rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.674
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    jepp, kona vant.
    foreløpig.

Cash 63

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    10.448
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Disse grafene til Velodyne har jeg også drivet og skrudd og surret med, trur du har mer kompetanse på dette rama! tar gjerne mot hjelp vid ett senere tilfelle?
    Spising og drekking før eller etter seansen:unsure:

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.674
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    Disse grafene til Velodyne har jeg også drivet og skrudd og surret med, trur du har mer kompetanse på dette rama! tar gjerne mot hjelp vid ett senere tilfelle?
    Spising og drekking før eller etter seansen:unsure:

er jo steinalder-dsp, dette her, ikke avansert i det hele tatt.
    men man må få gjort noen målinger for å kartlegge problemene med rommet, og jeg fikk verdifull hjelp av roald.
    den kurven jeg har nå, er en lett musikklytting-tweaket versjon av det roald kom frem til.
    det eneste jeg gjør nå, når jeg bytter platespiller, forsterkere eller annet som gir utslag, er å teste ut ulike delefrekvenser, volum og grad av servo gain.
    og det er ikke store endringer jeg gjør, for så stor forskjell er det ikke på utstyr som jeg drar i hus.
    tar meg gjerne en tur utpå høsten, cash (selv om du trenger en kar med måleutstyr mer enn du trenger meg).
    du og nlykke står høyt på besøkslista.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    8.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    33
    fått noe mere inntrykk av de nye filterne da?

Cash 63

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    10.448
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    er jo steinalder-dsp, dette her, ikke avansert i det hele tatt.
    men man må få gjort noen målinger for å kartlegge problemene med rommet, og jeg fikk verdifull hjelp av roald.
    den kurven jeg har nå, er en lett musikklytting-tweaket versjon av det roald kom frem til.
    det eneste jeg gjør nå, når jeg bytter platespiller, forsterkere eller annet som gir utslag, er å teste ut ulike delefrekvenser, volum og grad av servo gain.
    og det er ikke store endringer jeg gjør, for så stor forskjell er det ikke på utstyr som jeg drar i hus.
    tar meg gjerne en tur utpå høsten, cash (selv om du trenger en kar med måleutstyr mer enn du trenger meg).
    du og nlykke står høyt på besøkslista.
    Ok, steinalder teknikk passer meg fint :rolleyes: Jeg tenkte den tanken att man trenger sikkert noen målinger og skru sig inn etter, Grumpen har måleutstyr :) Da får du komme og bare være gjest 🍻

Sist redigert:

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.674
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    fått noe mere inntrykk av de nye filterne da?

ja, det har gått seg til nå, tok ca 20 timer med innspilling.
    cast + rød jantzen spiller med mer pondus i bassen og ryddigere oppover enn kistemotstand + blå jantzen.
    et generelt bedre filter, den saken er klar.
    men når det skjer store endringer i lyden, så bruker jeg alltid litt tid på å skru meg tilbake til de gamle kvalitetene igjen hehe.
    det ble for basstungt og mørkt med det gamle opplegget jeg hadde på sub og bakkammerdemping.
    har fått tilbake punch og driv, som jeg alltid har likt med ølmagene, samtidig som noen nye, gode egenskaper har kommet til.
    mindre happy under innspilling- og fiklefasen, veldig happy nå.
    spiller som ville satan, dette her.
    den siste graden av intimitet og gjennomsiktighet i mellomtonen er nok en tapt sak så lenge jeg ikke har dht se, men det savnes ikke så veldig heller.
    fremdeles nok drøbak-harmonics her, det er tross alt det deilige el34 røret som er i sving.
    og fordelene ved å ha 100 manley rørwatt på høyttalere på 98db følsomhet og jevn impedanse skal ikke undervurderes.

Sist redigert:

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.674
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    Ok, steinalder teknikk passer meg fint :rolleyes: Jeg tenkte den tanken att man trenger sikkert noen målinger og skru sig inn etter, Grumpen har måleutstyr :) Da får du komme og bare være gjest 🍻

når du har fått tatt noen målinger og har oversikt over topper og avgrunner i rommet, så blir det mer effektivt å jobbe med suben.
    den medfølgende micen fra velodyne er kun til bruk når man skal sette auto-eq.
    det jeg eventuelt kan bidra med, er å sitte sammen med deg når du har målingene og skal begynne å justere.
    jeg har litt erfaring på hvordan de ulike funksjonene virker inn på lyden, men det har sikkert du også.
    uansett er det kjekt å ha flere ører når man fikler med dette.

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.674
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    moi og broder gunner, mannen som er kjent som tarzan, rambo og bear grylls i en og samme person.
    telttur i skogen med fire andre kompiser.
    fyttihælvete, aner ikke hva vi har der å gjøre.
    skogen er jo mest et sted for banditter og hjemløse, uten asfalt, betong, metall og andre fine ting.

4A9586D6-3439-4863-BFD7-9F2BB16306CC.jpeg

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.674
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    INGEN varer lenger ute i skogen enn the gunner - utmarkens hunter s thompson.
    kl 20 slo vi camp og begynte å drikke tett.
    kl 21 blaste vi gubberock fra en ue boom 2 og skreik utover vannet slik at området mellom siggerud og rustadsaga tømtes for folk og dyreliv.
    kl 01 lurte vi på om vi skulle redde en badeglad kompis fra drukningsdøden, men droppet det.
    kl 02 gikk vi over til sprit og hadde nok fyr på bålet til å lyse opp et skogholt.
    kl 06 fikk en av gutta den gode ideen å gå hjem - to timer til fots - for å sove i sin egen seng, som fornuftige mennesker jo gjør, mens vi andre besvimte litt rundt omkring.
    kl 10 klamret vi oss til hverandre og stablet ut av skogen uten å veksle så mange ord.
    jeg har hatt det mye vondt i livet mitt, men sjeldent SÅ vondt.
    dagen igår gikk til å ligge rakt ut på sofaen og møte fruens foraktelige blikk med ydmykhet og uten motstand.
    det var en opplevelse - og en lærepenge, som man naturligvis ikke lærer noe av.

71517A71-5CF6-46F0-891F-101F3A58DEC7.jpeg

Sist redigert:

The Gunner

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    9.885
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hehehe, slenger på en kommentar likevel, i tilfelle noen her tror at vi er apekatter i marka.

Vi måtte innom tre vann før vi fant ett som var egnet. Vi ville seff ikke forstyrre andre, som antagelig var ute etter skogens fred og ro😇. For å få til dette bar vi tungt til/fra de forskjellige vannene, og kom ikke igang med gildet før kl 21. Det hadde regnet kraftig i flere dager i strekk i forveien, så bakken var gjennomvåt, dessuten ble det lille bålet til kun noen meter fra vannkanten - forøvrig et myrvann. Seff ble alt søppel med hjem, vi la ikke igjen noen spor etter oss. Ikke pisset vi på bålet heller😌!

Og ja, det var vondt lørdag og søndag :(.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    5.648
    Det ante meg at Gunner dro avgårde med Rambo First Blood edition kniven, men jeg tenkte jeg skulle være litt høflig innledningsvis ;)
    Det ble såpass vondt ja, omtrent som fylleraidet i okka by for en del år tilbake.
    Forøvrig lurt å legge inn en hviledag før man kommer hjem til overkommandoen for å få ned frekvensen på nedlatende blikk og syrlige kommentarer.
    Men som alltid, menn er menn.
    Full gjorde vi, og drakk vart vi!
    Hora for sjotta mai!

Vel blåst...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn