Forsterkere rec out/ pre out

rust83

Medlem
Ble medlem
12.12.2015
Antall liker
0
Sted
sogndal
Jeg trenger litt hjelp.... kan man bruke rec-out eller subwoofer out-som pre out? Håper noen vil hjele meg.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.759
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
du kan bruke rec-out dersom du har en ekstern preamp som tar seg av volumkobtroll.
ikke koble rec-out rett i effekttrinn.
sub-out har ofte en begrenset båndbredde, vet ikke hvordan det er på din enhet.
(synes forresten det burde være vanlig kutyme å oppgi navn/modellbetegnelse på komponentene det er snakk om når man ber om hjelp/råd).

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Antall liker
339
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg trenger litt hjelp.... kan man bruke rec-out eller subwoofer out-som pre out? Håper noen vil hjele meg.
Problemet med Rec out er at den forbigår volumkontrollen, og dermed slipper gjennom signalet på maks lydnivå... Den utgangen er Rec out i en temmelig bokstavelig forstand - dersom man koblet på en kassettspiller så hadde man jo ikke ønsket at volumkontrollen skulle påvirke opptaket. Den fungerer også utmerket for å koble til hodetelefonforsterker, da disse krever høyt inngangsnivå og har egen nivåregulering.

Subwoofer out er nivåregulert, men det spørs om den viderefører hele frekvensspekteret.

rust83

Medlem
Ble medlem
12.12.2015
Antall liker
0
Sted
sogndal
du kan bruke rec-out dersom du har en ekstern preamp som tar seg av volumkobtroll.
ikke koble rec-out rett i effekttrinn.
sub-out har ofte en begrenset båndbredde, vet ikke hvordan det er på din enhet.
(synes forresten det burde være vanlig kutyme å oppgi navn/modellbetegnelse på komponentene det er snakk om når man ber om hjelp/råd).

rust83

Medlem
Ble medlem
12.12.2015
Antall liker
0
Sted
sogndal
Til Rama. Jeg kunne godt ha skrevet navn eller modell. Problemet er at jeg har en forsterker som trenger forforsterker. jeg har ikke forforsterker og leter rundt på nettet. Jeg har desverre ikke peiling på disse greiene, så jeg må spørre for å klare å finne en forsterker. Jeg fannt en forsterker der forhandler skriver slik: Pre out : Rec-out, subwoofer-out (mono). Siden jeg ikke har peiling blir jeg da usikker. Ellers takker jeg for dit svar

Topp Bunn