Reiseforsikring - forsinket bagasje!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.455
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Har vært på en liten tur hvor i grunn alt som kunne gå galt gikk galt - 44 timer reisetid på tur og 32 timer på retur opp i mot planlagt tid på ca 20 timer hver vei.

Jeg har reiseforsikring for forsinket baggasje både gjennom kredittortet som ble brukt til å betale reisen og gjennom egen reiseforsikring.

Jeg ble nødt til å kjøpe meg en del klær og beløpet oversteg de 2500,- som dekkes på den ene forsikringen.
Kan jeg bruke begge forsikringene - altså få dekke halvparten av utlegge på hver forsikring...?

Mvh
OMF

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
55
Det tror jeg du kan, men sjekk vilkårene. Uansett så har de skademeldingene jeg har fylt ut alltid spurt om det er andre forsikringer som gjelder (som regel om reisen har blitt betalt med kredittkort med forsikring). Jeg antar at selskapene da deler skaden seg imellom.

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Antall liker
3
OMF skrev:
Hei!

Har vært på en liten tur hvor i grunn alt som kunne gå galt gikk galt - 44 timer reisetid på tur og 32 timer på retur opp i mot planlagt tid på ca 20 timer hver vei.

Jeg har reiseforsikring for forsinket baggasje både gjennom kredittortet som ble brukt til å betale reisen og gjennom egen reiseforsikring.

Jeg ble nødt til å kjøpe meg en del klær og beløpet oversteg de 2500,- som dekkes på den ene forsikringen.
Kan jeg bruke begge forsikringene - altså få dekke halvparten av utlegge på hver forsikring...?

Mvh

Det tipper jeg du ikke kan gjøre, selskapene har også en svært dårlig dekning hvis kofferten er forsinket på hjemturen.
OMF

Topp Bunn