Rega mc phona stage

Cminor

Medlem
Ble medlem
18.06.2008
Innlegg
22
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Hei,eg har ein rega p5 med grovetracer subplatter,psu,kvit drivreim og ein ortofon rondo blue.Med høsten nært foreståande kjem oppgraderingslysta.Eg har per no eit rega mc riaa trinn og mit spørsmål til folket på sentralen er som følger.Kor har eg mest og hente,nytt riaa trinn eller ein ortofon bronze?Og kor bra er egentleg rega sine phono trinn?
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Rega sin Fono MC er en helt grei sak til prisen (3K) Det er en dedikert MC RIAA, så ressursene har blitt lagt på riktig sted i RIAA til de som bruker kun MC pickuper. Skal du ha en oppgradering som gir endel igjen vil jeg foreslå siste ASR Mini v03 hos Stereofil.

Er det Ortofon Rondo Bronze du mener er den veldig god. Brukte den selv på en P5 og det er en flott kombinasjon. Oppløst, litt varm med en herlig flyt i musikken. Blue er også god, men litt mindre oppløst i toppen pga nål-slippingen. Husk at armen må heves ca 4mm med de fleste Ortofon pickuper i den klassen.

En annen ting som kan vurderes er Ortofon sin 2M Black MM pickup koblet til deres Brio-r RIAA. Fantastisk god RIAA i den lille tassen :)
 

Cminor

Medlem
Ble medlem
18.06.2008
Innlegg
22
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Hei og takk for kjapt svar:)Er verkleg den innebygde riaa i brio r så bra?Følest liksom som eit steg tilbake og gå tilbake til MM no.Men på den andre sida får jo ortofon 2 M Black fantastisk gode kritikkar.Nokon som har brio R med 2M Black og ein p5 som kan gi innputt?
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Hei og takk for kjapt svar:)Er verkleg den innebygde riaa i brio r så bra?Følest liksom som eit steg tilbake og gå tilbake til MM no.Men på den andre sida får jo ortofon 2 M Black fantastisk gode kritikkar.Nokon som har brio R med 2M Black og ein p5 som kan gi innputt?
Eneste sammenlignings grunnlag jeg har med Brio-r er Cambridge sin 640p. Brio-r er endel bedre imo. Mere fylde og kropp og fint med gain. 640p ble solgt raskt etter Brio-r kom inn i anlegg 2.
Hadde en 2M Black en kort periode på lån og den fungerte fint med Brio-r. Bruker nå en Clearaudio Maestro MM, som er endel mere kostbar og jeg kunne garantert hentet litt mere på å gå opp på RIAA delen, men føler pr i dag ingen savn da det spiller svært pent sammen.
Det er klart at noe mere oppløsning er det å hente med en betraktelig dyrere RIAA, men det hadde ikke overasket meg om Brio-r holder følge med opp ganske langt i prisklassene (3-4k?). Kanskje lengre opp på ren musikalitet.
 
Sist redigert:
Topp Bunn