Hehe ja hva skal man si. Gammel uvane for meg kanskje å kalle det for en lp spiller.Her er en helt egen tråd om emnet: http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/88209-det-heter-ikke.html
Jeg backer den påstandenI Hi-Fi klubben forholder man seg til fakta ?????? Men når det er sagt så har jeg vel vært innom å hatt dei fleste merker. Aldri vært borti noe behov for særlig lengre en 20-30 timer med innspilling på slike komponent. Høytalere dog, skal man regne med litt innspilling. Så derfor er dette nytt for meg. Har du noe som backer denne påstanden din? Sier rega dette sjøl?Poss: Fem hundre er ingenting..Bladeliusforsterkerne mine trenger tusen. To hundre, så vil du begynne å høre hva du har i vente. Trodde du lærte sånt hos Klubben..
Hørtes litt mye ut ja. Man vet ikke alt selv om man har jobbet med hifi for å si det slik.Jeg backer den påstandenI Hi-Fi klubben forholder man seg til fakta ������ Men når det er sagt så har jeg vel vært innom å hatt dei fleste merker. Aldri vært borti noe behov for særlig lengre en 20-30 timer med innspilling på slike komponent. Høytalere dog, skal man regne med litt innspilling. Så derfor er dette nytt for meg. Har du noe som backer denne påstanden din? Sier rega dette sjøl?Poss: Fem hundre er ingenting..Bladeliusforsterkerne mine trenger tusen. To hundre, så vil du begynne å høre hva du har i vente. Trodde du lærte sånt hos Klubben..
Spurte en gang på Stavanger Hificenter om hvor lenge de mente ting burde spilles inn, "tusen timer er ikke feil" fikk jeg til svar.
Var veldig kompetente folk der, "ikkje sant Magne"
Du har aldri hørt om å kjøre inn en bilmotor?Hvis det skjer en forandring, hvorfor er den alltid til det bedre? Har aldri hørt noen påstå at et produkt ble verre etter innspilling. Hvis en høyttaler "løsner", hvorfor er det bra? En bilforhandler ville vel ikke snakket om at du må vente på at noe løsner?
Det har jeg hørt, men jeg har ikke hørt at bilen kjører bedre etter at det blir slark i forstillingen eller dashbordet begynner å knirke. Innkjøring av motoren gir jo heller ikke noen bedre ytelse og handling, men forlenger levetiden.Du har aldri hørt om å kjøre inn en bilmotor?Hvis det skjer en forandring, hvorfor er den alltid til det bedre? Har aldri hørt noen påstå at et produkt ble verre etter innspilling. Hvis en høyttaler "løsner", hvorfor er det bra? En bilforhandler ville vel ikke snakket om at du må vente på at noe løsner?
Logisk nok er det siden elementene da er nye, akkurat som det kun er nødvendig for en ny bilmotor å bli kjørt inn.hvorfor "innspillingen" skjer de første 100-talls timene, og så kan man forvente stabilitet de neste 10 årene etter det.
Tja, det er vel ingen som har prioritert dette. Tviler på at det er noe særlig økonomisk gunstig for en høyttalerprodusent.Og hvorfor er det ingen produsenter som tilbyr forhåndsinnspilte høyttalere?
Kanskje, men jeg håper at det store flertallet er fornøyd fra første stund likevel. Om man ikke er fornøyd når høyttalerne er nye, er det sjelden man blir veldig fornøyd seinere. Det er sjelden snakk om dramatiske forskjeller under "innspilling", men i de tilfellene det er mest hørbart blir det ofte fra "veldig bra" til "enda bedre".Det burde jo være en enkel sak å lage et stativ for å belaste hundrevis av drivere i noen timer før montering får å få smilet frem fra første stund. Men da må man jo si fra seg retten til å be kunden om å vente med å bli fornøyd.
Er det så logisk? Opphenget er jo laget av noe slags skum og/eller gummi, ellers er det jo ikke noe som ligger og gnisser i et godt høyttalerelement. Det slår meg ikke som materialer som forandrer seg de første timene og så aldri mer. Snarere degraderes de gradvis over hele levetiden.Logisk nok er det siden elementene da er nye, akkurat som det kun er nødvendig for en ny bilmotor å bli kjørt inn.hvorfor "innspillingen" skjer de første 100-talls timene, og så kan man forvente stabilitet de neste 10 årene etter det.
Rene smykkeskrinet
Vet ikke. Det ser litt plastic-fantastic ut på en eller annen måte. Må nok bare fordøyes litt. Mulig det er avrundingen som gjør det.Thomand: Hva i allverden er feil med det?? Er det de runde hjørnene du ikke liker? DACen ble forbedret for noen år siden, så det tror jeg ikke. Dog kan vi nok vente at den får samme, rundede kabinettet.
Gratulerer med ny. Dritlekker spiller som frister veldig, til tross for at jeg har plassert sølvrunningene på loftet for lengst.Nå har jeg fått min Rega Saturn-R. Den lyder glimrende, og finish er finere enn jeg fryktet. Men hvor vanskelig kan det være å lage et display med noenlunde kontrast slik at det er mulig å se hva som står der? Mørk rød, svak og liten tekst mot svart bakgrunn er umulig å lese med mindre man står i et mørkt rom 50 cm fra spilleren. Da kan man nesten like gjerne kutte ut display i det hele tatt!
Enig.Du BØR ha en Rega cdspiller.Thomand: De bør du pelle ned så fort du kan, og spille dem på anlegget ditt.
RP3 er solgt og det er ny eier som skal foliere den(han er proff i foliering og har foliert 100vis av biler så det tenker jeg er godt ivaretatt)Scaniagutten: La den være som den er, du..Monter dog gjerne Elys 2 på den før salg- og sørg for at begge maskinene har Whitebelts. Det gir det beste resultatet. Også salgsprismessig.