Blomsterkjell
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 10.03.2010
- Antall liker
- 1
Takk ;DGago skrev:herr blomst: du er jaggu ikke så dum som du ser ut som. ;D
En avledningsmanøver som fikk nakkehårene dine til å reise bust, håper jeg ;DGago skrev:men dette pratet ditt om dali megaline var skremmende saker.
husk, det er stor forskjell på galskap og sykdom.
tungdrevne kassehøyttalere med en røys elementer har ingenting med galskap å gjøre, det er en sykdom.
Du vet det unge mann, at herr Gago har en forkjærlighet til, Julius Futterman.!impulse skrev:Spill the beans, man! Hadde anleggsgartneren rett?
Blomsterkjell skrev:Du vet det unge mann, at herr Gago har en forkjærlighet til, Julius Futterman.!impulse skrev:Spill the beans, man! Hadde anleggsgartneren rett?
Og han er jo kjent som OTL (Output TransformerLess) sin stamfar..
Men vær litt forsiktig med bønnene, de kan brått gjøre mer ugang enn du ønsker ;D
Det er et par Dali Megaline til salgs i Danmark :-*Gago skrev:men nok dagdrømmeri nå, hva i alle dager skal jeg med 200w på på 107db følsomme hønn...
impulse skrev:Berning kan sine ting, ja. Og OTL er spennende nok, men hva du skal med 200w på hønnna må jo gudene vite. Få tapeten til å krølle seg på veggen? Møte naboen i oppgangen med blod dryppende fra øregangene?
Dagdrømmer er stas, det. Jeg dagdrømmer visst litt selv nå for tiden.....
Blomsterkjell skrev:Det er et par Dali Megaline til salgs i Danmark :-*Gago skrev:men nok dagdrømmeri nå, hva i alle dager skal jeg med 200w på på 107db følsomme hønn...
Gago skrev:Blomsterkjell skrev:Det er et par Dali Megaline til salgs i Danmark :-*Gago skrev:men nok dagdrømmeri nå, hva i alle dager skal jeg med 200w på på 107db følsomme hønn...
faen, maser du mer om dali megaline så skal jeg slippe en fulladet trillebår med bladlus og brunsnegler i blomsterbedet ditt til sommeren.
sykdom, sa jeg. sykdom!
Gago skrev:impulse skrev:Berning kan sine ting, ja. Og OTL er spennende nok, men hva du skal med 200w på hønnna må jo gudene vite. Få tapeten til å krølle seg på veggen? Møte naboen i oppgangen med blod dryppende fra øregangene?
Dagdrømmer er stas, det. Jeg dagdrømmer visst litt selv nå for tiden.....
jassågitt. fortell om drømmene dine.
og btw har du hørt berning?
Har lest noen gode tester av disse monoblokkene, men interessen bleknet fort når jeg så spec. og pris på $40k (Sikkert 300k i Norge) ;DGago skrev:er det noen som kan forklare meg med menneskespråk hva zotl-kretsen til berning går ut på?
forsterkerne hans veier jo ingenting og bruker minimalt med rør sammenlignet med andre otl'er i tilsvarende watt-klasse.
den klassiske zh270 er jo ikke større enn en middels videopspiller.
og er det rart innvollene rykker når det finnes herlig lyrikk som dette på nettet?
Theyll open your ears to the sheer beauty of music. Experience them and youll not give a hoot whether they are valve, solid-state or made from recycled washing machines. With these amplifiers the music is the message and the method of delivery is awesome.
Piano, drums and string bass, each so different in colour and shape yet combined here in a delicious recipe of ripe expressions. You think you have heard uncompressed, colourful texture coupled with serious power? And do you know how far reaching the term resolution can really be? I thought I had a pretty good idea of these things, but the Quadrature Z has redefined my notion of what a power amplifier can do. To speak of it in terms of grip, bass weight, bandwidth and detail is meaningless and if you judge equipment at this level by those yardsticks then you will find that you (like me) need to rethink a whole new vocabulary to describe these amplifiers.
(fra the absolute sound)
http://www.avguide.com/review/the-david-berning-quadrature-z-mono-power-amplifiers
Oj! Det var jo på tide! Gratulerer! Er den "Up to usual standard", sånn plutselig?Gago skrev:vel, da er det i alle fall lyd i aviden igjen.
nesten verre enn nsb, dette her.
Nei.Gago skrev:var det noen som skjønte noe av dette? ??? ;D
JanR skrev:
Ikke en dritt! Har du lager på platespilleren? Tror jeg har mye å lære om dette vinylgreiene...Gago skrev:det gamle lageret.....riktig lager.............det gamle, ødelagte safirlageret..........safirlageret har sprukket..........lageret står og snurrer.........så nytt lager
var det noen som skjønte noe av dette? ??? ;D
FiksetGago skrev:roda, jeg svarer av prinsipp ikke på innlegg med mer enn 9 spørsmålstegn.