Hva slags p.u bruker du FZ?Kjøpte en pent brukt Brio-R som julepresang til søster for et drøyt år siden. Spiller bra på CD, men synes den har litt pinglete lyd på RIAA'en. Er det flere som sitter med det inntrykket eller er det noe galt med den?
Godt poeng. Penger overført.Ikke så nøye om det har noe for seg, du må kjøpe den uansett for å være Groovetracer-komplettist 8)
Jeg forstår ikke helt Ear som lager mc riaa trinn uten variabel inngangsimpedans. Hvis Apheta 2 er veldig lik Apheta, så vil den låte for lyst med en så høy inngangsimpedans som Ear har (like over 500 ohm).Tracking Pressure 1.75 - 2.00g
Input load impedance 100 ohms
Output impedance 10 ohms
Nominal output voltage 350μV
Channel Balance : ≥ 20μV
Separation : ≥ -29dB
Dette er specsene. Hvis det ikke matcher Ear'en min kommer den kanskje ut på salg. Men jeg har en mulighet i forsterkeren min. Den har justerbar RIIA. Også litt mørk klang, så det kan jo hende det går bra sammen.
http://www.rega.co.uk/apheta-2.html
Jeg forstår ikke helt Ear som lager mc riaa trinn uten variabel inngangsimpedans. Hvis Apheta 2 er veldig lik Apheta, så vil den låte for lyst med en så høy inngangsimpedans som Ear har (like over 500 ohm).Tracking Pressure 1.75 - 2.00g
Output impedance 10 ohms
Dette er specsene. Hvis det ikke matcher Ear'en min kommer den kanskje ut på salg. Men jeg har en mulighet i forsterkeren min. Den har justerbar RIIA. Også litt mørk klang, så det kan jo hende det går bra sammen.
Det er fair nok, men her betyr det at Riaaen kun passer til et utvalg av mc pickuper og at den ikke kan tilpasses vei og føreforhold. Mener ikke å henge ut EAR her, men var vært borti flere dyre Riaaer som har denne innlysende begrensningen.Kanskje en eller annen filosofi? Dess mindre dess bedre?
Vil tro at svaret er ja. Ofte et problem med platespilling. Legg deg til en vane å skru av volum når du skal snu/skifte plate.Har fått satt opp en RP6 som erstattet en eldre rega spiller. Enkelt å sette opp og spiller fint. Spiller med Exact2 PU.
Lite spørsmål. Etter at jeg har spilt en plate og hever pick up, kommer det lite svakt 'smell'. Er dette statisk elektrisitet som har bygd seg opp gjennom avspilling eller må jeg justere PU? Platene er vasket i forkant og har så og si intet overflatestøy gjennom avspilling.
Takk for svar! For tiden er vinyl hovedkilden og DAC'n blir mer å regne som en oppgradering av CD spilleren. Etter hvert kan også Wimp bli en signalkilde og da kunne det være greit med avspilling direkte fra iPad, slik at jeg slipper å ha en PC i stereobenken. Har for øvrig hatt Arcam irDAC og der fungerte det det veldig bra med direkte avspilling fra iPad. For øvrig så var også Arcam en bra DAC.Hei,
veldig fornøyd med Rega Dac, en god oppgradering fra dac i min Marantz SR7007.
Jeg har ikke fått til lyd via USB fra iPad. Bruker Sonos Connect og coax, funker fint.
Om du ikke vil bruke Sonos, funker Arcam irDac fint med AirPlay. Noe mer klinisk lyd, synes jeg da...
Takk for svar! For tiden er vinyl hovedkilden og DAC'n blir mer å regne som en oppgradering av CD spilleren. Etter hvert kan også Wimp bli en signalkilde og da kunne det være greit med avspilling direkte fra iPad, slik at jeg slipper å ha en PC i stereobenken. Har for øvrig hatt Arcam irDAC og der fungerte det det veldig bra med direkte avspilling fra iPad. For øvrig så var også Arcam en bra DAC.Hei,
veldig fornøyd med Rega Dac, en god oppgradering fra dac i min Marantz SR7007.
Jeg har ikke fått til lyd via USB fra iPad. Bruker Sonos Connect og coax, funker fint.
Om du ikke vil bruke Sonos, funker Arcam irDac fint med AirPlay. Noe mer klinisk lyd, synes jeg da...
Rega PUer popper og spraker sånn. Ikke noe feil med platene dine.Har fått satt opp en RP6 som erstattet en eldre rega spiller. Enkelt å sette opp og spiller fint. Spiller med Exact2 PU.
Lite spørsmål. Etter at jeg har spilt en plate og hever pick up, kommer det lite svakt 'smell'. Er dette statisk elektrisitet som har bygd seg opp gjennom avspilling eller må jeg justere PU? Platene er vasket i forkant og har så og si intet overflatestøy gjennom avspilling.
Hei,et lite tips; riktig last er ingen problem,koble riktig motstand på inngangene,dvs koble en motstand mellom mellom pluss og minus/jord. Dette kan gjøres reversibelt vha en rca-splitter som man lasker motstand over.Jeg forstår ikke helt Ear som lager mc riaa trinn uten variabel inngangsimpedans. Hvis Apheta 2 er veldig lik Apheta, så vil den låte for lyst med en så høy inngangsimpedans som Ear har (like over 500 ohm).Tracking Pressure 1.75 - 2.00g
Output impedance 10 ohms
Så de fanger opp mye støy fra rillene?Rega PUer popper og spraker sånn. Ikke noe feil med platene dine.Har fått satt opp en RP6 som erstattet en eldre rega spiller. Enkelt å sette opp og spiller fint. Spiller med Exact2 PU.
Er visst grunnet vikling av spolene. Jeg skrur alltid ned volum før platebytte.
mvh
Vis vedlegget 304030
Dykk fær ta pao bridlane, JOSå de fanger opp mye støy fra rillene?Rega PUer popper og spraker sånn. Ikke noe feil med platene dine.Har fått satt opp en RP6 som erstattet en eldre rega spiller. Enkelt å sette opp og spiller fint. Spiller med Exact2 PU.
mvh
Vis vedlegget 304030
Ikke bra!
Ja, godt å høre det. Ser jo det nå (har nettopp fått nye briller også), var jo egentlig det samme jeg selv svarte på lenger opp. (flaaaaut)Dykk fær ta pao bridlane, JOSå de fanger opp mye støy fra rillene?Rega PUer popper og spraker sånn. Ikke noe feil med platene dine.Har fått satt opp en RP6 som erstattet en eldre rega spiller. Enkelt å sette opp og spiller fint. Spiller med Exact2 PU.
mvh
Vis vedlegget 304030
Ikke bra!
Den kan poppe og sprake litt etter at den er løftet opp fra rillene. Ikke noe problem med støy mens den spiller, det er når nåla henger fritt etter spilling det kan skje.
mvh
Output impedance 10 ohms
Stereofil får den om 3-4 ukerEr det noen som vet når Rega Dac-R kommer på markedet ? Finner den bare på hjemmesidene til produsenten.Er spent på hva den kommer til å koste her til lands.
mvh.s,