annen lyd signatur. PassLabs XP-30 var et steg i den retningen og Bamsen var neste. Ser for meg at kilden blir det neste, men har ingen hast kjenner jeg.
    Jeg lover å skrive litt om forskjeller etterhvert. "Søt musikalitet", den var ny....

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.625
    Sted
    Skien
    GRATTIS men ny forsterker RBN å velkommen til MAS familien :)
    Imponerende system du har som jeg gjerne en dag vil lytte til vis du har lyst på besøk :)

Mvh: Espen L

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Gratulerer med ny mastodont! ( den er vel liten sammenlignet med ting du har hatt før )
    Takk Griffenfeldt. Den gamle, som forøvrig er til salgs, var mer Star Wars mens denne er som en forvokst Brownie

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Du milde for en julegave far vartet opp med til seg selv i 2015 :cool:
    Sånn er`e å fylle 25 år ;)
    Gratulerer så meget med en rå stereoblokk i tungvektsklassen.
    Slikt liker vi å se.

Da gikk Halcroen, Krell 222 pre og halve huset som mellomlegg?
    Pyttsan :cool:
    Takker Power.
    Da ingen andre kjøper noe til meg får jeg gjøre det selv. Nå blir det ikke julegaver til familien de neste 15 åra, så der fikk de den. Det blir nok vassgraut på juleaften også.
    Halcroen står her til salgs Power. Hadde gjort seg bra mellom låvedørene dine...

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Gratulerer så mye RBN. Jeg har allerede fått æren av å lytte litt til vidunderet og det var meget interessant. Og veldig positivt! Etter alle "hår"bildene velger jeg å feire begivenheten med følgende snutt:

Og der kommer du med favorittsangen din. Du er bare misunnelig for at ingen har skrevet en sang til deg også.
    Skabbete og stolt, mitt motto

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    GRATTIS men ny forsterker RBN å velkommen til MAS familien :)
    Imponerende system du har som jeg gjerne en dag vil lytte til vis du har lyst på besøk :)

Mvh: Espen L
    Takker Espen
    Det er sant, dette blir jo en familieforøkelse i MAS familien. Var veldig ensom i Halcro familien forresten.
    Du er velkommen Espen. Litt besøks virksomhet er jo en del av denne hobbyen.

RBN

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.364
    Gleder meg til å få høre dette en dag.
    Mvh
    JMK

• Liker
    Reaksjoner: RBN

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.072
    Slikt liker vi å se.

Takker Power.
    Da ingen andre kjøper noe til meg får jeg gjøre det selv. Nå blir det ikke julegaver til familien de neste 15 åra, så der fikk de den. Det blir nok vassgraut på juleaften også.
    Halcroen står her til salgs Power. Hadde gjort seg bra mellom låvedørene dine...
    Hæhæhæhæhæ...ja, sånn går`e når`n far ikke får`e som han vil.
    Jeg antar fruen og gutta er informert om uteblivelsen av julegaver i små 15 år :rolleyes:

Halcro + stater ja ;)
    Huffameg, nå fikk jeg skrullete griller i hode RBN...sikle, sikle...mumle mumle...goullum gollum, my precious :cool:
    Kanskje jeg også skal prøve på den der 15 års reglen for at far skal ha det fint med seg selv og alle sine personligheter...rabadamtimtim...moahahahaha...

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.075
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    gratulerer med nytt sluttrinn, RBN!

En skikkelig "klædd" som vi sier østpå her :)
    Artig å høre at du vil dreie lydsignaturen noe, det var vel noe vi inne på etter vårt besøk hos deg også.
    Skal bli veldig morsomt å få høre oppsettet igjen, med både ny pre og power!

M

• Liker

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.118
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Om man kikker litt på fatet der.....så blir det nok masse søt musikk på garasjeloftet fremover...:cool:
    Fra spøk til revolver, en liten smule tilsatt sødme i lydbildet ditt gir meg gode vibber;)

gismo

Vedlegg

• Liker

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.118
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Slikt liker vi å se.

Takker Power.
    Jeg antar fruen og gutta er informert om uteblivelsen av julegaver i små 15 år :rolleyes:

Halcro + stater ja ;)
    Huffameg, nå fikk jeg skrullete griller i hode RBN...sikle, sikle...mumle mumle...goullum gollum, my precious :cool:
    Kanskje jeg også skal prøve på den der 15 års reglen for at far skal ha det fint med seg selv og alle sine personligheter...rabadamtimtim...moahahahaha...
    Er da itte noe å grunne på en gang det der da broder, fyr opp det Bayerske Mesterverket og sikt mitt på Mjøsa;);)

gismo

• Liker

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.072
    Takker Power.

Halcro + stater ja ;)
    Er da itte noe å grunne på en gang det der da broder, fyr opp det Bayerske Mesterverket og sikt mitt på Mjøsa;);)

gismo
    Helt i orden det brutter`n vist du spænderer en Halcro DM38 på meg :rolleyes:

• Liker

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.118
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takker Power.

Halcro + stater ja ;)

gismo
    :)....du får et smil, men det er itte det samma som ja..:cool:

gismo

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.072

gismo

gismo
    Uansett, så varmer et lunt smil fra deg mer enn allverdens dubbeditter Gismo :cool:
    Men en liten spøk måtte jeg få lov til å komme med.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.124
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med nyklump, RBN!
    Litt "tam" i utseendet sammenlignet med momentum, men tøff.
    Fikk litt samme vibber her som jeg fikk hos Vadseth en gang da det sto en DP A5 i racket hans. 8)

• Liker

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Grattis med nyklump, RBN!
    Litt "tam" i utseendet sammenlignet med momentum, men tøff.
    Fikk litt samme vibber her som jeg fikk hos Vadseth en gang da det sto en DP A5 i racket hans. 8)
    Takker RoDa
    Litt 70 - talls kraftkar utseende, men vi kan jo alle historien om den stygge andungen;)
    Momentum er flott, men med en innpakning som koster skjorta. Jobber selv i maskinerings og støperi bransjen og har derfor en viss formening om hva dette koster å produsere. For ikke å snakke om volumkontrollen. Med de vanlige påslagene blir dette svært dyrt ut til sluttbruker.
    D'Agostino snakker selv varmt om Power Classic og påstår han har meget lav fortjeneste på den. Det er mange og dyre komponenter under stålplatene, så det kan det nok være noe i. Det gir iallefall meg en følelse av å ha brukt pengene mer på lyd enn utseende og det er en helt grei følelse.
    Liker egentlig det råe og litt brutale utseendet. Man skal ikke alltid bedømme lyden pga utseendet.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    gratulerer med nytt sluttrinn, RBN!

En skikkelig "klædd" som vi sier østpå her :)
    Artig å høre at du vil dreie lydsignaturen noe, det var vel noe vi inne på etter vårt besøk hos deg også.
    Skal bli veldig morsomt å få høre oppsettet igjen, med både ny pre og power!

M
    Takker Sundkoien
    Ja du får høre. Jeg har hele tiden hatt et mål med de valgene jeg har gjort. Man vet vel ikke om man kommer dit, men dette er jeg veldig fornøyd med. Får se hva videre innspilling gjør med lyden......

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603

gismo

gismo
    Da har jeg hatt en alvorsprat med familien.
    De har fått klar beskjed om å låse døren hvis det dukker opp to bablende herremenn i sin beste alder som har en lettere homo erotisk oppførsel.
    Så, ring først. Da rekker jeg å sende ut familien og henge opp lærhuska.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.118
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Trur det blir full match je RBN, som den litt brutale råtassen du....henger jo dætta på greip:cool:;);)

gismo

• Liker

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.072

gismo

gismo
    Da har jeg hatt en alvorsprat med familien.
    De har fått klar beskjed om å låse døren hvis det dukker opp to bablende herremenn i sin beste alder som har en lettere homo erotisk oppførsel.
    Så, ring først. Da rekker jeg å sende ut familien og henge opp lærhuska.
    FLØRTEN! Husk "gagball", siklesmekke og DEN 9-halede katten.
    Er det mulig å få sette pompen nedpå D`Agostino blokka når den har stått på en stund? :rolleyes:

DP A5 ja RoDa, sukk!
    Det er beistet sitt det.
    Lurer på hvordan den lille klossen på 90 kg hadde spelt sammen med XP-30 hjemme hos deg RBN?

• Liker

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hei igjen
    Det står og surrer og går over garasjen hjemme. "Den store sorte" må gå seg til og det gjør den også. Har en prøvelytt på kvelden som egentlig skal vare en times tid, men det er vanskelig å rive seg løs så nå har vel nattesøvnen vært nede på 4 timer de siste nettene. Godt med helg snart.
    Legger ut en låt under som senker pulsen godt i de sene nattetimer (ellers også forresten). Hamars egen Rolf Jacobsen står for teksten og Ingvild Koksvik synger og formidler så man blir varm om hjerterota. Ståpels musikk på roterommet

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Jeg er klar. Serverer gjerne Lambchop med nogo attåt.
    Du må bare ta med noe eget også.
    Velkommen.

RBN

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.577
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig mottakelse igår kveld RBN.:)

GOD kaffe, boller og musikk.

Da jeg denne gangen var alene gjest, fikk jeg sitte i SweetSpot hele kvelden.
    Anledningen var først og fremst den nye gullklumpen i oppsettet.
    En D`Augustino¨MASTER CLASSIC effektforsterker.
    CIMG5839.jpg

Det er ei stund siden jeg hørte dette fantastiske anlegget, men utvilsomt er det nå kommet inn et nytt apparat som drar lyden i en retning som jeg synes er god.
    I fht den meget habile Halcroforsterkeren som har tjent sin herre meget vel de siste åra, får vi her noe litt annet.
    Master Classic tilfører (enda) mer kjøtt på benet. Det er en fyldigere og varmere bunnklang samtidig som lydbildet er tydelig meislet uten utflytende tendenser av noe slag. Raffinementet er forbløffende fra en såpass stor og kraftig sak.
    Og utfra hvordan jeg husker (tror jeg husker:rolleyes:) merker man betydelig forskjell mht headroom.
    Her er det bare å dra på, -og dra på... Lydbildet sprekker aldri opp. Det var et ØS og et pådrag uten like!!!;););)

Vi spilte ganske mye forskjellig musikk, men aller morsomst var det med liveinnspillinger og storband/blåserekker synes jeg.
    Consolers of The Lonely med The Raconteurs var også temmelig heftig. Det var så nære som mulig å oppleve Jack White & Co på gutterommet- LIVE.
    Jeg kjente igjen gleden ved rockeøset fra anlegget som jeg hadde i 17 års alderen. Nå skal det dessverre litt mer til for å vekke samme entusiasme som dengang, men i går satt den i sikringsboksen som det heter.

Sist redigert:

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Heisan Blues
    Herregud du er tidlig oppe på en lørdag. Her sitter jeg og venter. Hockey trening
    image.jpg

Takk for i går. Bollefest er påkrevd for små gutter. Du lurte jo med noen smultringer også??????
    Takker for fine ord og så fint at du syntes dette var så bra. Ble tydeligvis ikke helt skivebom. Er enig i det du skriver og live album har blitt en nytelse med smil om munnen.
    Forsterkeren har fått ca 80 timer bank, men har allerede gått seg til mye. Skal bli spennende å se hvordan lyden blir til slutt.
    Du er selvsagt velkommen da den er i mål Blues. I mellomtiden må jeg få tatt en tur opp til deg.
    Takk for besøket

RBN

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Det er litt skummelt hvor god lyd det er på garasjeloftet nå, men ikke si det til innehaveren da han lett blir høy på pæra..... Mitt inntrykk er at man mye lettere blir engasjert av musikken slik det spiller nå og det er et veldig godt tegn.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.072
    Knallmoro å lese at det sitter som ei kule oppe hos deg nå RBN :cool:
    Jeg gleder meg virkelig til å høre hva Pass Labs XP-30 og MAS D`Augostino Stereo Classic har gjort for lydgjengivelsen hjemme hos deg.

Ad kjøp av Halcro DM38 med sine potente 360w i 4 ohm kan jeg opplyse deg om at min DPA 6.4 yter 250w i 8 ohm, 500w i 4ohm og 1000w i 2 ohm om nødvendig. Det er potent kraftkar som akkurat som din Stereo Classic er befriende fri for bling.
    Penga er brukt inn i boksen, og den har baller av stål :cool:
    Så jeg har så jeg klarer meg en stund til.

KOS DEG i lydhulen din ;)
    Snart må vel Bladelius sleden få marsjordre?
    Hva med TAD 1000, og en hårete vinylrigg?

Sist redigert:
    • Liker

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.118
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det er litt skummelt hvor god lyd det er på garasjeloftet nå, men ikke si det til innehaveren da han lett blir høy på pæra..... Mitt inntrykk er at man mye lettere blir engasjert av musikken slik det spiller nå og det er et veldig godt tegn.
    Godt innspill Trond, best å la være, eller blir det så "slitsomt"...:cool::cool:;)
    Det andre du nevner trur jeg helt og fast på:)

gismo

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Heisan
    Hadde et lite besøk her i dag også og nå er han på julebord for å knekke de siste små grå
    image.jpg

Veldig mange flintiser innom forresten

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Denne har jo blitt dritskummel

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Godt innspill Trond, best å la være, eller blir det så "slitsomt"...:cool::cool:;)
    Det andre du nevner trur jeg helt og fast på:)

gismo
    Høy på pæra er jo bare en smaksforsterker

Slitsom? Jeg?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn