lille hiawata
Hi-Fi freak
Hev kjøpet.
Ja, jeg tenkte tanken og det hadde i grunn vært det beste, men jeg har så vidt jeg kjenner til ikke krav på det når jeg først oppdaget det etter over en mnd(tenker da på at den kutter).Tror jeg ville vurdert å heve kjøpet med de feilene. Ikke minst med tanke på videresalg senere. Men det er meg.
Er ikke NAD kjent for å ha en slik sikkerhetsmekanisme som skal forhindre skade på utstyret?Jeg tenkte også dette med at den ikke leverer nok strøm og det er i og for seg greit, men skulle jeg ikke da bare opplevd forvrengning? Ikke at den kutter lyden totalt?
De har vel noe som heter "soft clipping", men aldri hørt om at den funksjonen skal kutte all lyd.Er ikke NAD kjent for å ha en slik sikkerhetsmekanisme som skal forhindre skade på utstyret?
Klasse D opererer gjerne litt "annerledes", i form av at de gjerne har begrensninger på strømmen. Men det virker til at trådstarter tømmer den for strøm ja..Noen andre må gjerne korrigere meg, men det aner meg at forsterkeren går tom for strøm ved høyt volum, rett og slett. Spesifikasjonene viser at den yter 2x80 W ved 8 ohm OG 4 ohm. Skulle den vært såkalt strømsterk, burde det stått 2x80 W i 8 ohm og f.eks. 2x120 W i 4 ohm, så når du drar på og musikken har mye bass, trekker høyttalerne mer strøm enn forsterkeren klarer å gi.
Den overstyrer ikke andre innganger, kun min telefon. Altså mister jeg lyden på min telefon fordi den er koblet til forsterkeren, selv om noen andre ser på TV og har via optisk lydinngang.Thogew: Det kan høres ut som at forsterkeren prøver å beskytte seg selv. Altså er høyttalerne dine egentlig for store. Og Bluetooth vil nesten alltid- uansett forsterker- overstyre andre innganger. For å sikre at stabiliteten i forbindelsen holder. Fjenkontroller brukes oftest om hverandre til flere setups, så det som kan være feilmerking hos deg, er gjerne korrekt merking til en annen modell fra samme merke.
Hvor høyt spilte du på forsterkeren da? Når jeg har den visende i dB (det er også mulig å velge %), så er jeg maks på -20 til -15dB. Over dette så trår forvrengning til og kraftreservene tar slutt i ampen så høyttalerne ikke har kontroll lengre. Du er mest sannsynlig over 105dB med de høyttalerne du har ihvertfall, så da spilles det jo ganske høyt..Lydmessig er jeg fortsatt veldig fornøyd, men det er noen ting med denne som gjør det vanskelig å anbefale den om noen andre skulle spørre.
Hvis jeg skrur opp godt på låter med mye bass kutter lyden uten videre. Må da dempe lyden langt ned før den så kommer tilbake.
Jeg har også koblet den til Bluetooth på telefonen og hver gang forsterker skrus på kobler den automatisk til, uavhengig om jeg har valgt bluetooth som kilde. Betyr ikke noe lydmessig, men litt irriterende når det er flere i huset som benytter den.
Det er også feilmerking på fjernkontrollen, så for å velge Bluetooth må jeg trykke et annet kildevalg. Fikk bare til svar av Hifiklubben at sånn var det på den de hadde i butikken også.
Da spiller jeg høyt. har ikke sett i dB. Selv om jeg spiller høyt er det ikke mye forvrengning når lyden plutselig kutter.Hvor høyt spilte du på forsterkeren da? Når jeg har den visende i dB (det er også mulig å velge %), så er jeg maks på -20 til -15dB. Over dette så trår forvrengning til og kraftreservene tar slutt i ampen så høyttalerne ikke har kontroll lengre. Du er mest sannsynlig over 105dB med de høyttalerne du har ihvertfall, så da spilles det jo ganske høyt..
Ja, jeg tenkte tanken og det hadde i grunn vært det beste, men jeg har så vidt jeg kjenner til ikke krav på det når jeg først oppdaget det etter over en mnd(tenker da på at den kutter).
Jeg tenkte også dette med at den ikke leverer nok strøm og det er i og for seg greit, men skulle jeg ikke da bare opplevd forvrengning? Ikke at den kutter lyden totalt?
Det er jo det som er litt "ulempen" med klasse D, det er såpass lav forvrengning som er uvant og gjør at man bare skrur opp uten å vite hvor høyt det faktisk er.Da spiller jeg høyt. har ikke sett i dB. Selv om jeg spiller høyt er det ikke mye forvrengning når lyden plutselig kutter.
Tror jeg hadde forsøkt å heve kjøpet uansett, jeg. Det er vel både garanti og reklamasjonsrett, og som det sies har HFK åpent kjøp også. Finn noe som funker til ditt bruk isteden.Ja, jeg tenkte tanken og det hadde i grunn vært det beste, men jeg har så vidt jeg kjenner til ikke krav på det når jeg først oppdaget det etter over en mnd(tenker da på at den kutter).
Jeg tenkte også dette med at den ikke leverer nok strøm og det er i og for seg greit, men skulle jeg ikke da bare opplevd forvrengning? Ikke at den kutter lyden totalt?
Høyttalerne er oppgitt til 88 dB/m/W, antakelig i 8 ohm. Høyttalerne dipper ned til 4 ohm, så ved 106 dB skal den da trenge 128 W (stemmer det?).Hvor høyt spilte du på forsterkeren da? Når jeg har den visende i dB (det er også mulig å velge %), så er jeg maks på -20 til -15dB. Over dette så trår forvrengning til og kraftreservene tar slutt i ampen så høyttalerne ikke har kontroll lengre. Du er mest sannsynlig over 105dB med de høyttalerne du har ihvertfall, så da spilles det jo ganske høyt..
Trodde høyttalerne var 87dB/W. Ved 88dB/W så er det 106dB på 64W og 109dB på 128W. Tipper høyttalerne er 4dB, men akkurat det skal ikke være så veldig vanskelig last. Mine er oppgitt til 4dB og dipper ned til irundt 2,8 Ohm og jeg brukte en C368 på de uten noen form for problemer i noen år, men de er oppgitt til 90dB/W.Høyttalerne er oppgitt til 88 dB/m/W, antakelig i 8 ohm. Høyttalerne dipper ned til 4 ohm, så ved 106 dB skal den da trenge 128 W (stemmer det?).
Bare tenkte at hvis vi tok utgangspunkt i 4 ohm siden høyttaleren går ned til det, så blir vel da sensitiviteten på 85 dB/m/W, og at du trenger 128 W ved 106 dB. Men det blir kanskje feil å tenke sånn?Trodde høyttalerne var 87dB/W. Ved 88dB/W så er det 106dB på 64W og 109dB på 128W. Tipper høyttalerne er 4dB, men akkurat det skal ikke være så veldig vanskelig last. Mine er oppgitt til 4dB og dipper ned til irundt 2,8 Ohm og jeg brukte en C368 på de uten noen form for problemer i noen år, men de er oppgitt til 90dB/W.