Religion

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.869
Antall liker
5.523
Sted
Holmestrand
Jeg slutter ikke å forundre meg over religion.
Følgende er sakset fra www.dagbladet.no:
Flere tusen mennesker, blant dem svenske Asaad Alsuhei, var inne i moskeen under fredagsbønnen da selvmordsbomberne slo til.
Han hadde reist til Irak for å besøke slekt i Bagdad og gikk til den sjiamuslimske moskeen i går ettermiddag sammen med kona og deres fire barn.
Asaads bror, Amer Alsuheil, sier til avisa at han fikk en telefon søskenbarners sitt om at Asaad og niesen Fadhel (6) var omkommet. Nevøen Mehdi (7) mistet benet i selvmordsaksjonen.
Amers andre bror ble lettere skadd, mens niesen Athmar (12) er innlagt på sykehus med alvorlige skader.

Dette ble altså gjort mot mennesker i bønn, en situasjon hvor selv en ateist som meg synes de burde både føle seg trygge, og ha et berettiget krav om å få være i fred.
Det underlige er at mens hundretusener av muslimer sprang rundt i gatene og raste over noen tegninger, er det ingen oppstandelse over at trosfeller blir drept og lemlestet under gudstjeneste og bønn. Forstå det den som kan.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.037
Antall liker
6.285
Utskudd finnes det i de fleste land og religioner, desverre.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.869
Antall liker
5.523
Sted
Holmestrand
Her kan vi vel knappest om utskudd. Jeg sikter ikke til terrorbomberne, jeg sikter til de store massene som skilter med hellig vrede i de forskjellige situasjoner. De forholder seg forbløffende tause når noen virkelig krenker religionens kjerne.
 
R

Ronny_D

Gjest
Hm splinten og bjelken, for å gjøre en bibelsk sitering. Ikke for det innerst inne er disse også ganske så blinde. Og etter kirketid kommer denne tråden til å... stakkars den sykdommen eller mentale tilstand, etter sigende er det så mange av dem at de også regnes som normale... Jada, jada jada..... vær nå endelig normale stakkars troende.
 

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
642
Antall liker
3
Det er bare bevis at de som organiserte de "tegnigdemonstrasjoner" er rasister og at kun rasisam og rasistiske motiver liger bak.
Ingen av de islamske ekstremister er religiøs fanatiker de er rett og slett rasister som veldig ofte utnytter naive og imbecile kre10-er.
 
Topp Bunn