Er det snakk om at det er en ny forsterker på gang fra Rega-leiren?Sitter selv og venter på den "nye" Elicit.Med fare for å misforstå deg, så tror heller ikke jeg at Brio 2017 vil være i nærheten av dagens Elicit-R. Sitte på gjerdet var mer med tanke på om hvorvidt det var en ny 2017 Elicit i kommingen. Og om det mot formodning skulle komme et lite prishopp, så tror jeg både at det er minimalt (NOK vs GBP) og at det kommer til å være verdt det.
Men man blir jo samtidig litt utålmodig når man vet at Elicit-R spiller ringer rundt min relativt sett glimrende mira3.
Rega Brio 2017 er så bra at jeg har ingen problemer med og bruke den frem til da.
Ikke annet enn at det ligger i korteneEr det snakk om at det er en ny forsterker på gang fra Rega-leiren?Sitter selv og venter på den "nye" Elicit.Med fare for å misforstå deg, så tror heller ikke jeg at Brio 2017 vil være i nærheten av dagens Elicit-R. Sitte på gjerdet var mer med tanke på om hvorvidt det var en ny 2017 Elicit i kommingen. Og om det mot formodning skulle komme et lite prishopp, så tror jeg både at det er minimalt (NOK vs GBP) og at det kommer til å være verdt det.
Men man blir jo samtidig litt utålmodig når man vet at Elicit-R spiller ringer rundt min relativt sett glimrende mira3.
Rega Brio 2017 er så bra at jeg har ingen problemer med og bruke den frem til da.
Ville vært mer bekymret for hva det gjør med platene, egentlig.Melder meg inn i klubben med en ny Planar 6.
Relativt ny på vinylfronten og har et spørsmål:
Ser at flere bytter plater mens spilleren snurrer og har gjort dette selv også, men lurer på om dette er skadelig for spilleren på noen måte? Håper ikke det, da det er litt tungvint å slå av strømforsyningen hele tiden.
Snurrer fra start til slutt på lytteøktene.
Gjorde det ikke med andre matter enn ulla, da.
Takk for innspill; har registrert det, men er usikker på om den gir samme "effekt".Tango Spinner fra Argentina er betydelig rimeligere enn Groovetracer, som er "originalen".
Mine 5 cent også, funker alldeles utmärkt på min Plana Three (2016) min kom på ca 2100,- SEK, inkl moms og toll, da valgte jeg FedEx express, hvilket ikke var nødvendig! hadde spart ett par-tre hundre lapper til å std forsendelse, nydelig og absolutt verdt investeringen!Tango Spinner fra Argentina er betydelig rimeligere enn Groovetracer, som er "originalen".
Jeg gikk for Tangospinner, nydelig produkt, förste inntrykket holder seg ennu etter ett par uker med bruk, mer homogenlyd og bedre fundament/bunn, absolutt verdt investeringen, i forhold til GT...tror jeg mye det blir ”same shit, different wrapping” og da spiller jo prisdiffen inn igjen til fordel TS, imo..Takk for innspill; har registrert det, men er usikker på om den gir samme "effekt".Tango Spinner fra Argentina er betydelig rimeligere enn Groovetracer, som er "originalen".
Hvis jeg først skal byttet subplatter så vil jeg være sikker på at jeg velger noe som gir en hørbar forbedring.
Fint hvis noen har erfaring med Tango spinner også.
Kan jo linke til en omtale jeg skrev en gang i verden:Takk for svar _RoDa_
Kan du si noe mer spesifikt om forbedringen som Groovetracer gjorde?
Mine 5 cent også, funker alldeles utmärkt på min Plana Three (2016) min kom på ca 2100,- SEK, inkl moms og toll, da valgte jeg FedEx express, hvilket ikke var nødvendig! hadde spart ett par-tre hundre lapper til å std forsendelse, nydelig og absolutt verdt investeringen!Tango Spinner fra Argentina er betydelig rimeligere enn Groovetracer, som er "originalen".
mvh
Virker som Tango spinner gir best verdi for pengene, den er jo vesentlig billigere og erfaringene tilsier at den har god effekt.Jeg gikk for Tangospinner, nydelig produkt, förste inntrykket holder seg ennu etter ett par uker med bruk, mer homogenlyd og bedre fundament/bunn, absolutt verdt investeringen, i forhold til GT...tror jeg mye det blir ”same shit, different wrapping” og da spiller jo prisdiffen inn igjen til fordel TS, imo..Takk for innspill; har registrert det, men er usikker på om den gir samme "effekt".Tango Spinner fra Argentina er betydelig rimeligere enn Groovetracer, som er "originalen".
Hvis jeg først skal byttet subplatter så vil jeg være sikker på at jeg velger noe som gir en hørbar forbedring.
Har vel lagt noen kommentarer og bilder i tråden her eller i min tråd musicus stereo, om det skulle väre av interesse!
mvh
"Splitten" mellom lagerkulen og akslingen er vel kanskje det som evt gir Groovetracer en liten fordel.Kan jo linke til en omtale jeg skrev en gang i verden:Takk for svar _RoDa_
http://www.groovetracer.com/documents/here.pdf
Angående diff mellom Groovetracer og etterligningene, så kan det nevnes lagerkulen, delrin-putene og akslingen som ikke er i ett stykke.
Om det er verdt pengene er en evig diskusjon, tenker jeg
Virker som Tango spinner gir best verdi for pengene, den er jo vesentlig billigere og erfaringene tilsier at den har god effekt.Jeg gikk for Tangospinner, nydelig produkt, förste inntrykket holder seg ennu etter ett par uker med bruk, mer homogenlyd og bedre fundament/bunn, absolutt verdt investeringen, i forhold til GT...tror jeg mye det blir ”same shit, different wrapping” og da spiller jo prisdiffen inn igjen til fordel TS, imo..Takk for innspill; har registrert det, men er usikker på om den gir samme "effekt".Tango Spinner fra Argentina er betydelig rimeligere enn Groovetracer, som er "originalen".
Har vel lagt noen kommentarer og bilder i tråden her eller i min tråd musicus stereo, om det skulle väre av interesse!
mvh
"Splitten" mellom lagerkulen og akslingen er vel kanskje det som evt gir Groovetracer en liten fordel.Kan jo linke til en omtale jeg skrev en gang i verden:Takk for svar _RoDa_
http://www.groovetracer.com/documents/here.pdf
Angående diff mellom Groovetracer og etterligningene, så kan det nevnes lagerkulen, delrin-putene og akslingen som ikke er i ett stykke.
Om det er verdt pengene er en evig diskusjon, tenker jeg
Hmmm.. Nå er jeg i tvil. Er litt redd for å angre meg hvis jeg ikke går for Groovetracer.
Men, tusen takk til alle for gode innspill
Er faktisk ikke sikker på hvordan GT bygger sine, men skulle hele subplattern väre i stål vil den jo få en vekt som trolig er litt i overkant, som jeg skrev tidligere så tror jeg det er mye ”same shit, different wrapping”, disse to imellom, og i denne klassen tror jeg ikke slike eventuelle forskjeller spiller så mye inn, det er vel mer snakk om å velge seg en produsent/brand og gå for det...Hei ! Det var vel _RoDa_ sin melding: "Angående diff mellom Groovetracer og etterligningene, så kan det nevnes lagerkulen, delrin-putene og akslingen som ikke er i ett stykke."
som fikk meg til å tro at dette var en forskjell som kunne ha betydning for lyden. Mulig jeg har misforstått og at Tangospinner bygger på samme prinsipp?
Selv med toll/moms så kommer man greit ut av det, skal bli spennende å følge hva du syns!Hei ! Tangospinner og Opal model silicone belt er bestillt til den nette sum av 143USD = 1.200 SEK inkl forsendelse
Blir spennende å se om det blir en hørbar forbedring. Oppfølging kommer....
Hei ! Tangospinner og Opal model silicone belt er bestillt til den nette sum av 143USD = 1.200 SEK inkl forsendelse
Takk for linken og informasjon.Et godt valg, noe jeg er sikker på at både gt og ts er. Her er mine erfaringer med tango spinner: http://www.hifisentralen.no/forumet...llere-i-samme-priskategori-5.html#post2320361
TangoSpinner motatt, 1.200 + 225,- (toll og moms)Hei ! Tangospinner og Opal model silicone belt er bestillt til den nette sum av 143USD = 1.200 SEK inkl forsendelse
Dette er bare helt vanlig motorolje.SAE 10W50
RoDa 's henvisning til groovetracer tilsier 80W/90 som er en gearolje og 10W/50 er mer ordinær motorolje.Dette er bare helt vanlig motorolje.SAE 10W50
10W50 er vel mest brukt på motorsykler, så da får du en litt mer audiofil pris.
https://www.motorspeed.no/motorex/5...wer-synt-4t-sae-10w-50-1-liter-racingkvalitet
Hei og takk for tilbudet, men har kortere avstand til Biltema.Nå vet jeg ikke hvor du bor men jeg har både 10-50 / 10-60 / SAE50 mineral, syntetisk, ester, trippel ester osv osv osv... du kan få en liten "dram" hvis det er slik at du bor i nærheten av Oslo/Bærum. Girolje vil jeg på det sterkeste anbefale deg å IKKE benytte da dem lukter særdeles ubehagelig av stram urin.
Mvh
BB
Olje er olje i de fleste sammenhenger... men bare ikke si det til noen Det er folk der ute som fortsatt sverger til mineralsk olje og det er også folk der ute som tror at en dyrere olje er bedre en som er rimeligere.Hei og takk for tilbudet, men har kortere avstand til Biltema.Nå vet jeg ikke hvor du bor men jeg har både 10-50 / 10-60 / SAE50 mineral, syntetisk, ester, trippel ester osv osv osv... du kan få en liten "dram" hvis det er slik at du bor i nærheten av Oslo/Bærum. Girolje vil jeg på det sterkeste anbefale deg å IKKE benytte da dem lukter særdeles ubehagelig av stram urin.
Mvh
BB
Er det slik at "olje er olje" i denne sammenhengen?
Det at anlegget stinker som en gammel urinal i parken er ikke et stort problem for de verste hifigærningene.Nå vet jeg ikke hvor du bor men jeg har både 10-50 / 10-60 / SAE50 mineral, syntetisk, ester, trippel ester osv osv osv... du kan få en liten "dram" hvis det er slik at du bor i nærheten av Oslo/Bærum. Girolje vil jeg på det sterkeste anbefale deg å IKKE benytte da dem lukter særdeles ubehagelig av stram urin.
Mvh
BB