|
Hva mener du med "bare å sette den rett på"?Har fått låne en AT33EV av en kamerat og lurer på om det bare er å sette den rett på?...
Se svar fra Gunnar Brekke, med tillegg av det Auditor er inne på mht spacer.Har fått låne en AT33EV av en kamerat og lurer på om det bare er å sette den rett på?...
Nei, det stemmer ikke.
Det du "glemmer" her er at VTA kán justeres/tilpasses på en Rega arm - i form av shimming, slik jeg skriver i innlegg #11Jeg har ikke testet noen av disse selv på Rega uten VTA, så jeg har ingen fasit her. Jeg bare drar bare i gang litt faglig debatt.![]()
Bra kombo? Fungerer dette? Må jeg gjøre annet av innstillinger osv enn annet å kun bytte PU? Ønsker godt nytt år til alle & er ordentlig takknemlig for skikkelige og gode svar!...
Mvh
Dag Kjetil
Poenget går vel heller i retning av hvordan kan du vite dette uten å ha forsøkt andre instillinger?Jeg har da hatt fine nåler på Rega. Kontrapunkt h hadde fineline med 8/40um, ikke så mye grovere enn 2M med Shibata og 6/50um. Shims til fornuftig høyde, litt hensyn med VTF, og du er greit i mål med SRA og utnyttelse av nåla.
Jeg prøvde da tynnere og tykkere shims, og varierte VTF (som påvirker VTA/SRA mer enn de fleste tror, selv innenfor det anbefalte VTF-området til pickupprodusentene). Og jeg har hatt samme pickup på VPI JMW9Sig med trinnløst justerbar armbasehøyde uten at jeg fikk noen VTA/SRA-relaterte a-haopplevelser.Poenget går vel heller i retning av hvordan kan du vite dette uten å ha forsøkt andre instillinger?Jeg har da hatt fine nåler på Rega. Kontrapunkt h hadde fineline med 8/40um, ikke så mye grovere enn 2M med Shibata og 6/50um. Shims til fornuftig høyde, litt hensyn med VTF, og du er greit i mål med SRA og utnyttelse av nåla.
Det kan fort gi større utslag enn justering av armhøyde opp/ned med en mm eller to.. og varierte VTF (som påvirker VTA/SRA mer enn de fleste tror, selv innenfor det anbefalte VTF-området til pickupprodusentene).
Jojo, men din mening er ikke nødvendigvis korrekt ca.Arm parallell og nøyaktig på anbefalt VTF er det som gjelder, imo.
Jojo, men din mening er ikke nødvendigvis korrekt ca.Arm parallell og nøyaktig på anbefalt VTF er det som gjelder, imo.
Ikke værre med meg enn at jeg justerer etter ørene, cirka.Så bra som det låter her, så er mine omtrentligheter ganske greie. Så kan jo du justere VTA etter tykkelsen på LPer om du vil![]()
Umiddelbart vil jeg tro at konsekvens av endringen er uavhengig av av arm.@Sst:
Og hvor mye forskjell i SRA utgjør feks 1 mm i VTA på en Rega arm?
@Sst:
Derfor jeg skrev arm var pga armenske lengde.Umiddelbart vil jeg tro at konsekvens av endringen er uavhengig av av arm.@Sst: