Massiv forbedring?R.Solhaug skrev:Fant ikke kontaktrens så jeg handla elektronikkrens til 110,- 8)
Ikke rensa på et par å¨r nå så jeg hørte det..
Mvh. RS
Billa skrev:Renset skikkelig her i vår for første gang med CRC kjøpt på Clas. Jeg fikk et formidabelt sjokk. Effekten er større en et kabelskifte.
har ikke funnet piperenser. Hvem selger sånt?
Ser ut som om du ikke renser ofte nok.lark skrev:Startet 2009 med å rense ht-kontaktene bak på Hegel200.
Resultat taler for seg. Noen som tviler på at dette påvirker lyden?
Bananpluggen gikk merkbart tregere etter rensing.
Det går nok litt for lenge nellom hver gang. Det er et omfattende arbeid å rense alt. Men så er det jo like tilfredsstillende hver gang å oppdage effekten av rensingen på nyttmls skrev:Ser ut som om du ikke renser ofte nok.lark skrev:Startet 2009 med å rense ht-kontaktene bak på Hegel200.
Resultat taler for seg. Noen som tviler på at dette påvirker lyden?
Bananpluggen gikk merkbart tregere etter rensing.
Ja, det hadde vært litt av en spray! ;DSkink_123 skrev:Hva med spray som avmagnetiserer chassis, plugger, etc?
Ble nysgjerrig - så jeg søkte litt på nettet:Skink_123 skrev:Hva står CRC for?
Og resultatet ble..................?Elektron skrev:Skeptisk! Jeg er imidlertid åpen for det meste, har handlet inn og er klar til å gå i gang.
Elektron
Så vi kan lage napalm ;Dlark skrev:CRC Contact Cleaner inneholder nafta som aktivt stoff ifølge databladet
http://www3.argo.no/fossdal_link/dokumenter/CRC_HMS_Contact Cleaner.pdf
Ja, hvordan gikk det, Elektron?Elektron skrev:Har ikke begynt på selve anlegget ennå. Synes det var litt tiltak å koble fra.Renset litt rørpinner på noen NOS rør jeg har liggende i stedet. Konstaterte at det ble bra med skitt på renseren.
Elektron
Høres ut som et bra romjulsprosjekt!cash 63 skrev:Renset HT-kabel igår med claes Ohlson's crs, ikke så mye synlig møkk på Q-tipsen, men lydmessigt Renere og klarare lyd ;D
Idag ska xlr kabeln renskes.
Fan,det e jo misbruk ;Dgovernment skrev:Jeg har alltid sverget til Trøndersk 96 proof. Kan brukes til det meste.........
Den trenger jo bare å gå igjennom apparatet en gang til etterpåF.E. skrev:Fan,det e jo misbruk ;Dgovernment skrev:Jeg har alltid sverget til Trøndersk 96 proof. Kan brukes til det meste.........
mvh Filip
Godt å høre du har fått renset anlegget, men jeg vil si at det å bytte kabler UTEN å sørge for at ting er renset på forhånd er bortkastet tidlarkus skrev:Heisann!
Tok julerengjøringen av kontakter og plugger med CRC contactcleaner og piperenser idag. Renset kontaktene på signalkablene (XLR), apparatkontaktene, ht-terminaler og plugger. Jepp, en gjennomspilling av Patricia Barbers "Summertime" fra plata "Distortion Of Love" før og etter rensing levner ingen tvil. Det er som å vaske et speil. Hele lydbildet blir klarere og mer gjennomsiktig. I mine ører har dette betydelig mye større effekt enn bytte mellom forskjellige kabler
mvh
larkus
Enormt viktig, men blir nok dessverre sjelden utført i sammenheng med kabelsammenligning!Skink_123 skrev:jeg vil si at det å bytte kabler UTEN å sørge for at ting er renset på forhånd er bortkastet tid![]()
Prinsippfast ;DC. Alshus skrev:Har aldri renset noen kontakter og kommer heller ikke til å gjøre det.
Kanskje det låter dårligere, men det fåkke hjelpe.
Rene kontakter er like viktig som kabler ! 8)lars_erik skrev:Prinsippfast ;DC. Alshus skrev:Har aldri renset noen kontakter og kommer heller ikke til å gjøre det.
Kanskje det låter dårligere, men det fåkke hjelpe.