Bil, båt og motorsykkel Real Elbil Stories

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    4.682
    Vi diskuterte jo litt (el"suv") i elbilråden for litt tilbake. Mercedes-hva-den-nå-heter har hele 13 cm bakkeklaring. Min TMS har mer enn det. Jeg har aldri hatt "SUV" og skal trolig aldri ha det selv om Tesla Y på papiret kan være interessant. Det er vel en crossover, men det er jo det samme som SUV i Norge. Lånte Landcruiseren til svigers for mange år siden, det var gøy. Det hadde snødd noe jævlig i Oslo sentrum og folk spadde og styrte for å komme seg ut gjennom brøytekantene. Jeg kjørte bare rett gjennom. Men den hadde både differensialsperre og lavserie og oppførte seg som en lukseriøs traktor på landeveien. Men den kunne i det miste faktis brukes utenfor ordinær asfaltert vei.

Svullo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    329
    Sted
    vest
    Tom den photoshoppa 2+2 er penere en desse nye ipace og den andre. Trist og kjøpe jagg i desse dage å oppdage att dom ligner på en Mazsda suv

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.244
    Otare: OK, da kontrer jeg med en elbil som aldri burde vært godkjent fra designstudioet: BMW I3 ser ut som om den er designet av en rusa femåring...:( En blå Leaf er sexy kontra den, og Nissan har vist seg holdbare og. Materialvalg i I3 er jo greit, da, men langt fra det man har kommet til å forvente fra BMW over tid. Det skal sies at BMWs fineste bil aldri har vært- og aldri blir- en BMW heller....Den har tvertimot ofte et stilisert Union Jack på taket, ett på bakluka og ett på hver side i forskjermene. 3 guesses...Tilogmed elbilen ser bra ut i DEN drakten. BMC Racing Green og Cream på taket...Det er bybil ,det...sammen med de to PSAene C1 og 108..

Sist redigert:

otare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    2.957
    Sted
    Trondheim
    i3 er jo flott. Den prøver å være annerledes, og greier det på en flott måte.

Og jeg er enig i av E-type 2+2 ikke er spesielt lekker. I 2-seter kabriolet er E-type noe av det flotteste som finnes. 2+2 utgaven er et misfoster.

otare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    2.957
    Sted
    Trondheim
    Tom den photoshoppa 2+2 er penere en desse nye ipace og den andre. Trist og kjøpe jagg i desse dage å oppdage att dom ligner på en Mazsda suv
    Den er faktisk ikke Photoshoppa. Den ser så ille ut (E-type 2+2)
    1602883711089.png

Her er problemet det motsatte av I-Pace - Vinduene er for store i forhold til karosseriet. Og så blir det en stygg "bule" over bakakselen for å få plass til baksetene.

Men - nok OT.
    I-Pace er stygg, I3 er pen!!

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    330
    Torget vurderinger
    3
    Syntes ikke I-Pace er stygg siden jeg har en men at det er finere biler der ute er det ikke tvil om. Men klart best i sort
    1602914625846.png 1602914639232.png 1602914655981.png 1602914671193.png 1602914683002.png

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    740
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Tydelig at smaken er som baken, men her kan man diskutere slikt - ikke på Tesla Forum :)

Sist redigert:

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    330
    Torget vurderinger
    3
    Ja alternativene var Tesla 3, Kona og Kia E-Niro så da kommer I-Pace bra ut i mine øyne :) Audi E-Tron er mye finere men for dyr i denne omgang. Det viktigste er at den er herlig å kjøre frem og tilbake til Tønsberg/Stavanger.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    735
    Torget vurderinger
    4
    Med denne ukens oppdatering av Tesla 3 så er det nok flaks at du ikke kjøpte bilen like før oppdatering.

Det er jo ingen ublu innstegspris på i-Pace nå.

Voff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    1.865
    Torget vurderinger
    1
    Kun stygge biler er best i sort. Da vises de nemlig ikke så godt.....

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    948
    Sted
    Bygda med en halvdau flyplass
    Ja alternativene var Tesla 3, Kona og Kia E-Niro så da kommer I-Pace bra ut i mine øyne :) Audi E-Tron er mye finere men for dyr i denne omgang. Det viktigste er at den er herlig å kjøre frem og tilbake til Tønsberg/Stavanger.
    I-Pace er helt klart den peneste av de tre førstnevnte. E-Tron er flott!

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    3.257
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det minst overraskende er at elbilforeningen lever i skyene.

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.244
    Blir jo veldig spennende å følge med hos bilopphuggeriene de neste ti år. Regner med at Teslaer og iMIEVs snart kan begynne å stille seg i kø der. Samt de Peugeot 106 Electriques som er igjen..

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    735
    Torget vurderinger
    4
    Blir jo veldig spennende å følge med hos bilopphuggeriene de neste ti år. Regner med at Teslaer og iMIEVs snart kan begynne å stille seg i kø der. Samt de Peugeot 106 Electriques som er igjen..
    Snart innenfor budsjettet?

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.244
    Anonym: Jeg vurderer altså ikke elbil selv...se innlegg herover..

RuneRaskeReven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.08.2014
    Antall liker
    1.163
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Audi_e-tron_S_2020-01.jpg MERCEDES-BENZ-CLASSE-C-00.jpg

Med E-Tron og EQC så har vi endelig kvalitetsbiler fra Tyskland å velge mellom - et svært godt alternativ for de av oss som ikke er spesielt begeistret for amerikansk håndtverk. Spesielt E-Tron og EQC ser bra ut på hver sin måte - der E-Tron sannsynligvis tar seg best ut i utseende - mens Mercedes har bedre komfort, støydemping innvantar og kjøreegenskaper (og er litt bedre på rekkevidde).

I-Pace er virkelig ikke pen - men den har best kjøreglede/egenskaper av de 3. Det hadde vært morsomt å eie en Jaguar - og ikke minst med tanke på best kjøreglede - men bilen ser ikke ut etter min mening.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    735
    Torget vurderinger
    4
    EQC vinner neppe noen skjønnhetskonkurranse men jeg ser at den er midt i blinken for gamle gubber.

otare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    2.957
    Sted
    Trondheim
    Audien er penere enn Mercedesen i mine øyne. Jeg synes ingen av dem er spesielt pene, men jeg liker ikke SUVer i utgangspunktet.

RuneRaskeReven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.08.2014
    Antall liker
    1.163
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Audien er penere enn Mercedesen i mine øyne. Jeg synes ingen av dem er spesielt pene, men jeg liker ikke SUVer i utgangspunktet.
    Jeg synes faktisk e-tronen er veldig fin - og spesielt til å være en Audi (etter min smak). EQCen føles uvant - den er både stygg men også original - den vokser på deg - så er det en fordel at det er mindre av den på veiene (man blir ikke lei å se på den).

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn