Politiet: Polestar 2 tok fyr under lading utenfor bolig i Oslo
Ifølge Polestar var det bare snakk om røykutvikling.
www.elbil24.no
Jeg jore en feil. Trode jeg hade påste det i teslatråen. Derfår la je det ut ijen BekklagerHvorfor slette et innlegg du la inn tidligere idag for så å opprette et identisk?
Det var kjøleveske som brukes ifm kjøling av batteriet som kokte og dannet damp, mao ingen brann. Litt underlig at naboen påsto å ha sett knister...Polestar avviser at elbil tok fyr under lading i Oslo
En elbil av merket Polestar tok fyr da den sto til lading utenfor et bolighus i Oslo lørdag kveld, ifølge politiet. Selskapet avviser at det var snakk om brann.www.abcnyheter.no
Og min 2016 520dA går også på ca.0,5 som blir ca 60øre km.Mer enn min 220d som bruker 0,5 på mila til 13 kr literen stort sett.
Ikke når man bruker bilen til lange turer. Da er de en nødvendighet. Hvis du stort sett bruker bilen til langturer og går/tar kollektivtransport lokalt er det ikke veldig mye å spare på drivstoff ved å kjøre elektrisk. Du starter selvfølgelig med fullt batteri som er ladet billig hjemme, men så må du "etterfylle" med jevne mellomrom på hurtigladere. Totalt sett blir det nok litt billigere enn bensin/diesel grunnet hjemmeladingen før du starter.Må man basere seg på bruk av hurtigladere så forverres elbil-regnestykket seg. Igjen er Tesla her i særklasse best. Det beste er så klart å ha et kjøremønster som tilsier hjemmelading til 15 øre pr kw. (+ nettleie)
Hurtigladere er og blir en nødløsning.
-BB-
Tesla er igjen unntaket hvor hurtiglading på egne stasjoner ligger godt under prisen en vil ha for drivstoff til en moderne ekvivalent bil med forbrenningsmotor.Ikke når man bruker bilen til lange turer. Da er de en nødvendighet. Hvis du stort sett bruker bilen til langturer og går/tar kollektivtransport lokalt er det ikke veldig mye å spare på drivstoff ved å kjøre elektrisk. Du starter selvfølgelig med fullt batteri som er ladet billig hjemme, men så må du "etterfylle" med jevne mellomrom på hurtigladere. Totalt sett blir det nok litt billigere enn bensin/diesel grunnet hjemmeladingen før du starter.
Han rakker vel egentlig ikke ned på bilen.Forstår ikke helt greia med å rakke ned på nær sagt alt sammen. Det er vel ingen utenom livets harde skole gjengen som tror at alt av elektriske biler er reinspikka søppel?
Har hatt vår id3 i en uke og jeg er kjempefornøyd. Den fremstår som solid, ganske stor, er god å sitte i og en drøm å kjøre.Fler "testpiloter"....
Det politiske håndtverket til MDG er virkelig på et lavmål vi ikke har sett sidestykke til.Bompengehopp i Oslo, men bare for elbiler
Sammenbruddet i Oslopakke 3-forhandlingene gjør at bompengehoppet for fossilbiler er avlyst. Takstene for elbiler øker derimot med inntil det dobbelte fra nyttår.www.nrk.no