Rens av plater, noen med rensemaskin?

lacerta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2006
Innlegg
173
Antall liker
28
Er det noen som har rensemaskin og tar på seg rensing av plater? Helst i Oslo, Akershus eller Østfold omegn?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.278
Antall liker
4.639
Torget vurderinger
1
Er det noen som har rensemaskin og tar på seg rensing av plater? Helst i Oslo, Akershus eller Østfold omegn?
Platevasking er av en eller anen grunn ørkesløst gørkjedelig, imho. Dersom jeg skulle ta på meg en slik jobb, ville jeg ha tatt meg urimelig godt betalt. Ringstrøms antikvariat har en platevasker stående (VPI 17.X), det kan være mulig at de ennten tilbyr seg å vaske eller låner den ut (jeg har aldri spurt selv).

mvh
KJ
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.444
Antall liker
26.325
Torget vurderinger
24
Ringstrøm vasker plater for 20 kr/stk. Men har man en nogenlunde samling bør man kjøpe egen maskin.
 

lacerta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2006
Innlegg
173
Antall liker
28
Takk for svar. En smule dyrt, men det er vel verdt det.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.816
Antall liker
406
Torget vurderinger
3
Takk for svar. En smule dyrt, men det er vel verdt det.
Ikke enig i at det er dyrt. Når utgifter til rensevæske, slitedeler som børste og vakumrør + avskrivning er trukket fra de 20 kronene blir det ikke rare timebetalingen for jobben.

NB! Bytt innerpose når en møkkete plate er renset.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.444
Antall liker
26.325
Torget vurderinger
24
Dreier det seg om noen få plater er det jo betalbart. Har du en større platesamling ville jeg gått til innkjøp av rensemaskin. Dette er for en engangsinnvestering å regne.
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Har VPI 17.X og har ett stadig tyt fra venner og venners venner om rensing av deres plater. Har gjort det gratis så langt, men må finne en måte å redusere denne jobben på. Jeg synes 20 kr. er rimelig i så henseende. Forresten deilig maskin og fenomenalt resultat. En viktig maskin å ha når de fleste vinylskattene kjøpes brukt.

Samleren
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.816
Antall liker
406
Torget vurderinger
3
Samme her, VPI HW 17F. Bra resultat, men temmelig kjedelig jobb. Hadde aldri giddet å rense plater for 20 spenn. Har renset noen for kamerater, men da gratis som en vennetjeneste....
 
Topp Bunn