Rega P25

tartom

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
0
Jeg har anskaffet meg en Rega P25 med RB600 arm og Super elyss pick up. Dette er videre koblet mot Rega Fono MM. Det som ikke skjønner er at når jeg spiller blir det forvrengning i diskant og mellomtone. Har ikke prøvd å justere på armen, men det kan vel ikke ha noe med vekta å gjøre? Er det noen som har vært borti dette?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er plenty muligheter for hvor feilen kan være. Du kan jo begynne med å sjekke basic'en; stifttrykk, antiskating, vater etc. Kanskje er pu'en utslitt også. Eller skadet. Går ut ifra at det gjelder kun LP, og også at det høres på flere enn en LP.

Mvh Vidar P

tartom

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
0
Jeg har de samme problemmene på div. LP den er også i vater. Har nå også prøvd å justere på armen men den blir ikke bedre kun værre.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har du satt Rega's anbefalt stifttrykk? Jeg vet ikke hva du mener med "justere på armen", men det er ikke så mye annet enn stifttrykk å justere på en RB600 med en trepunkts montert SuperElys. Antiskating er neppe synderen uansett hvor borti staur og vegger den er justert; men du skal jo sette den til en verdi i samsvar med stifttrykket helst da.

Om tilkoblingene er greie, riaa'en virker som den skal, arma ikke er ødelagt, og pu'en er rett montert og har rett trykk, så er vel pu'en ødelagt da.

Mvh Vidar P

tartom

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
0
Jeg har justert vekta etter 1.75 g slik det står, men da bare vrenger det, har den nå på 1.40 g og da er den neste ok, men vrenger litt og etterhvert inn i første spor + da resten av spora blir den mye være.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Gitt mine overstående forutsetninger; spar platene dine; prøv en "frisk" pu. Beg, borrow or steal; bedre enn å ødelegge platene med en ødelagt pu.

Mvh Vidar P

tartom

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
0
Takk for hjelpen, har pratet med en kamerat som sier det samme om pu, men den skal kun ha gått 50 timer!

H/Tom

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Et enkelt spørsmål:
Har du balansert armen før du stilte inn stifttrykket?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
tartom skrev:
Takk for hjelpen, har pratet med en kamerat som sier det samme om pu, men den skal kun ha gått 50 timer!

H/Tom
Jeg skulle ha klart å ødelegge en pu på 5 minutter eller mindre jeg, det er fullt mulig. Det er tydeligvis ikke spilletiden som har tatt knekken på den da. Men frisk virker dog ikke allikevel. Sorry :)

Trond Kjetil; godt poeng... nesten som å glemme å ta med bilnøkkelen og lure på hvorfor bilen ikke vil starte; jeg forutsatte virkelig at 1.75g faktisk var stifttrykket.

Mvh Vidar P

tartom

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
0
Armen er balansert, stiftvekten er best på 1,4 g stiller jeg opp til 1,5 g eller ned til 1,3 g blir helt feil.

Topp Bunn